Overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2011 01:31
Locatie: Hellevoetsluis (ZH)

Re: Overgeven

Bericht door Tess »

:smile: Het lijkt wat beter te gaan met Tess..
Ze heeft de afgelopen 2 dagen niet meer overgegeven!

Ze krijgen inmiddels wel allebei een hekel aan het vrouwtje, die elke avond met die tube pasta komt om dat in hun bekkie te smeren.. Vooral Tess natuurlijk, omdat die het elke dag krijgt, maar ook Gizmo heb ik gisteravond even wat pasta gekregen en die keek me erg boos aan.. dat kan ze namelijk heel goed, als ze het ergens niet mee eens is :lol:

Maar goed, voorlopig lijkt het dus te gaan helpen, de pasta! :grin:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Overgeven

Bericht door nellebel »

kun je iets zien aan haar ontlasting, dat er meer haar in zit ofzo? over paar daagjes afbouwen en dan zien wat er gebeurt. klinkt in ieder geval goed nu. die vervelende haarballen ook.
ik zou wille ndat ik die blik van gizmo kon zien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Overgeven

Bericht door Flo_o »

Wat fijn dat het al wat beter gaat met Tess! :grin:
Ik zie Gizmo ook al voor me, arrrrgh... haha :lol:
Gebruikersavatar
Tess
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2011 01:31
Locatie: Hellevoetsluis (ZH)

Re: Overgeven

Bericht door Tess »

@ Nellebel, Ik zal straks eens kijken of ik wat in haar ontlasting zie..
inderdaad over een paar daagjes afbouwen, en dan eens aankijken hoe dat blijft gaan...

Op zich is dat wel heel grappig met Gizmo, want aan haar kan je allerlei gelaatsuitdrukkingen zien.. ik zie het als haar vrouwtje natuurlijk helemaal goed, maar andere mensen hoor ik het ook wel eens zeggen als ze op visite zijn.. je kan aan haar precies zien of ze nieuwsgierig is, of geirriteerd, of boos of blij.. ze is ook een heel slim katje, snapt heel veel wat ik zeg en als ze het niet snapt zie ik dat dus ook aan haar uitdrukking in haar koppie..
En na het geven van de pasta kijkt ze dus niet gewoon geirriteerd, maar echt pisst-off :lol:

Het zijn me schatten, allebei.. Tess is namelijk juist weer de kroeldoos van de 2.. die kan ik echt blijmaken door haar op schoot te nemen.. iets wat ik niet altijd doe, want heb reuma en van lang in dezelfde stand zitten of liggen krijg ik last dus ik moet vaak wisselen van houding.. maar ze mag regelmatig op schoot, alleen wieber ik haar er sneller weer vanaf als vroeger.. en dan gaat ze op de leuning van de bank zitten, kopjes geven net zolang tot ze weer op schoot mag :lol:
Gizmo is de ondernemende van de 2.. graag buiten in de tuin (en daar gaat ze niet uit want ze weet niet hoe ze over een schutting heen moet :lol:) en is altijd wel actief en ergens mee bezig.. ook is ze ene goede kattenverjager want niemand anders als zij mag in de achtertuin komen!

Ik zal wel eens een keer foto's plaatsen van allebei.. misschien vanavond even ;)
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Overgeven

Bericht door Denjo »

Heey,

ik heb een kitten van 7 weken en ik had eerst voer en heb nu sinds gister nieuw voor, en net heeft hij al twee keer overgeven.
Wat moet ik doen? ik maak me zorgen.

groetjes Denjo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overgeven

Bericht door Adriana »

als we een beetje met je mee willen denken, dan is het handig om ons wat meer info te geven. welk voer had je en welk voer heb je nu en wat krijgt je erg kleine kitten, die zeer jong bij zijn moeder vandaan is gehaald, nog meer?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Denjo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:36

Re: Overgeven

Bericht door Denjo »

ieuww zit je me hier steken te geven??? hij krijgt ook kittenmelk (als aanvullende voeding) en het voer is van Royal Canin, was me eerdere voer ook alleen deze keer heb ik voor kittens tot 4 maanden gepakt.....verder krijgt hij niks....alleen water natuurlijk
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Overgeven

Bericht door ayla »

ben je in 1 keer over gegaan op het nieuwe voer? Veel katten krijgen dan last van hun darmen, beter is het als je nog wat oud voer hebt, dit te mengen met het nieuwe voer.

ook ik ben benieuwd hoe het komt dat deze jonge kitten al zo vroeg weg is bij zijn mamsie. Wellicht kun je daar ook wat over vertellen?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Overgeven

