Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anisha
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:23
Locatie: Groningen

Bericht door Anisha »

bedankt voor alle tips.
Ik heb Anisha en Tijger net ontwormingsspul toegedient, om te kijken of dat helpt, en ik wil het nog even aankijken...
Sowieso gaan we denk ik nog wel even langs de dierenarts, en zien wat ervan komt..
Het is nu echt een kwestie van de bak 2/3 keer per dag schoonscheppen, en kijken of het minder wordt
Wat mij vanmorgen opviel was dat de poep gelig was, een heel ander kleurtje dan normaal..
Gebruikersavatar
Anisha
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:23
Locatie: Groningen

Bericht door Anisha »

even een updatetje

Ik schepte net de bak leeg, en het ziet er weer beter uit!!!
Ik vond een goed drolletje, en de diarree die er nog was, was niet meer zo waterig als eerst, er begint weer een drolletjesvorm in te komen...

Ik ben ZO opgelucht, ik hoop dat het zo door blijft gaan...
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Hallo,

Sorry dat ik jullien ook lastig val met vragen, maar ik heb 2 kittens van 8 weekjes waarvan er eentje ook aan de diaree is.
De andere ( Mac) heeft wel aardige poepjes, maar Bo heeft echt dunne waterige gele poep.
Ze krijgen van mij RC Growth die ik als aanrader van de dierenarts heb mee gekregen, maar ik heb toch het idee dat het niet helemaal goed gaat.
Daarna zijn ze echt al zinnelijk, maar kleine Bo heeft op dit moment wel moeite met de bak te vinden. Kleine waterige hoopjes naast elkaar op de mat is dus nu het nieuwe fenomeen.
Ik heb afgelopen weekend een wormen kuurtje gegeven en daar zijn Mac zijn poepjes veel beter van geworden, alleen die van Bo niet.

What 2 do??
Moet ik hem weer over zetten op ander voer??
En hoe doe ik dat dan met Mac, want die eet prima??
En kan Diaree kwaad??
Is het raadzaam om Bo nogmaals met een wormenkuurtje te behandelen?
Ze zijn echt super actief, en eten/drinken erg veel.

Wie oh wie heeft een goed advies???

Thanxs.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

En even vragen welk voer het diertje tot nu toe heeft gehad (voordat het bij jullie kwam). Dat voer moet je langzaam afmengen met nieuw voer, dan is de kans op darmproblemen het kleinst.
Succes!
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

De kleintjes hebben bij de fokker al "grote katten" brokjes gehad gemengd met kitten brokjes.
Ik heb ze nu een week en in het begin had ik ze alleen op kitten brokjes staan, maar toen hadden ze er allebei last van.
Ik nog denken: misschien zijn de kitten brokjes te licht of zo, dus na overleg met DA eten ze nu Growth van Royal Canin.

Ik kijk het nog heel even aan, want de kleinste van de 2 ( Mac) heeft al weer betere poep...nu alleen Bo-tje nog.

Maar kunnen jullie mij ook vertellen of ik 2x in een week een wormenkuurtje mag toedienen??

En waarom de kleine man besloten heeft dat de mat lekkerder aanvoelt dan de kattenbak?? ( als dat al te verklaren is...)
Deze is schoon ( maak hem elke dag schoon)....ik zat zelf te denken dat ie toch misschien nog wat wormpjes heeft en dat de mat dan lekkerder aanvoelt of zo???

Thanxs.
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ik weet niet of je twee maal in 1 week een wormenkuurtje mag geven, ik dacht het wel, maar ik zou daar even de DA voor bellen.

Hou Bo goed in de gaten met uitdrogen hoor. Dat gaat echt razendsnel met diarree. Geef hem desnoods wat extra vocht uit een pipetje om zeker te stellen dat hij vocht binnen krijgt!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sofievdd
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 mei 2005 20:17
Locatie: Adegem
Contacteer:

Bericht door sofievdd »

Ook rekening mee houden dat 1 wormenkuur niet persé tegen alle mogelijke parasieten werkt, het sukkeltje heeft misschien een ander anti-worm middel nodig of misschien is het helemaal iets anders (infectie of voeding). Toch maar beter nog eens naar de dierenarts denk ik.
PS: dat je aan katten beter geen gewone melk geeft weet je wel he? De lactose erin kan ook diarree geven.
nieuwe capriolen van Evita op http://users.telenet.be/sofievdd/evita/
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

mijn nieuwe kitten, die we sinds gisteren hebben heeft diarree en geeft een beetje over. Kan dit stress zijn, weg bij moeder en broertjes en zusje, nieuwe omgeving, de hele dag alleen gezeten,....?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ja, dit kan stress zijn en ook de overgang naar ander voer. Vraag anders even na welk merk voer hij kreeg en meng dat met het nieuwe merk. Langzaam afmengen en na een week zit hij op het nieuwe voer.
Succes!
Els Debulpaep
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2005 17:36
Locatie: Tervuren

Bericht door Els Debulpaep »

Onze kitten, Teigetje is weer helemaal beter. Ik ben naar de dierenarts geweest en het bleek dat het een combintie was van nood aan ontwormen, en veroedelijk de overgang naar een nieuw huis. Ze heeft nu speciale voeding van Royal Canin, weaning. Special voor gevoelige darmpjes en voor kittens van 4 weken tot 4 maanden.
Ze is heel levendig en nu kunnen we er echt van genieten zonder ons teveel zorgen te moeten maken. :-P
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

eddy heeft nu al 4 dagen diaree
wat kan ik hem het beste geven?
eddy IS de heer dez huizes
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Heeft Eddy ander voer gekregen?

Als dat zo is, kun je het beste terug gaan naar het oude voer.

En hij moet genoeg drinken.

Als je het toch niet vertrouwd, zou ik een bezoekje aan de dierenarts brengen ;-)
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

neen het zelfde voer :smile:
maar hij heeft nu wel weer melk gekregen
en voorheen water :oops:
zou dat misschien de fout kunnen zijn???? :icon_shifty:
eddy IS de heer dez huizes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb nog niet alle topics over diarree bij elkaar gezet (hoewel dat al wel in de bedoeling lag). Kijk s.v.p. even of je in één van de andere topics hierover een antwoord vindt.
Het kan heel goed aan de melk liggen.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Dat kan heel goed van melk
Dacht dat blikvoer, vnl Whiskas, ook weleens diarree kon geven.
Droge brokjes van een goed merk is beter.
Bij blaasontsteking kunnen ze ook diarree krijgen trouwens.
Sommige, vnl raskatten hebben gevoelige darmpjes en kunnen slecht tegen het afwisselen van voer. Gelukkig bestaat er van Hills en RC speciaal voer voor gevoelige spijsvertering.
En witte katten zijn ook gevoeliger op de darmen.
Dacht dat dat voor 1 bepaald ras ook gold vanwege kortere darmen.
De Siamees of aanverwant ras dacht ik.
Plaats reactie