Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Oh heel vervelend om te moeten wachten, hadden wij ook met Linus. Hij was toen zo mager, en dan is elke dag te lang. Linus zat alleen maar heel zielig steeds op hetzelfde plekje, dus wat betreft klinkt het wel anders. Voor hetzelfde geld zit hem iets dwars in zijn darmen (haarbal, harde poep), waardoor hij misselijk wordt. Misschien kan je tot morgen kleinere beetjes eten tegelijk geven?

Sterkte morgen in ieder geval, ik hoop dat het allemaal meevalt!

groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Gelukkig niets bijzonders :grin:
Waarschijnlijk heeft Pepsi iets gegeten wat hem niet lekker is bevallen,
Vanochtend heeft hij een beetje eten gekregen en dat zit er nog steeds in.
Volgens de da zijn er meer katten die in het voorjaar wat dunnen worden.
Pepsi was zeker niet te mager.
Misschien zijn katten net als mensen, massaal aan het Sonja Bakkeren.

Dank jullie wel voor het meeleven!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Helmie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mar 2007 12:03
Contacteer:

Bericht door Helmie »

lianne schreef:Gelukkig niets bijzonders :grin:
Waarschijnlijk heeft Pepsi iets gegeten wat hem niet lekker is bevallen,
Vanochtend heeft hij een beetje eten gekregen en dat zit er nog steeds in.
Volgens de da zijn er meer katten die in het voorjaar wat dunnen worden.
Pepsi was zeker niet te mager.
Misschien zijn katten net als mensen, massaal aan het Sonja Bakkeren.

Dank jullie wel voor het meeleven!!
Heel vaak komt het bij katten voor die naar buiten mogen dat ze stilstaand water drinken of iets verkeerds eten.
Vooral het stilstaande water uit bv regen tonnen veroorzaken vaak maag darm irritatie's
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ja, inderdaad.
Binnen staat een bakje met vers water.
We hebben een amerikaanse koelkast met zo'n speciaal waterding dus dat water is extra gefilterd.
Maar zodra ze buiten komen racen ze naar een plekje waar altijd wel een een of ander vies drapje ligt en dat slurpen ze op of ze uitgedroogd zijn.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Hee wat fijn Lianne, als ik hoor van een kat die niet eet of is vermagerd ben ik toch altijd gelijk bang voor de nieren, maar ja, dat heb je met een nierkat ;-). Je kunt ze ook zo moeilijk uitleggen dat bepaald water nou niet echt geschikt is om te drinken he? Jammer is dat ;-).
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wat een vervelend probleem zeg :???:! Zielig dat hij zo mager is.
Misschien schrokt hij inderdaad te snel, waardoor het in grote brokjes in zijn maag komt, en hij het daardoor weer eruit kotst. Maar eigenlijk zou het van alles kunnen zijn, misschien heeft hij last van constipatie, of heeft hij een allergie?

Ik zou in ieder geval proberen de porties te verkleinen, en dan over meerdere keren verdelen. En even de dierenarts bellen voor advies? Als katten te mager worden (snel afvallen) is dat niet goed voor hun lever namelijk.

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Als hij gewoon mager is, maar niet ziekelijk mager, zou ik er verder niks aan doen. Broertjes hoeven niet per se dezelfde bouw te hebben.
Als je denkt dat hij echt té mager is, ga er dan zeker zo snel mogelijk mee naar de dierenarts. Zeker ook als het erger wordt!

Meestal, als ik vind dat één van mijn katjes te mager is, vindt de dierenarts net dat ze perféct op gewicht is :eshifty:.

Als je je zorgen maakt, moet je de dierenarts bezoeken. Wij kunnen van hieruit ook alleen maar raden wat er aan de hand is ;)
Rolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 05 jan 2003 09:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rolanda »

Ik heb een tenger Poesje (12JR), die altijd heel tenger was, en nog steeds is.
Ze eet meerdere kleine porties over de hele dag.
Haar zonen heb ik ook, waarvan 1 een hele dikke kater is, echt een soort dikkiedik en de rest zijn niet zo dik, slank, maar niet mager.
Hun vader was ook geen dikke kater.


Gr Rolanda
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Het kan zijn dat hij vaak spuugt, omdat hij z'n eten te snel op eet. Maar het kan inderdaad ook dat ie gevoelige darmen oid heeft.
Ik zou gewoon een keer wegen, en dan de dierenarts bellen/bezoeken. Beter voor nix gevraagd, dan te lang gewacht, toch?

En hoe zijn zn ribbetjes? Over het algemeen moet je de ribben nét kunnen voelen. Voel je nix, zijn ze te dik, voel je ze duidelijk, dan is ie te dun. Succes!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb ook een hele mager poes en die geef ik meerdere keren per dag op een rustige plek te eten, want door stress wil zij niet meer eten of spuugt ze haar eten uit. Bij jouw kater denk ik dat dit ook goed kan helpen, want die eet denk ik te snel uit gejaagdheid vanwege de andere kat.

Verder kun je inderdaad beter even naar de dierenarts gaan, want katten moeten niet te vaak overgegeven (dat is echt een teken dat er iets niet goed zit) en dan kun je gelijk ook Sensible 33 van Royal Canin halen voor katten met een gevoelige spijsvertering.

groeten,
Sandra
Dennis1404
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 18:21

Braken

Bericht door Dennis1404 »

Mijn kat begon te braken gisteren en ik begon me zorgen te maken. Hij gedraagt zich zwakjes sindsdien. En vandaag moest die weer braken, hoewel dit keer niet zo veel was. Hij gedraagt zich nog steeds zwakjes. Ik heb een afspraak gemaakt voor morgen met de dierenarts. Ik maak me alleen zorgen, duiden deze symptomen aan dat er iets ernstigs mis is met mijn kater?
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Goed dat je er mee naar de dierenarts gaat.

Kan je misschien omschrijven hoe het braaksel er uit ziet?
't Zijn toch geen haarballen?
Eerst eten dan de moraal
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Hey Dennis, goed dat je vandaag naar de DA gaat, dan weet je meteen wat er mis is. Zolang hij blijft eten (al is het maar een klein beetje) is het nog ok, en kan het vanalles zijn. Zomaar een diagnose geven kan ik niet, hopelijk weet je DA meer raad! Hou je ons op de hoogte?
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Effe mijn verhaal neerpennen... Vorige week was Sumi niet goed: ze had hevige diarree en toen ze daarbij ook nog eens begon over te geven ben ik naar de DA gegaan. Meteen spuitjes gekregen met oa antibiotica en tegen het overgeven. Maar in het weekend werd het alleen maar slechter ipv beter: ze heeft heel het weekend overgeven :(
Ik maandagochtend Sumi bij de DA afgezet, waarna ze foto's heeft genomen (kans dat ze iets had ingeslikt bvb) en bloed laten trekken. Uit deze twee dingen kwam niks te voorschijn... Vanavond werd ze geopereerd en blijkt dat ze een serieuze maagontsteking heeft. Darmen zijn volledig ok maar maag is dus groot probleem... Ze blijft in observatie, ligt aan de baxter en krijgt zware antibiotica... Hopen dus dat die snel aanslaagt!!!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Hè bah meid wat een narigheid! Ik las laatst al ergens dat je kat aan de diarree was en aan het overgeven, maar dit is echt serieus zeg! Gelukkig is ze in goede handen bij de dierenarts.

Ik hoop en duim voor je dat de behandeling snel aan slaat en dat Sumi weer snel gezond en wel thuis is!

groeten,
Sandra
Plaats reactie