Maagdarminfectie jong kitten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

ik heb net een zwarte poes gekocht in Ternat (belgie)
nu ze hadden ze me verkocht voor een poesje van 8 weken nu is ze al een week bij me en nu zou ze net 6 weken zijn .Eerst at ze niet dan ik maar melk gaan kopen voor mijn eddyke dat ging gelukkig goed enkel als ze begon te spinnen moest ze niezen of hoesten (meer een droge hoest) .
nu sinds zaterdag wil ze eten maar het gaat echter slechter met hem
hij begon gaan overtegeven ik maandag in spoed naar de dierenarts,die vertelde me dat ze eigenlijk nog bij zijn mama moet zijn en rade me aan om speciale melk te kopen.Ik dat ook gedaan dan maar toen we met hem thuis kwamen begon hij in zijn bak te miaauwen en vies te doen
We gingen dan ook even een kijkje nemen en wat zag ik? dat zijn ontlasting wit slijmerig was
ik dacht dat dat kwam door de ontworming en liet hem maar doen
nu is het sinds vandaag nog erger hij is heel kalm (speels is eraf )en eten wil hij ook niet echt
en tevens doet hij zijn behoefte waar hij denkt dat het kan
kan iemand me helpen want ik wil mijn poes ni kwijtgeraken
bedankt alvast voor de hulp
eddy IS de heer dez huizes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik ben geen kenner maar slijm bij de ontlasting betekend meestal dat er een ontsteking zit. Als hij ook al overal wil gaan zitten lijkt het mij wel duidelijk genoeg dat er iets goed mis is in dat lijfje.
Mischien kan je er wat van meenemen naar de dierenarts? Tegelijk met je kat dan kan deze gelijk goed onderzocht worden.
En zoals ik het lees zou ik niet te lang wachten :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik zou ook niet te lang wachten, en dit verhaal bevestigt weer eens dat je NOOIT een katje bij een winkelier moet kopen. Ik weet niet of dat in België ook kan, maar ik zou de winkelier aansprakelijk stellen voor de kosten en aangeven bij de Dierenbescherming. Katjes jonger dan 6 weken mogen wettelijk niet verkocht worden, en zeker niet als ze nog moedermelk nodig hebben!!
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

:???: ik kom net van bij de dierenarts.
Nu moet ik 4 maal per dag serum (een baxter)inspuiten dit wil zeggen 5 ml per keer :-(
Ik durf dit bijna niet maar wil mijn katjes niet verliezen.

verder moet ik ze ook vetrimoxin pasta geven 2keer per dag.
nu heb ik ook pilletjes gekregen waar een soort van zwart kool inzitten dat meng ik nu met zijn melk.

Ik moet nu wel vertellen dat ze nog niet echt bewogen heeft vanaf we terug zijn van de dierenarts,en zijn ogen staan echt groot :?: wat dat nu weer is weet ik natuurlijk ook niet.

Verder zal de ontlasting na dit verlengde weekend nagekeken worden
in de hoop dat hij het haalt natuurlijk :-(

Ik hoop dan ook echt dat ik mijn katje in leven kan houden want zoals hij er nu uitziet ben ik er eerlijk gezegt een beetje bang voor
maar ik geef de moed niet op ik zal vannacht enkele keren opstaan om te kijken en hem nog wat vocht te geven.
eddy IS de heer dez huizes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Patsy, moet je dat met een injectienaald inspuiten? En is je dat voorgedaan? Ik wil je wel wat hulp bieden hoor als je het eng vindt, door aanwijzingen te geven hoe je dat moet doen.
Om welk serum gaat het?
En wat is vetrimoxin? <edit: dit is praktisch hetzelfde als amoxycilline dus een antibioticum tegen de niesziekte >

De zwarte tabletjes zijn vermoedelijk tegen de diarree?
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

hallo
ja ik moet het inspuiten met een naald hij heeft het 1 keer voorgedaan en nu probeer ik mijn plan te trekken.ik heb het al gedaan maar da is heel erg want de poes is dan nat(zal ni juist zijn denk ik

die antibioticum is voor zijn darme,n en maag zei de arts dus ja ik weet het echt niet.

en die zwarte tbletjes zijn inderdaad voor de diaree maar de capsulle is zo groot dat ik die open doe en meng met zijn melk,en dan druppel ik die naar binnen
een hele bevalling hier soms :p

HET SERUM IS EEN GEWONE BAXTER 5WATER MET GLUCOSE ZEI DE DOKTER
eddy IS de heer dez huizes
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee, ze moet er niet nat van worden, dan spuit je mis ;-) Trek het vel boven de schouder een beetje op en steek de naald daar vrij plat in. Je voelt wel dat je door de huid gaat en je kunt geen gevaarlijke delen raken.
Dan leegspuiten en klaar.

Het serum is tegen uitdroging.
Zo te horen heeft ze geen nies, maar een maag-darminfectie.

Ik verplaats jouw verhaal naar een nieuw topic van, omdat het niet onder niesziekte valt.
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

ok, ik zal het nog eens proberen maar nu op de juiste mannier :p
nu moet ik zeggen dat hij terug begint te eten en weer een beetje speels is aan het worden(de opluchting is dan ook groot)
verder forceer ik hem ook niet zodat hij op zijn gemakje hier de boel op stelten kan zetten:s
want soms zie je toch dat hij niet echt ok is
zijn ogen staan nu ook al een beetje beter(niet meer zo groot)
Maar Emma bedankt voor je info van jou kan ik zo te zien nog veel leren over zo'n kittens :p
Eigenlijk een geluk dat ik hier ben verzeild :p

EDIT:
hey

ik heb super goed nieuws :p
Na veel gedult en slapeloze nachten is eddyke er weer bovenop.
Hij is al een beetje verdikt en is nu weer heel speels:p
tot onze grote verbazing want we hadden dit zeker niet zo snel verwacht.

Nu nog is een vraagje.Weet iemand hoelang ik moet doorgaan met dat serum en die antibiotica?
Dit had de arts niet vertelten hij werkt nu niet he .

Thnx iedereen voor jullie hulp
eddy IS de heer dez huizes
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Die antibiotica kuur moet je in zn geheel afmaken, wat het serum aangaat zou ik tot na het weekend geven en dan vragen aan je da hoe lang je daarmee moet doorgaan.
Niet zomaar stoppen.
Enne, als ik zo vrij mag zijn..die :P vind ik nogal vervelend staan :???: Echte smileys zijn leuker :-P
Ik ben blij dat het beter gaat!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Wat een goed nieuws :grin:

Staat op het stickertje van de medicijnen niet aangegeven hoe lang je het moet gebruiken?
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

In elk geval niet zomaar stoppen hoor, Patsy!
Bij heel veel medicijnen is het erg belangrijk dat je de kuur afmaakt. Van de antibiotica weet ik zeker dat je de kuur af moet maken.
Fijn dat het weer beter gaat met Eddy! Nu kan het echte genieten beginnen. ;-)
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Goed nieuws! Als Eddy weer gewoon eet en drinkt, hoef je geen vocht meer in te spuiten. De kuur moet je inderdaad afmaken, die duurt meestal 7 tot 10 (of 14) dagen. Dus dat zou ik even nakijken of vragen aan je dierenarts.
Gebruikersavatar
patsy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 mei 2005 17:16
Locatie: boortmeerbeek

Bericht door patsy »

:lol: hij eet nu zodat hij een dikke buik heeft.

het is goed te zien dat hij er weer bovenop is hij steekt weer veel kattekwaad uit :twisted:
hij vliegt nu net zoals een gek naar mijn voeten als ik binnenkom :-P


Maar al bij al ik ben blij dat hij genezen is
eddy IS de heer dez huizes
Gesloten