Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Overgeven

Bericht door Rik »

Heeft hij nu een echo gehad? Geen haarbal, hoe weet de DA dat? Hier geeft Bowy een keer een week bij de DA aan het infuus gelegen en heb ik haar daarna mee naar huis gekregen met een inslaapadvies. Thuis kotste ze een grote haarbal uit en was weer helemaal in orde. "Nee meneer, ik voel geen haarbal."

Misschien wordt het tijd voor een volledig onderzoek (incl. endoscopie). En als je het vertrouwen verliest in je DA is het misschien tijd voor een andere.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Overgeven

Bericht door nona_toma »

Voor mij onduidelijk: heb je elke drie uur al eten gegeven, ook ‘s nachts? Wordt er geschrokt? Is het alleen met brok?

Ik zou in elk geval natvoer geven zodat je kat wel wat vocht binnen krijgt. En bloedonderzoek laten doen om achter de oorzaak van de misselijkheid danwel braken te komen. En met een dierenarts afstemmen en niet met een forum.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Momomies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2018 06:29

Re: Overgeven

Bericht door Momomies »

Ik denk dat niet iedereen mijn vorige berichten heeft gelezen. Maar om jullie vragen te beantwoorden:

- Nee geen echo. Ik heb geen geld daarvoor.
- Volgens de DA waren de nieren en alvleesklier helemaal goed.
- Ik ga er niet 's nachts uit om mijn kat eten te geven. Dat gaat mij te ver. En netvoer geef ik elke dag. Als mijn DA het wist zat ik niet op dit forum. Zij wil dus een echo EN röntgen, terwijl ik al had genoemd daar geen geld voor te hebben. Dus toen wilde zij een ander medicatie proberen om de symptomen tegen het braken te laten verdwijnen. Ook dit is weer geldverspilling, want hierdoor wordt hij niet beter. Zei ze ook zelf.
- De uitslagen van alvleesklier en nieren waren goed, en nee hier heb ik geen waardes van. Als de DA zegt dat ze goed zijn, dan vertrouw ik daar op.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Overgeven

Bericht door Rik »

Momomies schreef: 03 apr 2019 16:27 Zij wil dus een echo EN röntgen, terwijl ik al had genoemd daar geen geld voor te hebben. Dus toen wilde zij een ander medicatie proberen om de symptomen tegen het braken te laten verdwijnen. Ook dit is weer geldverspilling, want hierdoor wordt hij niet beter. Zei ze ook zelf.
Ja, hij kan alleen beter worden door te onderzoeken wat het probleem is. Als er echter geen geld is om die onderzoeken te doen, dan houdt het op een gegeven moment op. Wij kunnen ook alleen maar adviseren om dit of dat te laten onderzoeken. Behandelen op basis van een vermoeden en symptomen kan ook gevaarlijk zijn.
- De uitslagen van alvleesklier en nieren waren goed, en nee hier heb ik geen waardes van. Als de DA zegt dat ze goed zijn, dan vertrouw ik daar op.
Onze ervaring is dat de dierenarts ook niet altijd alles weet. En daar zit je nu dus ook mee, de dierenarts weet het niet meer. Nu ga ik ervan uit dat die waardes wel binnen de referentie zullen liggen maar als je voor een tweede mening naar een andere dierenarts zou gaan, krijg je die vraag ook.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

Ik denk echt dat er iets in zijn maag niet goed is. En dat kun je alleen goed onderzoeken met endoscopie. Tja, geen geld voor onderzoeken. Wat betekend dat? Moet je kat dan zo doorgaan met braken. Dan zal het alleen erger worden. Heb ook zo'n braker gehad. Uiteindelijk gaan nierwaardes enz ook achteruit. Mijn kat bleek een tumor tussen maag en darm te hebben ik vertrouwde mijn da teveel. Nu spijt van. Koste haar leven. Te laat bij een internist

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Overgeven

Bericht door nona_toma »

Om ‘s nachts te voeren blijf ik ook liggen, gelukkig bestaan daar automaten voor.
Als het zo simpel is dat de kat gewoon honger heeft, na 3 uur een lege maag heeft, dan zou dat het gal spugen kunnen veroorzaken.

Wij hadden ook een braker. Dat bleek ook kanker te zijn. Helaas kost een chronische zieke kat geld. Ik hoop voor je dat dat het niet is. Maar als de dierenarts er door beperkte onderzoeken niet achter kan komen, is het ook niet zo realistisch dat wij van achter een beeldscherm een oorzaak kunnen achterhalen.

Zonder oorzaak weet je niet wat je moet behandelen. Vaak zijn er betalingsregelingen mogelijk bij dierenartsen en klinieken. Onze kliniek neemt overgebleven medicatie terug om gratis aan mensen met een kleine portemonee te kunnen geven. Dus je zou het bespreekbaar kunnen maken bij je dierenarts. Dit lijkt me voor je kat, maar ook voor jezelf erg onprettig.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Overgeven

Bericht door Dinky »

Omdat de oorzaak zoals blijkt niet eenvoudig te vinden is, is er nader onderzoek noodzakelijk om de oorzaak te vinden. Dat betekent van binnen kijken door bijvoorbeeld een echo.......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Momomies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2018 06:29

Re: Overgeven

Bericht door Momomies »

De andere kat braakt ook, alleen veel en veel minder. Zij braakt 1 keer per week en soms om de twee week. Nu denk ik toch weer dat het aan die plant (ficus) lag. Zij hebben daar beide aan gezeten. maar dat het dus heel lang duurt voordat het lichaam daarvan herstelt? Ze zijn verder allebei fit en gedragen zich normaal.

Mijn kat heeft geen kanker, anders vertoonde hij wel meerdere symptomen. Het is alleen het braken. Maar goed. Dat wordt nu dus minder.
Momomies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2018 06:29

Re: Overgeven

Bericht door Momomies »

inmiddels de oplossing gevonden!!
Ben naar een andere dierenarts gegaan, mijn gevoel zei dat een foto/echo niet nodig was. Alleen als jij totaal niet meer wilde bewegen/eten. en dit was niet het geval.
De andere dierenarts gaf mij medicatie mee tegen misselijkheid en een maagbeschermer. Momo is nu braak-vrij!! Alleen nog haarballen dan, haha. Mies daarentegen ging verder. Dus heb voor haar ook dezelfde medicatie gehaald. Ik ga ervan uit dat dit haar ook gaat helpen.
Ik denk echt dat dit door de ficus kwam! Dus mensen met een ficus en een kat: gewoon de plant weggooien en de dierenarts vragen om bovenstaande medicatie.
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Overgeven

Bericht door nona_toma »

Fijn dat het over is. Welke medicatie is er gegeven?
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Momomies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2018 06:29

Re: Overgeven

Bericht door Momomies »

Staat erbij..?

Maar sinds 1,5 is het weer begonnen. Dus röntgen gedaan en het blijkt nu te zijn dat hij niet poept. Zijn poep is hard en zit vast aan het einde van zijn darmen. Toch gek dat hij dan braakt..? Maar ik heb dus laxeermiddel meegekregen en dat helpt ook niet!!
Tenminste, sinds vorige week donderdag blijft hij maar braken, braken, braken...
Hij is ook sloom en heeft pijn en ik zie aan hem dat hij niet meer blij is. Tijdens en na het gebruik van de maagbeschermer wel.
Nu wil de dierenarts dat ik weer medicatie in hem ga proppen, maar ik ben daar toch echt helemaal zat van!
Ik moet een of ander vloeibaar spul door zijn darmen spuiten zodat de poep wat zachter wordt en hij makkelijker kan poepen. Maar ik ga dat niet meer doen. Want de laxeermiddel had eigenlijk zijn werk al moeten doen en dat heeft ook niet geholpen. Ik denk dat het gedeeltelijk geestelijk is en dat hij stress heeft door de behoorlijk aanwezige, dominante Mies. Zou dit kunnen?
Momomies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2018 06:29

Re: Overgeven

Bericht door Momomies »

En mies heeft net ook weer gebraakt. Wat is dit toch?? Ik word er heel erg hopeloos van.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Overgeven

Bericht door Anne »

Ik zou ze op een hypo of sensitief dieet zetten als je 100% zeker weet dat het niet de nieren zijn.
Misschien heeft de ficus wel voor een maag/ darmbeschadiging gezorgd en kunnen de maag/darmen op het moment niet zoveel verdragen en moet dit langzamerhand weer herstellen met voer wat zo weinig mogelijk overlast veroorzaakt
Als je dit gaat doen moet je er niks anders bijgeven, anders heeft het geen zin en minstens 6 weken volhouden
Ook geen kattenmelk, viyo of wat anders
Tot de overgevoelige reacties horen zowel diarree als obstipatie en braken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Overgeven

Bericht door Dinky »

Tja, het eten moet er toch ergens uit en wanneer de achterkant dan is geblokkeerd komt het aan de andere kant er uit door middel van braken.
Zolang de achterkant verstopt is zal dit probleem natuurlijk blijven en is het logisch dat er sprake is van pijn.....
Laxeermiddel is de eerstelijns oplossing maar wanneer dit niet helpt moet je naar een zwaardere methode grijpen om het op te lossen. Wat is de reden dat je dit niet wilt doen? Want nu laat je hem met een verstopping rondlopen waardoor hij op dit moment geen fijn leven heeft.......
Dat je medicatie zat bent snap ik wel maar niets doen is helemaal geen optie......
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

Mijn Nellie was ook flink verstopt. Als laxeren via de bovenkant niet helpt zullen ze via de achterkant iets moeten doen. Klysma. Daarna zul je moeten zorgen dat via het eten de ontlasting zacht blijft. Wat er nu zit word elke dag harder. De darm blijft er vocht aan het onttrekken. Straks kan het er alleen nog operatief uit. Vreemd ook dat de da geen klysma overweegt. Hij zit ws al heel lang verstopt.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie