Bloed en slijm bij onlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Nita
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:50

Bericht door Nita »

IK zal het de DA eens voorstellen , misschien dat ze dat ook een goed plan vindt.
De laatste weken vind ik nl dagelijks wel een druppeltje bloed aan de ontlasting .
Het gekke is dat de ontlasting niet te dik of te dun is , alleen het aller aller laatste stukje wordt zacht en daar zit dan dat bloeddruppeltje op maar zonder slijm gelukkig.
Juist als ik merk dat hij dus ontlasting gaat produceren , kijk ik vaak even toe om te kijken of er dan soms overal bloed op zit , maar nee hoor , alleen dat laatste stukje , ook zit ie niet te persen of zo.
Aan de kater zelf merk je niet dat hij ergens last van heeft ,eet en drinkt en speelt goed .
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en als ik de oplossing heb zal ik het zeker met jullie delen.
groetjes Nita
I love my 3 ragdolls
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nita, het gebeurt vaker dat katten juist aan het uiteinde van de poep een druppeltje bloed hebben. Het kan betekenen dat de kat ontwormd moet worden, is dat nog onlangs gebeurd?

Mijn Ragdoll (woont niet meer bij mij) had hetzelfde probleem, ondanks ontwormen. Een beetje olie door het voer hielp goed.
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Een van mijn katten heeft het dus ook, ik ben er nog niet achter welke.
Maar hier is het niet een drupje maar een hele dikke klont bloed. Geen van mijn katten maakt een zieke indruk, iemand ook een idee wat dit kan zijn?

Nu heeft Odin al een week steeds poep onder en in zijn staart hangen ( nou heeft ie ook veel haar ) maar kan daar een verband tussen bestaan?
Groetjes van Doryn and Cats.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ga er dan inderdaad maar van uit dat het Odin is, Doryn. Een darm kan snel overgevoelig raken en dan springt er een adertje, waardoor er bloed vrijkomt. Poep die niet goed weg wil (zoals kennelijk bij Odin), wijst op een geïrriteerde darm of lichte diarree, dus even goed in de gaten blijven houden. Als je weer bloed vindt, toch even naar het voer kijken en eventueel ander voer geven.
Succes!
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Dankjewel voor je snelle antwoord.
Ik heb net Sensitive Stomach van Hills gehaald bij de dierenwinkel.
Ik hoop dat het nu snel beter gaat met mijn kleine mannetje.
Groetjes van Doryn and Cats.
joydiablo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jul 2005 02:34

Bericht door joydiablo »

hoi ,

ik had vanochtend ook bloed in de ontlasting van nevada ,die trouwens al aan het sukkelen is van dag 1 dat we haar hebben .
ze zit al 3 weken op rc hyperallergenic haar ontlasting is voor 80 procent verbetert alleen het laaste beetje is wat dunnig en daar zat zat dus bloed bij ..was wel heel weinig hoor !maar toch da gebelt die zegt in de gaten houden blijft er bloed bij zitten dan gaan ze ontlasting onderzoeken etc .
groetjes joyce
Joyce
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:46

Bericht door Joyce »

Hoi Nita

Onze kater Cooper had er vorig jaar ook last van. Het bleek (navraag bij dierenarts) dat hij allergisch was voor een bepaald eiwit in z'n voer. Dit zorgde ervoor dat het vlies in de darm losliet en ging bloeden. Ik ben toen overgestapt op een ander soort voer (wel van zelfde merk). Het is met een aantal dagen beter gegaan en heeft het nooit meer gehad.

Gr.
Joyce
en kattenpootjes van Baco & Cooper
saskiav
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2005 21:40

Dunne ontlasting en nu ook bloed

Bericht door saskiav »

Onze Maine Coon van 5 jaar oud heeft al zijn hele leven af en aan last van dunne ontlasting/diarree.
Wij hebben dit altijd geweten aan een gevoelige maag/darmen en hij is verder fit dus stonden we er niet al teveel bij stil.
Nu echter had hij wel erg dunne diarree, zo dun dat het water zou kunnen zijn. Wel de kleur van ontlasting trouwens. En er zat bloed bij.
Ik maak me nu wel zorgen. Dingen die ik nooit vreemd vond vind ik nu wel vreemd zoals ook het feit dat hij ineens zo dik geworden is.
Ik ga komende week naar de dierenarts maar zou het niet verkeerd vinden als iemand mij al zou kunnen wijzen op dingen die het zouden kunnen zijn. Hoop dat iemand iets meer weet.

Groetjes,Saskia en Brave.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 393
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik heb wel eens gelezen dat dunne ontlasting samen met bloed kan wijzen op een dikke darmontsteking.

Voor de rest zou ik het ook echt niet weten :geenidee:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Kunnen wormen zijn. Misschien zelfs voedselallergie.
Bij échte darmontsteking eten ze meestal niet meer en zijn ze echt ziek. Meestal zie je dan ook slijm bij de ontlasting. Ook hebben ze dan vaak wat ondertemperatuur. Synolux werkte er bij ons goed tegen.
Een goede DA moet darmonsteking kunnen voelen; de darmen voelen dat 'harder'aan, minder soepel.
Krijgt hij dietvoer? Sensitive Stomach oid? Misschien een goed ID. Onze raskatten hebben ook gevoelige spijsvertering, neigen ook naar te zacht.
Misschien dat hij trouwens ook Isogelkorrels krijgt van de DA; kan geen kwaad en het maakt diarree dikker en keutels dunner.
Is het een wiite Main Coon? Witte katten schijnen net iets anders in elkaar te zitten en hebben oa gevoeligere darmen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik neem aan dat er wel ontwormd is; dat is standaard het eerste wat je doet als een kat diarree heeft.

Een dikke buik kan ook wijzen op een darmontsteking, dan zijn de darmen inderdaad opgezet. Maar het kan ook een opgezette lever zijn, of iets anders waardoor de buik dik is. Ik zou dus niet te lang afwachten en snel naar de dierenarts gaan.
saskiav
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2005 21:40

Bericht door saskiav »

We hebben net ontwormd vanwege dit verhaal, en hopenlijk werkt dat.
Inmiddels is zijn ontlasting weer normaal en er zit geen bloed meer in, dus we kijken t nog even aan. Verder is hij fit, en de eerste paniek is dus gelukkig weer over!
Onze kat is trouwens niet wit, maar wel cremekleurig, dus wie weet dat hij inderdaad daardoor gevoeliger is.

BEDANKT ALLEMAAL VOOR JULLIE REACTIES! :grin:

Groetjes, Saskia en Brave
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Overweeg je ook 'dieetvoer'?
Ik gebruik RC Sensitive Stomach
van Hills hebben ze ook Sensitive Stomach. RC Oral Sensitive kun je ook proberen.
Diarree kán trouwens ook een teken zijn van constipatie. En constipatie geeft ook een volle buik.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Overigens kan overschakelen naar ander voer ook darmproblemen veroorzaken, het beste is om dit rustig op te bouwen.
Goed dat je ontwormd hebt ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Luna heeft sinds een hele tijd al bloed bij haar ontlasting. De DA heeft haar een ontworming gegeven voor het geval er een parasietje in haar darmen zat. Dit heeft niet geholpen en nu heb ik vand de DA Hill's dieetvoer voor gevoelige darmen. Ik geef dit nu een ruime week maar het bloed gaat niet weg, soms lijkt het meer te worden.

Is een week te kort om daarover te oordelen?
Mauw
Gesloten