Bloed en slijm bij onlasting

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik denk dat een week inderdaad te kort is, Rian. De darmwand moet zich nog herstellen. Maar als het over een week nog niet over is, vraag dan eens of er specifiek ontlastingonderzoek kan worden gedaan, zodat je da weet waar hij tegen moet behandelen.

Saskia, ontworm gewoon elk halfjaar, en ontvlooi tegelijkertijd. Dat is beslist nodig, ook bij binnenkatten!
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

een van mijn poezen heeft ook bloed in de ontlasting ik vermoed lara omdat zij ook in de diarree is..
ik was namelijk zoals enkelen hiet weten brokvoer aan het mengen maar ben daar maar mee gestopt eens kijken hoe dat gaat ze zijn anderhalve maand geleden ontwormd dus dat kan het niet wezen lijkt mij, en anders maar weer een bezoekje aan de DA
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

wondjes bij binnenkatten

Bericht door yana »

Een paar weken geleden zag ik wat bloeddruppels op de vloer. Ik heb meteen de voor- en achterkanten van alle katten bekeken en de pootjes. Niks te zien. Ook heb ik gelet of de bipsjes afdrukken achterlieten bij het zitten. Ook niks. Ze waren ook allen vrolijk en normaal, niet ziek. We hebben 1x eerder wat vlekken op de muur?! gehad, een half jaar terug.
's Avonds nog een keer alle kantjes bekeken, nog steeds niks te zien. Geen van de 5 deed zich ook meer wassen ofzo.
Hebben jullie binnenkatten ook weleens ziets?
Gebruikersavatar
Bert Wolf
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 jul 2003 15:44
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: wondjes bij binnenkatten

Bericht door Bert Wolf »

yana schreef:Een paar weken geleden zag ik wat bloeddruppels op de vloer. Ik heb meteen de voor- en achterkanten van alle katten bekeken en de pootjes. Niks te zien. Ook heb ik gelet of de bipsjes afdrukken achterlieten bij het zitten. Ook niks. Ze waren ook allen vrolijk en normaal, niet ziek. We hebben 1x eerder wat vlekken op de muur?! gehad, een half jaar terug.
's Avonds nog een keer alle kantjes bekeken, nog steeds niks te zien. Geen van de 5 deed zich ook meer wassen ofzo.
Hebben jullie binnenkatten ook weleens ziets?
Ja een van onze katten ook, sinds een goede week, af en toe hier en daar een druppeltje bloed, was niet te ontdekken van welke poes/kater.

Vanavond meteen nadat Boris op de bak geweest was gekeken en er zat inderdaad bloed in de ontlasting. Meteen hier op het forum gekeken en daarnaa alle 4 een ontwormingspilletje gegeven.
Groetjes, Bert (ons foto-topic)
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Ik ben vandaag met Jada naar de dierenarts geweest en het blijkt dat ze een dikke darm onsteking heeft.
Is iemand hier bekend mee? Ik heb nu een penniciline kuur meegekregen en ik moet over twee weken terugkomen.

Weet iemand misschien of dit vaak eenmalig is of dat het dan chronisch wordt.
Want ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
Groetjes van Doryn and Cats.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Doryn, ik ken dit niet, maar je hebt nog zoveel vragen. Bel morgen gewoon even naar je dierenarts ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
doryn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 jul 2004 14:02
Locatie: Leeuwarden

Bericht door doryn »

Dat is inderdaad een goed idee ;-)
Dankjewel !
Groetjes van Doryn and Cats.
Stesje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007 10:37

Kat poept bloed

Bericht door Stesje »

Hallo allemaal,

Even een vraagje. 1 van mijn katten poept zachte poep (nog geen diarree) met een beetje bloed. Nu heb ik zitten googlen en het meest voorkomende is dat het door het voedsel komt. Wat je niet tegen komt is in WELK voedsel.

Nu is mijn vraag weten jullie dit? Het 'verkeerde' voer is dat het harde voedsel of het zachte voedsel?

Liefs van Marion
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat is moeilijk te zeggen, want ze kunnen het om diverse redenen krijgen. Ze kunnen bijvoorbeeld van blikvoer diarree met wat bloed krijgen, maar van brokjes kunnen ze ook ontlasting met bloed krijgen als de ontlasting zo hard is dat er bij het persen bloedvaatjes knappen in de anus en er dus bloed mee komt.

Verder kunnen ze allergisch voor bepaald eten zijn of een gevoelig spijsveteringssysteem hebben en tenslotte kunnen ze bloed in de ontlasting krijgen van wormen.

Hoe dan ook, ik raad je aan even naar de dierenarts te gaan en die kan dan uitzoeken wat het is en een behandeling opstarten.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

Ik sluit me aan bij Sandra, vele oorzaken zijn mogelijk, dat kan alleen een DA op de juiste manier vaststellen
True love is the love from an animal
Gesloten