Bloed en slijm bij onlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
shakira
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2003 14:20
Locatie: terneuzen

Bloed en slijm bij onlasting

Bericht door shakira »

Hallo allemaal
heb een vraagje shakira de poes is nu bijna 8mnd oud
maar heeft bij tijde bloed en slijm bij haar ontlasting,dit is altijd aan het einde en de ontlasing is ook niet dik.
gister naar da geweest en die denkt aan een darmontsteking en heb een antibiotica kuur gehad voor 7 dgn en speciaal voer waltman sensitivity control.
ken iemand dit en gaan de klachten er mee over.

ze gaat minstens 3 a 4 keer pd op de bak om te poepen.
ze eet en drinkt goed en is zeer speels.

wie kan mij verder helpen.

patricia
Gebruikersavatar
Petra5
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 jan 2003 12:42
Locatie: Beets (Nh)

Bericht door Petra5 »

Hoi

Mijn kat Panter heeft af en toe ook last van bloed aan het einde van de ontlasting (alleen bij de drolletjes dus) en soms liggen er zelfs dan kleine bloedruppeltjes naast de bak.
Mijn dierenarts dacht aan irritatie (zeg maar net zoiets als aambeien bij mensen).
Ik heb zelf het idee dat dat komt omdat Panter af haar ontlasting ophoudt omdat ze het liefst niet op de bak gaat maar naar buiten e dan schijn je ook wat hardere ontlasting te krijgen.
Ik heb hiervoor een soort poeder meegehad (Isogel) dat ik 's avonds door haar eten moet mengen en dat dan zeg maar haar darmwand beschermt nou maar hopen dat dat helpt.

Groetjes Petra
Gebruikersavatar
shakira
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2003 14:20
Locatie: terneuzen

Bericht door shakira »

hoi petra

bedankt voor je antwoord shakira vind het niet erg om op de bak te gaan
ze komt nu nog niet buiten het is een pers en met dat lange haar door de modder dus moet ze even wachten tot het wat warmer word.
ze is gister door de da onderzocht en kromp ineen als ze aan haar achtekant kwam en ook aan haar darmpjes .
want iedere keer als ze op de bak is geweest moet je haar na kijken op ontlasting in het haar.

ken iemand het product pancrex.

groetjes patricia
ddeez70

Re: bloed en slijm bij onlasting

Bericht door ddeez70 »

shakira schreef:Hallo allemaal
heb een vraagje shakira de poes is nu bijna 8mnd oud
maar heeft bij tijde bloed en slijm bij haar ontlasting,dit is altijd aan het einde en de ontlasing is ook niet dik.
gister naar da geweest en die denkt aan een darmontsteking en heb een antibiotica kuur gehad voor 7 dgn en speciaal voer waltman sensitivity control.
ken iemand dit en gaan de klachten er mee over.

ze gaat minstens 3 a 4 keer pd op de bak om te poepen.
ze eet en drinkt goed en is zeer speels.

wie kan mij verder helpen.

patricia

Ik heb dat voor en de antibiotica ook gehad en dat hielp meteen. Is de ontlasting ook licht van kleur?
bij mij werd de ontlasting meteen donker en stevig door het voer
ik heb nu4 maanden dat voor gegeven en heb het nu de laatste maand gemengd met ander voer om te kijken of het weer goed gaat en nu krijgen ze katteknabbels van perfect en voorlopig gaat het goed
ik moest ook altijd bij een kat z'n kont en pootjes wassen nadat ie op de bak was geweest hij poept namelijk op het bergje inplaats van in het kuiltje maar nu gaat het goed

succes ermee
Gebruikersavatar
shakira
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2003 14:20
Locatie: terneuzen

Bericht door shakira »

inderdaad bij shakira is de ontlasting caramel van kleur.
en ook zij graaft geen kuiltje maar legt het er boven op en ook begraaft ze het niet (zou ze dat nog kunnen leren).
moet maandag terug bellen naar da om te zeggen hoe het gaat.
het is nu afmeten met het voer moest jij dat ook ze mag nu ca 55gr per dag.

maar ken niemand het product pancrex.
de mensen waar ze vandaan komt gaven dat regelmatig bij zachte ontlasting.
misschien dat ze daarom sukkelt met haar ontlasting.

duurde het lang voor het allemaal weer normaal is en ze krijg nu weer haar gewone brokjes.
ddeez70

Bericht door ddeez70 »

hoi gaat het al wat beter?
vindt ze het voer wel lekker
die van mij vonden het niet lekker dus deed ik altijd een klein beetje ander voer voor de smaak erdoor ik moest het ook afgepast geven maar ze eten naar behoeft dus ik zet gewoon vollebakjes neer
Ik denk dat ze het nooit leren die van mij begraaft het gelukkig wel en anders doen de andere dat wel voor hem :lol:
ik heb drie katten dus het afmeten is wat lastig maar ze eten als ze trek hebben
Gebruikersavatar
shakira
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2003 14:20
Locatie: terneuzen

Bericht door shakira »

hoi het gaat wel al iets beter de ontlasting is aan het begin al donkerder maar aan het ein nog steeds licht van kleur.
vanochtend zat ze 2x helemaal onder en nu is ze dan niet meer geweest.
het voer gaat wel goed maar het pilletje niet zo
ze stribbelt nogal tegen en dan gaat het schuimen als mn buurvrouw het doet gaat het iets makkelijker (heeft ervaring heeft altijd perzen gefokt)
maar we zullen maar afwachten hoe het verder gaat
groetjes patricia en shakira
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Beterschap met je poes Shakira :!:

Ik ken Isogel een beetje, een van mijn vorige katers had dat ook voorgeschreven gekregen, waarom weet ik niet meer precies, maar herkende de naam. Ik weet nog wel dat hij weer snel opgeknapt was, ondanks de hoge leeftijd :D

Groetjes,
Cis
Gebruikersavatar
shakira
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 feb 2003 14:20
Locatie: terneuzen

Bericht door shakira »

hoi allemaal
hier een update van hoe het gaat met shakira.
je weet wel de ontlasting met bloed en slijm.
het gaat iets beter met haar na dat de kuur klaar was werd de ontlasting weer wat dunner,maar in iedergeval nog maar 1 keer bloed en slijm gezien.
dit is een goed teken .
ik ga verder met het voer van waltham en kijk wat er verder nog gedaan kan worden.
nog een vraag shakira haar ontlasting stinkt soms nogal,is dat bij jullie poezen ook,of weten jullie hoe dit kom.

patricia
Nita
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:50

bloed bij de ontlasting

Bericht door Nita »

Mijn nu bijna 2 jaar oude ragdoll kater heeft regelmatig een druppeltje bloed bij de ontlasting .
Van die dierenarts krijg ik dan medicijnen om het darmslijmvlies weer wat steviger te maken .
Maar het helpt niet echt , wie weet er misschien nog iets wat ik ook uit kan proberen?
groetjes Nita
I love my 3 ragdolls
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wij hebben dit met onze Bibi gehad. Ze moest een poosje op een soort dieetvoer om haar darmen tot rust te brengen.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Wij hebben dat met een poes gehad en kregen ook medicijnen voor het darmslijmvlies en dieet voer. net als bij Daantje. Ze voelde zich verder niet ziek of zo.Het kwam met tussenpozen wel weer terug.
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Nita
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:50

Bericht door Nita »

Nee er zit geen slijm bij , alleen op het laatste stukje ontlasting ( wat meestal naast de bak valt of in de ''broek'' blijft hangen , zit dan een klein druppeltje bloed.
Ze krijgen alle drie al licht verteerbaar voer op basis van kip met rijst of kalkoen met rijst.
De '' broek'' heb ik al iets korter geknipt , dan blijft er tenminste minder in hangen.
Dit komt ook met tussenpozen terug en ook ik heb niet de indruk dat mijn kater er last van heeft..
I love my 3 ragdolls
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Onze kat Indy had hetzelfde. Dat kwam door te harde ontlasting. De dierenarts gaf een flesje zalmoliedruppels voor over zijn eten, zodat het voer iets vetter wordt en de ontlasting zachter. Af en toe komt het nog wel eens terug. Omdat Indy geen blikvoer lust, eet hij alleen maar droogvoer, dat ook iets hardere ontlasting tot gevolg heeft.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi Nita,

Heeft je kat weleens een vitamine B injectie gehad? Een poes van mij had ook bloed bij de ontlasting en nadat ze een vit.B prikje had gehad, was het over. Ik zou eigenlijk niet weten waarom het hielp, maar informeer eens bij je dierenarts.

Groetjes Jannet.
Gesloten