Bericht door Umimeis »

Het kan zijn dat de darmen van streek zijn omdat die moeten wennen aan dat nieuwe voer.
Beter is wat hier ook al gezegd werd dat je het nieuwe voer met de oude moet mengen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Overgeven

Bericht door Anne_Zwarts »

Overgeven wil ook wel eens komen doordat een kat teveel of te snel eet.
Geeft hij alleen over als hij brokjes heeft gehad of ook nadat hij melk heeft gehad? Of krijgt hij het tegelijk?
Ik vind dat altijd zo sneu als zo'n klein hummetje moet overgeven :(
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Overgeven

Bericht door puck0906 »

Mijn Bono spuugt weken niet en dan weer een aantal dagen achter elkaar elke ochtend als wij wakker worden een hoopje vocht en haar. Soms echt een hoop zo groot als een drol. Ik heb al 3 dagen achter elkaar laxa past gegeven en blijf dit wekelijks doen maar het helpt niet. Onlangs ben ik bij de dierenarts geweest (waar ik geen goed gevoel bij heb, zie tea treet verhaal) en die zei dat hij er super uit ziet. Zijn vacht glanst onwijs (verhaart wel heeeeeeel veel maarja dat doen mijn andere 2 ook), goed gewicht, goede witte schone tanden en kijkt goed helder uit zijn ogen. Hij eet goed, drinkt goed, speelt lekker en komt veel op schoot zitten en is lekker aanhalerig. Geen zorgen denk ik dus maar toch blijft het rommelen. Nou zei iemand Primperid geven maar ja als ze dan spugen dan komt dat middel er toch ook niet in? Ik zit zelf te denken aan een echo maar beestje is mega gestresst als ik hem weg breng en gezien dat hij verder geen verschijnselen heeft twijfel ik dus gigantisch. Mijn vorige poes had een maagtumor maar die trok zich terug en haar haren waren dof en stonden overeind. Wat zouden jullie doen? Kan een kat chronisch gaan spugen?
Gebruikersavatar
Anne_Zwarts
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 jul 2009 21:02
Locatie: Zwolle

Re: Overgeven

Bericht door Anne_Zwarts »

Als ik het zo lees, herken ik wat eruit komt bij wat ik vaak zie bij Romy. Gewoon flink last van haarballen als je het mij vraagt. Romy haart het meeste uit van de twee, en die likt ook vaak Duffy nog eens.
Maar als je twijfelt aan je DA, dan is het misschien een goed idee om eens bij een andere DA te gaan vragen, of misschien ook eens bij een dierenspeciaalzaak. Als je een goede winkel hebt, weten ze er vaak ook wel het een en ander te vertellen.
Maar als je kat er goed gezond uitziet, dan is er meestal niks aan de hand, de vacht vertelt veel over hoe het gaat met je kat hoor.
Duffy (12-10-2009)
Sollie (10-08-2011)

Voor altijd in onze gedachten:
Romy - 2 jaar (28-05-2009 - 12-04-2012)


Ons fotoalbum!
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Overgeven

Bericht door puck0906 »

Dank voor je reactie.
Het punt is dat ik er nu al een paar gehad heb maar dat ik tot nu toe nog geen goede gevonden heb en daar baal ik echt van. Ze zijn vaak zo makkelijk. Maargoed ik denk het zelf ook dat het haarballen zijn want ze komen er zo vaak uit dan kan het haast niet anders zijn dan dat. Hij verhaart ook onwijs dus ik moet ook gewoon meer borstelen. De ene kat heeft denk ik ook gewoon een gevoeligere maag dan de andere. Ik heb laatst van royal canin voer gekocht speciaal voor gevoelige spijsvertering dus als dit voer bijna op is dan ga ik dat mengen en dan dat even een tijdje geven, kijken of dat verschil duidelijk is.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Overgeven

Bericht door Mirjam86 »

Als een kat één keer overgeeft hoef ik me niet direct ongerust te maken toch?
Taiyo spuugde vanochtend vroeg iets van 12 brokjes uit. We hebben haar niets anders gegeven dan normaal. Ik zag er ook geen haren tussen zitten, dus het was geen haarbal.
Hierna ging ze ook vrolijk spelen. Misschien iets te snel gegeten?
Ze is trouwens 13 weken.
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Overgeven

Bericht door BillyJean »

Ik zou me na 1x spugen geen zorgen maken, dat overkomt iedereen wel eens, kat of mens...
Misschien lekker schrok-op gedaan...
Wel kijken of het niet vaker gebeurt .
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie