Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

Bericht door annelies »

dank je wel voor d ereacties, max is weer aan de beterende hand,
hij krijgt nu alleen diepvriesvlees van prins, en bedoeld voor kittens
nou dat vindt hij lekker, de brokjes laat hij nog staan

we hennem hem al de tweede dag wormpasta gegeven, en in de ontlasting was geen worm te ontdekken :grin: sinds vanmorgen speelt hij weer, dus we gaan de goede kant op
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

Sumi heeft vannacht overgegeven. het was een slijmerige bedoening, precies 2 lange drolletjes. er lag ook wat gras bij (waarvan ze veel heeft gegeten de laatste dagen).
mijn vermoeden is dat ze gisteren mijn vuilbak heeft aangevallen (1 grote vernieling in de badkamer, zelfs een tampon heeft ze heel leuk uiteengerafeld :afgewezen: en alle wattendoekjes lagen uit elkaar gerafeld) en ik denk dat ze daar iets verkeerd heeft binnengekregen. het zag er ook redelijk wit uit dus ik denk dat ze een heel deel stukjes watten heeft binnengespeeld. ik hoop dat het blijft bij wat ze vannacht heeft gedaan, ze ziet er verder heel gezond uit en is speels.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Katten zij heel slim daarin, die eten expres gras om het overgeven op te wekken. Als ze veel haar in hun maag hebben dan eten ze ook gras en dan komt er ook zo'n "sigaar" uit. Nu heeft ze waarschijnlijk op deze manier de watten eruit gekregen. Als ze gezond en speels is, is er denk ik verder niets aan de hand.

groetjes,
Sandra
Lv070345
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:58

Overgeven

Bericht door Lv070345 »

Mijn ros-witte kater ( een zwerver )Heb zijn verhaal verteld in juni braakt de laatste praktisch na elke maaltijd . Hij heeft nochtans een goede appetijt , maar na een tijdje komt het eten er onverteerd uit
Ik maak mij erge zorgen . Ik hou erg van hem , nu hij een leuke thuis gevonden heeft zal er toch niks mis zijn met hem ?????
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je moet echt even met hem naar de dierenarts gaan, want zo krijgt hij niet genoeg voedingsstoffen binnen en dat is op de lange termijn niet goed voor hem.

Er kan van alles aan de hand zijn: een gevoelig spijsverteringsstelsel, overgevoeligheid voor bepaalde ingrediënten in de brokjes, te snel en gejaagd eten zonder goed te kauwen, last van maagzuur en misselijkheid enz. De dierenarts kan hem wat kalmerends voor zijn maag geven of misschien is er wel heel iets anders aan de hand.

groetjes,
Sandra
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Een van onze katten had ongeveer hetzelfde. Hij bleek stomatitis te hebben (dwz. ontsteking van mondslijmvliezen) waardoor hij niet kon kauwen, want dat deed pijn in zijn bek. Dus: naar de dierenarts, want het gaat niet vanzelf over. ;-)
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Resora
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2004 23:26
Locatie: Gent

Kan ik Primperan geven?

Bericht door Resora »

Goedenavond! Ik hoop hier vanavond nog iemand te treffen die een antwoord weet op mijn vraag. Eén van onze katten is deze avond beginnen braken. De hel dag was ze haar vrolijk en aanhankelijke zelf maar sinds een uur of zeven is ze dus misselijk en braakt ze. Eerst eten en veel haar, ik dacht dat het daarvan kwam maar nu kotst ze enkel wit schuim. Niet veel en niet voortdurend, maar ik ben wel bezorgd aangezien ze enkele jaren geleden leukose positief getest is en we daar in 't verleden al twee katten aan verloren, oa haar broertje. Dus morgen gaan we zeker naar de dierenarts. Maar intussen zou ik het haar wel graag comfortabel willen maken. Kan ik haar Primperan geven? En in welke dosis? Of kan ik alles intussen beter gewoon op zijn beloop laten?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Sorry, ik heb je berichtje te laat gelezen om advies te kunnen geven, maar ik ben wel erg benieuwd wat de dierenarts te melden had. Laat je ons het nog even weten?

groetjes,
Sandra
Resora
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2004 23:26
Locatie: Gent

Bericht door Resora »

Die dierenarts bleek niet nodig... Ze heeft sinds middernacht niet meer gebraakt en is nu weer speels en vrolijk en eet met smaak. Een pak van mijn hart want ik sla nogal gauw in paniek sinds we haar broertje verloren aan leukose!
pete5469
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:43
Locatie: Malden

speels, goed eten,kortom je merkt er niets van MAAR....

Bericht door pete5469 »

Onze 2 poezen,zijn speels,eten goed,komen niet buiten(alleen in de voor hen gebouwde ren waar ze zelf naar toe kunnen)

Ze zien er goed uit, krijgen regelmatig haarbalpasta, en toch braken ze heel vaak en ook veel.
Daarna gaan ze weer gewoon door met doen waar ze mee bezig waren en ook weer eten ze dan.

Dat doen ze al een aantal weken, vandaar ook dat we zijn overgegaan op Royal Canin indoor 27 ons geadviseerd door de dierenspeciaalzaak.

Wat is hier aan de hand? Wij weten het zo langzamerhand niet meer en veel lezen op het net hierover maakt ons alleen maar huiveriger om naar de dierenarts te gaan.

Het gaat overigens over gewone europese korthaar 1 poes en 1 kater allebei "geholpen"trouwens

Ik ben benieuwd en hoop op goede reacties
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Huiverigheid voor de uitslag moet geen reden zijn om niet te gaan, dus ik adviseer je op korte termijn met ze langs te gaan voor een check-up. Waarschijnlijk is het iets heel onschuldigs, maar het is toch fijn het zeker te weten, voor het geval dat het toch iets is.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Pepsi heeft vanochtend overgegeven, (zijn eten kwam eruit), later nog een keer een beetje vocht. Vanavond had hij gegeten en ong een uurtje later kwam weer al zijn eten eruit.
Vanochtend viel het me op dat Pepsi magerder is dan anders en vanavond zei mijn man precies hetzelfde.
Voor zijn castratie was hij dik. De da zei uitzichzelf let een beetje op zijn voeding. Sinds Pepsi naar buiten kan is hij afgevallen tot een normaal formaat. Maar nu is hij echt ingevallen aan de zijkant en kun je zijn ribbetjes bijna tellen. Hij is levendig, speels en wil wel graag eten.
Wat zou dit kunnen zijn?
En waardoor zou hij zo snel magerder geworden kunnen zijn?
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Ehm.. ik wil je niet ongerust maken, maar onze kat, Linus, werd ook opeens zo mager, en bleek het aan zijn nieren te hebben. Sindsdien hebben we besloten om bij elke verandering, zo klein ook, naar de da te gaan, of te bellen. Je kan er met de nieren niet snel genoeg bij zijn namelijk.

Maar voor hetzelfde geld is het zoiets onschuldigs als wormen oid.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Helemaal mee eens, met gewichtsverlies zonder een aanwijsbare reden moet je echt even naar de dierenarts gaan.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Dacht vanochtend dat het over was, maar toen ik vanmiddag thuiskwam had mijn zoon een briefje achtergelaten met de mededeling dat Pepsi toch weer zijn eten eruit gespuugd had.
Ik heb zelf geen rijbewijs dus morgenochtend kan ik pas naar de da.
Zo vreemd, Pepsi is gewoon zichzelf, knuffelig, zeuren om naar buiten te gaan enz. Hij heeft ook geen pijn ofzo.
Hij heeft wel honger, maar het komt er gewoon uit.
We moeten maar even afwachten. :-(
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Plaats reactie