Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Diarree

Bericht door Mac »

:( helaas geen ervaringsdeskundige aanwezig?
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diarree

Bericht door Adriana »

zoek / zoek / zoek /
even tikkerdetik in de bovenbalk achter 'help' het blokje 'zoeken' aangeklikt ----> metrazol ----> zoek!
braaf braaf!

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/searc ... mit=Zoeken

p.s. weet niet of ik het computertechnisch nu goed gedaan heb, t lijkt zo lang maar werkt wel

2 pagina's met metrazol in berichten bij barfplaats - ook in bovenbalk even metrazol in tikken
en dan oeps en braaf/braaf/braaf!! (ook hondensite en k word beetje melig van dit weer enzo)

dierennieuws geprobeerd en daar verschijnen 6 berichten, voornamelijk voor een hond
maar je weet maar nooit of het info bevat, die je juist nodig hebt.
k zag geloof ik ook nog een paard langskomen ....

enne, macje, kijk ook ff bij bijsluiters hier op Kattenforum naar alle (bij)werkingen van metrazol
Laatst gewijzigd door Adriana op 27 dec 2009 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Diarree

Bericht door Mac »

heb ik ook gedaan hoor Adriana, maar ik wou meer ervaringen...maar toch bedankt hoor :)

Braaf!
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Diarree

Bericht door Adriana »

:-D hihihi, w o e f f ! !

had intussen mijn bericht nog even aangepast/aangevuld :pdtlam: , ---> maarr :look: Mac was me te snel af........
(dat heb je met van die tiepjes, die achter een macje zitten, of slaat het ergens anders op...?)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
dory
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010 00:18

Re: Diarree

Bericht door dory »

Goed forum hier over de katten met ontlastings problemen. Maar mijn schatje Tommy heeft wat diarree. Voordat ik nu direct naat de da ren, wat kan ik zelf doen om hem ervan af te helpen, huismiddeltje bekend bij iemand ? En hoelang kan ik het blijven aanzien voordat ik toch echt naar de da moet ? Hij is nog niet mager aan het worden of zo, maar is wel slapper dan normaal.
Wie heeft een tip ?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Diarree

Bericht door Admin »

Wat goed wil helpen is de kat een weekje op bijv. Royal Canin Hypoallergenic droogvoer te zetten. Zolang de diarree aanhoudt geen natvoer geven. Wel zorgen dat ie water blijft drinken, tegen uitdroging door de diarree. Dan moet ie er spoedig vanaf zijn ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
awylock
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 13:49

Re: Diarree

Bericht door awylock »

heb net twee nieuwe poesjes in huis. de eerste week hadden ze 'normale ontlasting', harde 'drolletjes', en nu, sinds enkele dagen wordt het steeds minder hard.... ze eten gewone brokken van Royal Canin, ik zorg ervoor dat hun bakje nooit leeg is, kan dat de reden zijn, dat ze teveel eten? kan iemand mij aub raad geven?
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Diarree

Bericht door Shaz »

Ik zou in ieder geval wel in de gaten houden hoeveel ze eten omdat ze anders snel te dik worden, maar de ontlasting wordt niet dun van teveel eten. Krijgen ze naast de brokken nog wat anders, zakjes of blikvoer misschien? Of kittenmelk? Dat zijn namelijk wel allemaal dingen waar ze op kunnen reageren. Anders in de gaten houden, het zou een teken van een virus kunnen zijn.
groetjes Sharon
awylock
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2010 13:49

Re: Diarree

Bericht door awylock »

Hallo Sharon

bedankt voor advies. ze eten enkel droge voeding en water, dat hebben ze mij zo aangeraden. 22 nov ga ik naar de dierenarts, dan zal ik meer weten. wat eten betreft, ik geef ze 'smorgens een bakje en als ik thuis kom van mijn werk, rond 18 uur, zou dat te weinig zijn??
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Diarree

Bericht door jennli »

Pjotr heeft sinds een week of twee problemen met zijn ontlasting. Het is geen waterige diarree, maar ook geen mooie keutel. Net een hoopje kneedbare klei. Vorige week bij de da geweest, heeft hij probiotica gekregen. Helaas werkte dit niet goed genoeg dus vandaag poep naar de da gebracht om te laten onderzoeken. Ben benieuwd wat er uit komt. Pjotr krijgt RC indoor en een keer per week een stukje kipfilet. Ik wacht even het bericht van de da af voordat ik RC hypoallergenic wil gaan proberen. In de loop van volgende week krijg ik bericht. Hij drinkt gelukkig wel heel goed en is ook normaal actief gelukkig. Ik zet ook regelmatig een bakje rijstwater neer. Dat vinden de anderen ook erg lekker.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Diarree

Bericht door jennli »

Pjotr heeft nog steeds diaree. Inmiddels heeft Pjotr nu ruim een week rc hypoallergenic. Daarnaast probiotica in een pastavorm. Helaas nog geen vooruitgang. Morgen weer ontlasting wegbrengen, wordt nu geanalyseerd waar het mis gaat in het spijsverteringskanaal. Vorige week nog röntgenfoto's laten maken. Leuk om te zien. Gelukkig geen rara toestanden in zijn buik. Wel erg veel lucht in de dikke darm.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Diarree

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou hem op sensible zetten.
Het lijkt me helemaal geen allergische reactie. Hij maakt gewoon veel gassen aan...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diarree

Bericht door Anne »

Dat zou ik ook doen, hier hadden de katten toen ze met het caronavirus zaten ook geen succes op de hypoallergenic, zelfs niet na anderhalve week. Toen na twee dagen sesnible van rc kwamen er eindelijk vaste drollen.
Jennli, heeft de da een voedselovergevoeligheid al uitgesloten?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
axxell
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2011 12:40

Kittens aan diarree

Bericht door axxell »

Kan er iemand mij advies geven?
De planning is om a.s. zaterdag onze twee kittens op te halen. Nu krijgen we net te horen dat beide kittens afgelopen twee dagen erg aan de diarree zijn. Nu is mijn vraag wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Het is zo dat ze vorige week zondag zijn ontwormt met pasta. Deze ontworming zou morgen weer moeten gebeuren. Zou het kunnen dat het hier van komt? (ze hebben vorige week gebruik gemaakt van een open tube, ze hebben voor morgen een nieuwe tube gekocht wellicht dat dit iets uit maakt?)
Daarnaast is het zo dat de moeder poes begin deze week heeft overgegeven en de mensen waar het nestje nu zit durven niet met 100% zekerheid te zeggen dat ze er niets van gegeten hebben. Misschien kan het hier nog doorkomen?
Hierbij komt kijken dat de poesjes de afgelopen dagen weer erg vaak bij mama drinken terwijl de moederpoes dit hiervoor niet toe liet. Misschien dat dit nog de oorzaak kan zijn?
Het gaat mij niet om het feit of wij ze zaterdag wel of niet kunnen ophalen, ik wil ze gewoon helpen. Als ze zaterdag nog aan de diarree zijn is het uitgesloten om ze al op te halen puur omdat dit gewoon niet goed voor de kittens zou zijn.

Heeft iemand enig idee wat de aanleiding van de diarree zou kunnen zijn en waarmee we het zouden kunnen stoppen?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kittens aan diarree

Bericht door nellebel »

geen idee, maar ik zou inderdaad ze niet ophalen als ze nog aan de diarree zijn. hopeljik knappen ze snel op.
Ik neem aan dat de eigenaar van het nestje wel langs de DA gaat, vooral met zo'n kleintje en diarree. die drogen snel uit.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie