kitten wil niet meer eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Anonymous

kitten wil niet meer eten

Bericht door Anonymous »

Hallo,

Even in het kort het verhaal:
Vorige zondag vriendin vind kitten 5 a 6 weken oud, in emmer oud frituurvet gevallen. Oei, kitten heeft ws ook iets binnengekregen. Vriendin wast haar zorgvuldig, ontvlooit en ontwormt haar. Dinsdagavond komt kitten bij mij terecht, heeft al 2 dagen diarree, ik kan pas woensdagmiddag bij dierenarts terecht. Kitten is tot dan toe, vrolijk en speels en eet goed. Ze krijgt 2 spuitjes voor de darmen en tegen de krampjes. Advies gekookte kip en rijst voeren. Kitten eet als een wolf tot gisteren. Ik dacht dat ze niet meer poepte dus even gestopt met de rijst, later poep gevonden in de andere bak. Ze eet niet meer, maak lekkere hapjes klaar om haar aan het eten te krijgen. Ze drinkt wel veel,ik durf niet te zeggen of dit meer is als voorbije dagen, maar ik zie haar vaak drinken. Ik neem zowieso morgen weer contact op met de dierenarts , maar herkent iemand dit ?

mvg Yvonne
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Als ze maar blijft drinken, maar als ik jou was zu ik sowieso vandaag contact openmen met de dierenarts hoor. Beter het zekere voor het onzekere.
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

:???:
Ik duim met je mee, lijkt me niet helemaal lekker dat vet.
Zal wel even duren voor de spijsvertering weer helemaal tot rust komt.

Heel veel geluk!!!!!!!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Anonymous

kitten wil niet meer eten

Bericht door Anonymous »

hallo,

Tja , maandag at ze nog steeds niet, mee naar dierenarts, antibiotica prikje gekregen voor het geval ze iets onder de leden had. Er zat nog genoeg leven in d'r vond de dierenarts , getuige het kabaal dat ze maakte.
Maar ze moest voor woensdag gaan eten of ieder geval kittenmelk binnen krijgen anders zou ze aan het infuus moeten.
Ze is dinsdag gelukkig begonnen met eten, kleine hapjes en steeds boven eetbak zetten. Vandaag at ze weer goed maar,
Nu is ze weer aan de diarree, dus maar weer rijst met kip gekookt.
pfff, elk dier dat bij mij aan komt lopen is ziek. Maar ja als ze maar beter word.

groetjes yvonne
broek34
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2006 16:34

Kitten wil niet meer eten

Bericht door broek34 »

Wij hebben 3 kittens van 10 weken ze groeide goed tot na de enting
2 groeide er goed door en 1 viel er af, omdat hij niet meer at
We hebben alles geprobeerd maar we moeten hem nu al ruim 1 week
dwangmatig voeren met ad van hills en ondanks dat valt hij toch noch steeds af
De dierenarts zegd hij is niet ziek want hij heeft geen koorts en hij oogt
ook niet ziek, hij speelt veel met de andere kittens maar die wegen 1400 gram en hij maar 900 gram niemand kan mij zeggen wat er aan de hand is
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik zou echt naar een andere dierenarts gaan, want dit klopt niet.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Helemaal mee eens! Het is echt zorgelijk als een kitten niet eet en zelfs afvalt. Niet alle kittens hoeven evenveel te wegen en evenveel te groeien, maar ze moeten wel zelfstandig genoeg eten en ook aankomen. Misschien is het toch een soort van reactie op de inenting? Een andere dierenarts heeft misschien ook andere ideeën. Sterkte en laat je ons weten hoe het afloopt?

groetjes,
Sandra
Gesloten