Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
patricia verhoef
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:03

Re: Overgeven

Bericht door patricia verhoef »

@ Puck maakt niet uit hoor ;-)

Het heeft even geduurd maar had er even tijd voor nodig.
Ringo is inmiddels ingeslapen en ik mis hem heel erg.
Bij de dierenarts woog hij nog maar 2.9 kilo en kan je nagaan want een jaar geleden nog 4.7 kilo.
Het bleef vreemd ook voor de Da hij toch nog zo bleef eten omdat zieke katten dat vaak niet meer doen.
Toen hij de verdovingspuit kreeg zakte hij al in elkaar toen die spuit nog in zijn lichaam zat zo verzwakt was hij dus al.
De dierenarts vond het achteraf ook dat ik de juiste beslissing had genomen omdat hij dus ook zo zwak was.
Toen ik dat ook zag gebeuren was het gekke eigenlijk dat ik er vrede mee had dat hij nu lekker kon gaan rusten.

Ik heb hem lekker mee genomen naar huis zodat de katten en hond afscheid konden nemen en toen hebben we heb begraven in de tuin.
Nu staat er een mooie witte hortensia op de tegel waar hij onder ligt.

( koning) Ringo mijn eerste gekke, lieve, ondeugende kat R.I.P
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Overgeven

Bericht door puck0906 »

Gelukkig maar. Ik was zo blij dat ik eindelijk weet waar het aan ligt. Echt onvoorstelbaar, zelfs zijn plekjes op zijn pootjes zijn weggetrokken. Inslapen is een hele moeilijke keuze die wij helaas moeten maken maar je doet het uit liefde voor je moppie. Sterkte!
AichaHut
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 15:10

Re: Overgeven

Bericht door AichaHut »

Hallo,

ik heb een vraag over mijn kater Donder. Hij is 10 maanden oud en sinds afgelopen zaterdag hebben we een kleine kitten erbij, Pip, nu 7 weken.

Maandag ben ik gelijk met Pip naar de dierenarts geweest en hij was, behalve nestvlooien, helemaal in orde. Pip heeft Stronghold gekregen en ik heb Donder ook gelijk voor de zekerheid behandeld. Het probleem is nu, maandag avond heeft Donder overgegeven (misschien Stronghold binnen gekregen?). Daarna was hij heel lusteloos en moe. Echter dinsdag en woensdag ging het beter dus ik dacht dat hij gewoon van slag was door de komst van zijn nieuwe huisgenoot. Alleen heeft Donder nu vannacht weer overgegeven en is hij heel rustig. Met Pip is er niets aan de hand.

Ik heb al met de dierenarts gebeld en ga morgen ochtend gelijk langs. Mijn vraag is of iemand hier ook ervaring mee heeft? En misschien weet iemand wat hem kan mankeren?

Bedankt alvast!
Caatjebenjeboven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:39

Re: Overgeven

Bericht door Caatjebenjeboven »

Ik heb ook een vraag over mijn 2 kittens (4 maanden)
Gisteren heeft Muis flink overgegeven. Echt veel voor zo'n klein poesje. Tenminste ik denk dat zij het was, ik heb het niet zien gebeuren maar ze was de rest van de dag duidelijk uit haar hum.
Vandaag begon haar broer Tommie. Hij heeft wel 3 X overgegeven. 2 keer waterig en 1 keer net zo'n grote berg als Muis gisteren.
Daarna de hele avond superstil en slaperig. Zo zielig.

Komt dat bij katten wel vaker voor? Vooral de hoeveelheid vind ik nogal indrukwekkend.
Kan het een virus zijn en wanneer moet ik de DA bellen?
Morgen nog even aankijken of.....
Poezenmoeder van Tommie en Muis, geboren op 19 juni 2011
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

zijn ze misschien net geent of ontwormd of hebben ze ander voer gehad. kijken of er veranderingen zijn geweest in hun omgeving ofzo. ik zou er niet te lang mee rondlopen. als het vanochtend nog zo is even bellen met de DA. misschien hebben ze een virusje opgelopen. ik bel liever 1x teveel als 1x te weinig. onze DA doet ook niet moeilijk over tel overleg, kost ook niks.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Caatjebenjeboven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:39

Re: Overgeven

Bericht door Caatjebenjeboven »

Ik heb ze wel net ontwormd maar Muis spuugde daarvóór al...
Voeding is niet veranderd.
Vandaag lijken ze allebei weer actiever en ik heb nog geen spuug gevonden in huis.
Ze waren allebei hongerig vanmorgen dus het leed lijkt geleden maar ik hou het goed in de gaten.
Poezenmoeder van Tommie en Muis, geboren op 19 juni 2011
Caatjebenjeboven
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:39

Re: Overgeven

Bericht door Caatjebenjeboven »

Ze zijn allebei weer helemaal hun 'oude' lieve zelfje gelukkig:-) Waarschijnlijk een vervelend virusje.
Poezenmoeder van Tommie en Muis, geboren op 19 juni 2011
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Overgeven

Bericht door Melvin1989 »

Wij hebben een Britse Korthaar van bijna een jaar oud..
De laatste tijd moet ze steeds meer overgeven en het lijkt wel op mosterd..

Wij hebben verder helemaal geen ervaring met katten en vragen ons af wat het kan zijn? Na het overgeven is er niets meer aan de hand en rent ze het hele huis weer door..

Iemand ideeën?
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

kunnen haarballen zijn. Braakt ze na het eten? schrokt ze misschien heel erg met eten? kan ze goed poepen? ga even voor jezelf na of er dingen zijn veranderd, bijv voer.
Is hier allemaal het antwoord nee op zou ik toch even contact opnemen met je dierenarts.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Overgeven

Bericht door Melvin1989 »

Het is net mosterd dus net zo dik en dezelfde kleur.. Onze poes zelf in cinnamon van kleur.. Poepen kan ze als de beste.. Volgens mij is het wel vaak na het eten.. Verder is vanaf de dag dat ze hier is eigenlijk niets veranderd..
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Overgeven

Bericht door achtpuntzes »

Mijn Muffin geeft ook regelmatig over...

de oorzaak is wel bekend, Muffin eet in een wel heel hoog tempo. een behoorlijk hoeveelheid natvoer (krijgen ze elke avond) schrokt ze in enkele tellen naar binnen, terwijl Tijgetje daar gerust een paar minuten de tijd voor neemt.

ook droge brokjes (die ik ze s'ochtends geef) worden in luttele tellen naar binnengewerkt en in zo groot mogelijke hoeveelheid. het gebeurt regelmatig dat ze enkele tellen daarna de gehele maaltijd weer naar buiten werkt.

ik had eerst contnue droogvoer staan, maar mijn Muffin at daarvan echt ENORME hoeveelheden, en werd dan ook in no time kogelrond. ik ben langzaam gaan minderen naar een afgemeten hoeveelheid, dus gewoon geven wat ze nodig hebben, en Muffin is in lange tijd iets afgevallen. maar ze is nog steeds veel te dik.

naast het overgeven van brokjes, geeft ze ook regelmatig haarballen op. Muffin likt aan stof, en krijgt zo veel meer haar binnen mijn andere katten geven zelden tot nooit haarballen op, dus ik heb wel vergelijkingsmateriaal over hoe vaak een kat normaal haarballen opgeeft. daarnaast verdenk ik Muffin ervan dat ze stof eet, als ze honger heeft. ik heb haar vroeger wel eens van mijn hoogpolig tapijt zien eten, en daarbij altijd duidelijk "NEE POES!" geroepen, en volgens mij doet ze dit dus inmiddels alleen als ik er niet ben, niet kijk. ik vind in de kattenbak wel eens stukjes stof tussen de drolletjes, ook weer zo'n aanwijzing.

misschien had ik hier wel een topic van kunnen maken, maar ja... is er wel iets aan zulk gedrag te doen? ook als ik Muffin "alleen" laat eten is ze zo gulzig. ik moet me er gewoon maar bij neerleggen dat eten zo'n obsessie voor haar is, denk ik....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Overgeven

Bericht door achtpuntzes »

overigens is Muffin, ondanks dat ze zo dik is, een relatief "kleine" kat.

Daarom denk ik dat ze in haar jonge jaren gewoon te weinig eten heeft gekregen, en dus daarom die obsessie voor eten heeft.

ik ken een leeftijdsgenoot van Muffin, namelijk Suzy, de kat van mijn ouders. scheelt 6 dagen. Suzy eet heel weinig, is graatmager, maar is wel een slag groter dan mijn kleine, ronde Muffin.

nou, oke dan,

heeft er iemand tips voor katten met een eetobsessie (afgemeten voer doe ik al, het is puur om haar normaal proberen te laten eten in verband met overgeven)

wat doe je tegen een zo gulzige kat?
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Overgeven

Bericht door Sifra »

Ik zou haar geen brokjes in een bakje geven, maar haar ervoor laten werken. Ik heb zelf zo'n bal waar je brokjes in kunt doen. Ik las hier op het forum ook iets over brokjes verstoppen tussen walnoten. Dan is ze wel even zoet met brokjes eten.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Overgeven

Bericht door achtpuntzes »

:)

bedankt voor je reactie :)

ik heb ook zo'n snackbal......

maar, die ben ik eigenlijk heel vaak "kwijt".

net zoals ik de etensbakjes wel eens "kwijt" ben.

want iets dat naar eten ruikt (etensbakje en de snackbal) wordt door muffin nogal vaak met de neus alle uithoeken van het huis doorgeduwd. je wilt niet weten waar ik de etensbakjes vindt. en waar die snackbal nu is... joost mag het weten. :(

ik troost me inmiddels een beetje bij de gedachte dat mijn Muffin gewoon een beetje neurotisch is. niet alleen met eten, maar ook met bv aandacht vragen. eigenlijk met alles....... ze is gewoon heel erg intens met alles wat ze doet. ik hoop dat ze er toch oud mee wordt :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Melvin1989
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2012 13:26
Locatie: Lichtenvoorde (Gld)

Re: Overgeven

Bericht door Melvin1989 »

Je kunt r ook opgeven voor een aflevering in Obese?
April 14-04-2011
Lano 04-09-2012
Plaats reactie