Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bjørn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 jun 2005 13:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Bjørn »

We gaan maandag nar de da. Hij moet toch nog weer een prikje hebben, dus dat kan dan in een moeite door.

Zijn pootjes en de rest voelt prima aan. Ook zijn tongetje vertoont de normale kleur, dus nog niet echt koorts. Maar we blijven hem in de gaten houden.
Het uitlezen van een goed boek is als afscheid nemen van een goede vriend. (Voltair)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

belangrijk bij diarree is dat ze voldoende vocht binnenkrijgen, dus daar moet je extra opletten.
Je kan z'n voer, zowel nat als droogvoer, wat aanlengen met water, op die manier krijgt hij zeker voldoende vocht binnen.

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

O ja, als je katje blijkt ziek te zijn, en antibiotica nodig heeft, zal de da z'n inenting niet geven, daarvoor moeten ze namelijk gezond zijn, ik bedoel, ze mogen niet ziek zijn of koorts hebben;
Goed dat je maandag ff langsgaat.

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Mijn kitten Indah van 8 en halve week heeft sinds wij haar afgelopen dinsdag hebben gekocht uit het asiel diarree en heeft sinds gister ook haar natvoer uitgebraakt, en nog vandaag heeft ze ook een waterige substantie overgegeven. Het asiel ( was in een gastgezin waar heel veel kittens waren) gaf royal canin wat ik nu ook aan haar geef. Toch is na 5 dagen haar diarree niet over. Is het het verstandigst om morgen met haar naar de dierenarts te gaan? Hebben jullie mischien wat tips??Wij hebben natuurlijk nog 2 kittens van bijna 5 maanden en die hebben nergens last van.

ps natvoer had ze gisteravond voor het eerst gekregen hier.

royal canin heb ik dus ook gegeven vanaf dat ze hier is.

mvg angela

mvg
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

ZO SNEL MOGELIJK NAAR DE DIERENARTS GAAN !!!!!

Een kitten van 8 weken wat al 5 dagen diarree heeft en nu ook braakt, kan héél snel uitdrogen en sterven.
Eigelijk zou ik je aanraden om vandaag nog naar een da te gaan !
Stop ook met haar te voederen, enkel veel vocht toediennen, als ze niet uit zichzelf drinkt kan je het om het uur een beetje water in het bekje doen door middel van een spuitje.
Ik zeg stop met voederen, omdat ze ook al aan't braken is, dit wijst erop dat haar darmpjes (diarree) en haar maag (overgeven) waarschijnlijk onstoken zijn.
Waarschijnlijk gaat je kitten één of ander virus meegenomen hebben van het asiel. Ze is nog te klein om dit op haar eentje te overwinnen, de symptomen (diarree en overgeven), moeten met medicijnen behandeld worden.

Dus echt, zo snel mogelijk naar een da gaan a.u.b.

Groetjes en hou je ons op de hoogte ?
Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Ik was vanavond aan het oppassen dus kon helaas niet naar de dierenarts, Ik ga gelijk morgenochtend de dierenarts bellen voor een afspraak voor het spreekuur nog. Ze eet nu niet meer, ze lijkt afgevallen, ze drinkt het water ok uit zichzelf, en ze is wel gewoon nog aan het lopen. Ze heeft ook niet meer gebraakt. Morgen vertel ik wel even hoe het afloopt met de kleine meid.

EDIT 21 aug:

Ik ben net met haar naar de dierenarts geweest, en ze was van 1200 gram op dinsdag, nu nog maar 960 gram!! Dus ze moet een paar dagen blijven, zodat ze vocht in haar huid kan spuiten en later eten via haar vachtje. De kosten van al die dagen wordt vergoed door het dierenasiel, die had ik al gebelt, omdat ze nog geen 7 dagen bij ons is, dat staat ook in het plaatsingscontract. Verder bel ik natuurlijk af en toe om te weten hoe het met mijn kleine meidje gaat. Hopelijk haalt ze het en wordt ze weer gezond.

ik heb om 17.00 even gebelt naar de dierenarts en ze heeft aan een infuus gelegen, en heeft vanmiddag een beetje gegeten , zonder te braken. Het gaat iets beter met haar. Morgenochtend mag ik weer even bellen.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

fijn zo dat het wat beter lijkt te gaan...Hopelijk komt ze er helemaal bovenop.

Groetjes, veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
angela1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 jul 2006 21:17
Locatie: harderwijk
Contacteer:

Bericht door angela1983 »

Indah is weer thuis, vanochtend heeft ze een mooie drol geproduceerd bij de dierenarts en vanmiddag ook, ze braakt ook niet meer, ze heeft nu dieetvoer mee een zak van royal canin dat ze nog minstens een maand moet eten. En nog een pillenkuur. Gelukkig is ons kleine meidje weer thuis!! Net is ze opgehaalt door mij.
[Afb. groter dan een smiley zijn helaas niet toegestaan in het onderschrift]
Niekie

Kitten heeft diarree

Bericht door Niekie »

We hebben sinds een week een kitten in huis, hij is nu 13 weken oud. Hij heeft nu al meer dan 24 uur last van diarree. We hebben hem proberen te laten wennen aan een ander merk brokjes dan dat hij bij het asiel kreeg, maar hier zijn we mee gestopt zodra hij last kreeg van diarree. Weet iemand na hoeveel uur/dagen ik met hem naar de dierenarts moet? Hij drinkt wel genoeg, maar eten doet hij iets minder, maar dat laatste kan ook komen daardat hij nu bezig is zijn tandjes te verwisselen. Verder gedraagt hij zich nog hetzelfde, hij speelt lekker en slaapt nog veel.
Op verschillende sites heb ik wel dingen gelezen die je aan een kitten kan geven als ze diarree hebben, zoals bouillon of rijstewater. Maar wil graag eerst jullie mening hierover.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Een kitten dat diarree heeft, kan heel snel erg ziek worden en sterven.
Het kan zijn dat ze diarree heeft gekregen omdat je van brokjes aan't wisselen was, maar het kan ook zijn dat ze een virusje van het asiel heeft meegebracht wat haar nu ziek maakt. En ik denk eerder dat dan de brokjes.
Ik zou voor alle zekerheid toch ff naar de da gaan.
Dat ze minder eet is niet zo erg, belangrijk is dat ze voldoende vocht blijft binnenkrijgen. Als ze niet meer uit zichzelf drinkt, kan je haar elk uur wat vocht in haar bekkie doen met een spuitje of lepeltje.

Groetjes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

diarree en ontstoken gat

Bericht door patricia »

hoi sinds gister heeft gucci een ontstoken gat,
meteen de da gebeld mocht haar alleen wat yoghurt en rosbief geven.
de ene da zegt slecht spijsvertering de andere wormen.
heb voor de zekerheid wat wondzalf erop gedaan.
het gaat nu iets beter maar er blijft van alles uit dr gat lopen zonder dat ze het door heeft en de yoghurt wil ze ook al niet meer al het andere eten laat ze ook staan.
ze stinkt ook ontzettend,
mag ik dit gewoon schoonmaken door de even in lauw water te zetten heb het al met een vochtig watje geprobeert maar dan gaat ze door het dolle heen,
en wat kan ik nog meer doen dat ze niet meer aan de diarre is.
de da's die ik heb gesproken geven tegenstrijdig advies en omdat het weekend is kan ik er niet zoveel bereiken.

liefs patries
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Patricia,

Ik zou als ik van jouw was maken dat ik bij een da was ! Ze moeten je toch helpen, ook al is het week-end ?
Je poezel heeft een ab-injectie nodig, als je dit zo laat tot na het week-end, kan het van kwaad naar erger gaan.
Feit dat er diaree en een ontstoken anus is, waar vanalles uitloopt, is echt geen goed teken hoor !
Heb je de temperatuur al proberen meten ?
je kan het proberen uitwassen met inderdaad lauw water, of lauw water met een ontsmettingsmiddel in.

Zelf kan je hier niet véél aan doen, de da moet dit onderzoekken, eventueel de wonde verder openmaken om de pus eruit te laten, en een ab-injectie geven.
Bellen dus naar die da.
Oh, ik zou ook oppassen met die wondzalf, je weet niet precies hoe diep de infectie is, en je maf niet zomaar op elke wond, gelijk welke wondzalf doen.
het feit dat ze zo stinkt, komt deels door de diarree, maar kan er ook op wijzen dat er etter uit de wond komt, en een etterende wond is vaak al erg diep.

Succes, Veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

het is niet eht een wond ofzo en ik zie ook geen pus dat is m dus juist,
wat er uit komt lopen is echt waterige poep.
dat onwijs stinkt de da van gisteravond zei dat het kwam dat de spijsvertering niet goed was en dat dr gat nu opgezwollen is omdat ze uit alle macht probeert te persen.
ik probeer ook al dr buikje te masseren om het een beetje te stimuleren.
ik ga ff op internet neuzen voor een dierenkliniek of zoiets waar je altijd terecht kan

in ieder geval thanks vero
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Patricia,

Oh, t'is dus geen wond ? Da's al goed. Die diarree is niet goed natuurlijk, en inderdaad daardoor kan haar gat opzwellen, doordat ze zo moet duwen de hele tijd.
Maar zo erge diarree is ook niet goed, dan moet ze eveneens een ab-prik krijgen, en een kuurtje.
Ik zou er niet mee wachten tot maandag.
Zorg dat ze véél vocht binnenkrijgt, dat ze niet meer eet is niet zo erg, dat is zelfs beter voor de darmpjes, maar wel vol voldoende vocht.
Desnoods elk uur wat in het bekje druppelen.

Van haar anus zou ik gewoon afblijven, dat is inderdaad erg pijnlijk, doordat het zo opgezwollen is, als jij er dan ook nog aan gaat staan poetsen enz., doet het nog meer pijn.

Ik hoop dat je een da vind.

Liefs, Vero.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Patricia, wat en laksheid van je dierenarts. :???:
Hoe gaat het nu? Verder kan ik eigenlijk niet zoveel toevoegen aan de adviezen van Vero.
Doorzetten en drammen hoor als het morgen nog zo is.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie