Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Mijn nieuwe katje sinds zaterdag, Siepie, heeft ook een aantal keren gebraakt. Ik denk dat er wel verband zou kunnen zijn. Bij Siep is het alles bij elkaar: warmte, verhuizing, andere brokken.
Ik heb haar wat minder brokjes per keer gegeven, sindsdien houdt ze t binnen.

Ik heb een ventilator gekocht, dat scheelt enorm. Ik merk dat de katten iets levendiger worden ipv de hele dag uitgestrekt op de grond liggen. Misschien een idee?

Dat van de temperatuur nemen zou ik zeker doen, je weet maar nooit.

En Veronikske, bedankt voor de tip van de pootjes nat maken, heel slim!

Rian
Mauw
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Duf zijn ze altijd wel en ik kan me voorstellen dat ze gedurende deze warmte niet echt veel zin hebben om iets te doen..

Moet zeggen dat ze niet "echt ziek" aandoen...ze reageren nog prima, vooral als er snoepjes in omloop zijn.

Wel heel fijn om te horen dat meer kiddies er last van hebben, dan maak ik me niet zo heel snel zorgen..

Ik zal de temp wel even gaan opnemen...you never know!

THANXS
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

lianne schreef: Wat ik wel merk is dat (vooral Fristi) ook vaak vliegjes, mugjes e.d. naar binnenwerkt. Dit zou natuurlijk ook een oorzaak kunnen zijn.
Nou dat je het zegt...ze zijn gisteren wel op mugjes en vliegjes jacht geweest...dus wie weet is er eentje naar binnen geslipt..
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Hmm... :ethink: , Luna eet elke dag spinnen, vliegen, vlinders, muggen en hoeft daar nooit van over te geven.
Maar goed, elke kat is anders natuurlijk..(gelukkig wel!) :grin:
Mauw
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Die van mij zitten altijd binnen...en als ze perongeluk iets verkeerd eten ( bv iets van mijn bord als ik niet oplet) dan komt dat er zoiezo altijd 's-avonds weer uit...

Maar je hebt helemaal gelijk...geen een kiddie is dezelfde! ;-)
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Bomac schreef: Nou dat je het zegt...ze zijn gisteren wel op mugjes en vliegjes jacht geweest...dus wie weet is er eentje naar binnen geslipt..
Volgens mij is dat gewoon omdat die beestjes momenteel volop rondvliegen. Bindi grijpt ook elke vlinder die ze te pakken krijgt.

Onze katten hebben ook wel last van de warmte, Bo gaat niet eens meer naar buiten. Hoewel hij de 'lichtste' is, heeft hij er wel het meeste last van. Ik laat ze maar zo veel mogelijk met rust, zorg dat ze steeds fris drinkwater hebben (thank god dat ik 2 weken terug de Cat-it heb gekocht :grin: ) en laat af en toe wat water in de gootsteen lopen, dat vinden ze leuk om mee te spelen.
Ik denk dat onze katten er net zoveel last van kunnen hebben als wij, en ik voel mezelf ook gauw beroerd met dit weer. Als je toch vindt dat het te lang duurt, dan kun je altijd de da bellen of bezoeken. ;-)
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Ik ga het zeker in de gaten houden..

Maar eh...die Cat-It..is dat "dat continue lopende" water reservoir??
Ik heb daar over na gedacht....vinden ze dat leuk??
Wordt het niet snel een knoeiboel??
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... highlight=

Hier lees je er alles over. ;-) Bij ons wordt er nu zeker meer water gedronken.
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

THANXS!!!

Heb het goed doorgelezen en ik ga er straxs eentje aanschaffen.
Mijn kanjers zijn gek op stromend en druppelend water, dus ze zullen dat wel lekker vinden. :grin:
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Bomac schreef:THANXS!!!

Heb het goed doorgelezen en ik ga er straxs eentje aanschaffen.
Mijn kanjers zijn gek op stromend en druppelend water, dus ze zullen dat wel lekker vinden. :grin:
Heel verstandig :grin: Wij hebben vorig jaar zo'n ding aangeschaft en nu met deze hitte moeten we hem zo'n beetje om de dag vullen. De katten drinken echt veel meer nu.

En hier vangen ze ook dagelijks insecten hoor, maar ze hebben er nooit last van.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Bomac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 mei 2005 15:33

Bericht door Bomac »

Moet ook zeggen dat het gisteren en vanochtend helemaal goed is gegaan. Ik heb ze gisteren genegeerd toen ze om vlees smeekte...en dat was een prima oplossing.
Met het warme weer dus maar geen vlees meer.. ;-)
MIAAUUWWW!!! Bo & Mac
Gebruikersavatar
annelies
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2004 21:09
Locatie: zevenaar

spugen van kitten

Bericht door annelies »

sinds een week hebben we een kitten van ongeveer 3 maanden bij ons in huis,
ik heb hem gevonden langs een drukke weg.
hij is mensen gewent en zag er ogenschijnlijk gezond uit.
nu spuugt hij ,en alleen maar s'nachts.
wat eruit komt is vlees van de vorige avond.
sinds vanmorgen heeft hij gal gespuugt, en is hij lusteloos,wil niet eten of drinken. we laten hem nu even met rust en hij slaapt nu,straks maar proberen met wat gekookte kip en rijst, maar ik heb ook gehoord dat gevoelige darmpjes en maagjes biefstuk kunnen verdragen, wordt dit dan gekookt of rauw gegeven,
ik hoop snel reacties te krijgen zodat we onze max, zo noemen we hem, weer op de pootjes krijgen,

groetjes annelies
groetjes annelies,annika en de boys
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik zou het even houden op de kip met rijst. Ik zou wel even goed in de gaten of hij voldoende drinkt en ook voldoende vocht vasthoudt.
Dat hij elke avond spuugt is geen goed teken! Misschien kan hij het vlees niet verdragen of heeft hij iets onder de leden. Ik zou in ieder geval contact opnemen met je dierenarts als dit blijft voortduren!

Veel beterschap voor je kleine schat!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Piekje »

Ik zou denk ik sowieso naar de dierenarts gaan voor een volledige check-up aangezien je hem gevonden hebt en zijn verleden niet kent. Misschien heeft hij wormen of iets dergelijks?

Succes ermee in elk geval! Goed dat je hem een veilig thuis wil geven!
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat fijn dat je hem een nieuw huisje geeft :grin:. Ik denk dat zijn maag en dampjes nog te gevoelig zijn voor vlees. Mijn advies is dan ook om het voorlopig op geweekte kittenbrokjes te houden én even naar de dierenarts gaan (voor inenting, ontvlooien, ontwormen en check-up). Dat is altijd goed bij zwervertjes en zeker bij kittens.

groetjes,
Sandra
Plaats reactie