Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HeleenH
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2007 17:49
Locatie: Heerde
Contacteer:

Bericht door HeleenH »

Hoi Kathy,

Is het niet de vleoistof uit zijn anaalklier? Bij mijn fretten vroeger was dit ook een soort vocht en stonk erg. Ik heb pas mijn eerste poesje dus weet het niet zeker... Misschien weet iemand anders hier of ik gelijk heb.

Met Minoes gaat het trouwens heel goed. Ik ben nu de kittenmelk aan het afbouwen en de goede merk brokjes aan het opbouwen met een goed merk vlees gemengd. Ze miauwt nog wel, maar veel minder. En ze is erg ondeugend! Speelt met mijn oude hondje!!! Laika wordt er zelfs weer een beetje jong van met haar 11 jaar...

Succes, groetjes van Heleen.
To live or not to live... Het leven is een feestje, maar je moet zelf de slingers ophangen!
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Het komt in elk geval uit z'n anus, maar stinken doet het niet.

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

banoentje schreef:Het komt in elk geval uit z'n anus, maar stinken doet het niet.

Groetjes Kathy en Kimba
Kijk even bij het topic anaalklieren of dat bekend voor komt. Ik denk dat je gezegend bent met net zo'n katje als ik. gelukkig worden ze er niet minder lief om...
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Nee Claire, die vloeistof die eruitkomt stinkt helemaal niet. Het is echt net water (kleurloos, reukloos).
Ik zal vanavond nog even kijken of hij het nog heeft en dan zal hij toch is naar de dierenarts moeten...

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

banoentje schreef:Nee Claire, die vloeistof die eruitkomt stinkt helemaal niet. Het is echt net water (kleurloos, reukloos).
Ik zal vanavond nog even kijken of hij het nog heeft en dan zal hij toch is naar de dierenarts moeten...

Groetjes Kathy en Kimba
En? Ben erg benieuwd :)
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Sinds gisterenmorgend niets meer :???: . Ik voel telkens aan z'n kontje, niets nat meer, raar.
Hij ruikt ook niet. Als ik nog is bij de dierenarts moet zijn zal ik is vragen wat dat had kunnen zijn.

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik ben gisteren toch nog naar de da geweest omdat Bailey nu dus al drie dagen last had van diarree... Flinke irritatie van de darmen door de wormen was het oordeel. Injectie met het een of ander (pijnstiller en nog iets), pilletje mee waarvan hij elke dag 2 x 1/8 deel in zijn tijdelijke andere eten (Hills i/d) moet, en elke dag een halve theelepel isogel... Dat laatste had ik nog :) En inderdaad, het wordt al beter en komt nu iets uit wat de naam poep mag hebben.
Dusss nu moet het goedkomen...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

grappig els, isogel is hetzelfde als psyllium. ik hoop dat ht snel opknapt nu.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Kattenbella schreef:grappig els, isogel is hetzelfde als psyllium. ik hoop dat ht snel opknapt nu.
We hebben poep!! Joehoe!
Oh wist niet dat dat hetzelfde was :)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

gefeliciteerd......
psyllium kan je kopen bij de biowinkel en isogel is een merk. heb ik geleerd van een vriendin. de isogel schijnt duurder te zijn. misschien staat het er wel op wat erin zit.
heerlijk dat alles zo goed aanslaat.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Kimba z'n darmhuishouding is helemaal in orde maar ik zag een klein rood pukkeltje aan z'n anus. Het is daar wat geïriteerd van toen hij wat hardere ontlasting had.
Een vriendin zei dat ik daar gerust wat vaseline aan mag smeren. Weet iemand of dat mag? Is er nog iets anders misschien?

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Claire schreef: We hebben poep!! Joehoe!
Oh wist niet dat dat hetzelfde was :)
Heb nog even de da gebeld... wat er nou precies aan de hand is... Hij heeft waarschijnlijk giardabesmetting (hadden ze me niet verteld trouwens)... nou zijn we dus ook mooi klaar mee.... verdorie.

Gaya is ook ontwormd trouwens op het laatste da bezoek, en een pil mee in de pocket, dus daar hoef ik me waarschijnlijk geen zorgen om te maken.

Meer mensen hier ervaring met die giardabesmetting?
suzanne7
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:34

Aanhoudende diarree bij kitten

Bericht door suzanne7 »

Hoi,
Ik ben nieuw op de site en kon wel iets wat gerelateerde info vinden, maar toch niet helemaal.

Mijn vriend en ik hebben een kitten uit het asiel gehaald van inmiddels 13 weken, ze weegt nu 900 gram. Ze was broodmager toen we haar ophaalden en al snel ondekte we lichtbruine diarree. Natuurlijk meteen naar de DA, hier zijn we inmiddels al 5x geweest. Ze heeft al 2 kuren antibiotica gehad, finidiar, norrit, extra ontworming, ze heeft speciaal voer, ze krijgt elektrolyten oplossing, maar haar diarree gaat maar niet over. De diarree duurt nu bij ons al zeker 2 weken. Qua gewicht is ze een 200 gram aangekomen. We hebben nu als laatste optie haar ontlasting opgestuurd om te laten onderzoeken. Ze heeft al een giardia test gehad 2x, en ze was ingeent en door ons ook nog een keer.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kunnen we doen.
Oh ja ze krijgt ook 2-3 maal daags witte rijst met rijstwater bij haar voeding.

Tevens hebben wij 2 andere poezen van nu 1 jaar en 1 maand. 1 van de twee hoest de hele tijd alsof ze wil overgeven. Het lijkt op een haarbal, maar het komt er niet uit. We gaan haar zo een pasta geven indien het een haarbal mocht zijn. Is dit gewoon toeval of zou die kleine een ziekte kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 457
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dat is voor ons heel moeilijk om te zeggen, want wij zijn geen dierenartsen natuurlijk, maar het kan altijd zijn dat er iemand is die dit herkent natuurlijk, dus over datgeen moet je nog even een reactie afwachten.

Wat je kunt doen is bij het rijst en rijstenat kip goed meekoken en dit ook geven. Dit is toch wat steviger op de maag en als het goed is word de ontlasting dan ook wat dikker.

Dit werkte bij mijn hond ook heel goed.

Ik denk dat je toch eerst de uitslag van je DA moet afwachten met wat het kitten heeft, want je weet inderdaad niet of het kittentje misschien een ziekte bij zich draagt die misschien wel besmettelijk is voor je andere katten.

Dat is altijd afwachten al worden kittens volgens mij wel gecontroleerd op ziektes en dergelijke in asiels geloof ik. Tenminste dat zou wel moeten..

Ik vind het wel raar dat ze een mager kitten meegeven, vaak worden deze kittens dan toch apart gezet om op krachten te komen, dus vind dit wel een beetje raar.

Heb je ook contact opgenomen met het asiel om te vragen of daar iets als niesziekte, of kattenziekte of wat dan ook heerst, of heeft geheerst? Van niesziekte kunnen kittens en katten ook goed ziek zijn met diarree en al tot gevolg..

Succes en als je het niet vertrouwd kun je ook for sure een second opinion bij een andere DA aanvragen.

Rot zoiets :???:

Een haarbal kan trouwens heel lang duren :wink:
Probeer t met de pasta komt er met een dag of 2 nog niets, dan ff naar de DA voor de zekerheid als het nog niet over gaat en je het niet vertrouwd.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
suzanne7
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:34

Bericht door suzanne7 »

Hey,
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad contact opgenomen, ze zat in een opvanggezin met een stuk of 14 andere kittens, dit alles is geregeld via de dierenambulance, haar moeder was zwanger op straat gevonden. In het opvanggezin vond ik alle kittens mager. Ik heb ook met de voorzitter daar gesproken en dit gezegd, maar die vond het niet raar. Er waren daar meerdere kittens aan de diarree, en ook heb ik begrepen haar moeder. Ik heb gevraagd of ze een ziekte kon hebben ze antwoorden hierop accuut nee want ze zijn ingeent.

Ik heb ook gevraagd bij welke leeftijd ze van haar moeder is weggehaald, dit is bij de 6 weken. Naar mijns inziens te vroeg, maar van daaruit normaal. De kitten Bounty zo heet ze nu, is wel heel levendig en speelt met onze andere dames, ze drinkt goed en ze eet redelijk goed. Ik heb nooit zo veel geduld we horen op z´n vroegst vrijdag pas de uitslag. en tot die tijd krijgt ze dus rijst en elektrolyten oplossing alle kuren zijn inmiddels afgelopen.
Bedankt voor de kip-tip :lol:

Maar mocht er dus iemand ervaring hebben hiermee laat het me aub weten. Dank je.
Plaats reactie