Maag infectie...Elton en nu ook Nikita

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Alix, beterschap voor Elton! Hoop dat hij snel weer opknapt.
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Nou, ongeveer een half uur geleden zei ik dat de andere katten geen last hadden. Nou dat had ik niet moeten zeggen.
Ineens hoorde ik weer een kat braken. Nikita deze keer. Frank kwam net binnen dus wij tempen. 39,9.
DA weer gebeld, gelukkig konden we weer gelijk terrecht en is het hier in de straat.
Zij heeft ook de maaginfectie. Weer een hele apotheek mee!
En ze zitten nu ook allemaal op licht verteerbaar voer. Hopelijk glij ik nu niet meer uit over de braaksel als ik binnenkom:(

Nou hopelijk blijft het bij deze twee en blijft het Gina en Biskit bespaard. En anders gaan we wel weer richting DA.

Groetjes Alix
me myself and my cats...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Mag je niet zelf prikken, Alix? Dat scheelt zoveel gedoe. Voor de misselijkheid kunnen ze ook nog primperid-injecties geven, dat scheelt weer aan belasting voor de maag.
Sterkte en hopelijk blijven de andere twee klachtenvrij, al is de kans natuurlijk groot dat zij het ook krijgen...
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Ik mag ze zelf wel prikken, ik prik ook mensen dus zou het wel kunnen alleen durf ik het niet. Ja kweet het schijtluis. Maar de DA is echt hier op de hoek , nog geen 2 min lopen.
Ze hebben alle twee nu inderdaad primperid injecties gehad en krijgen een kwartier voor het eten ook een kwart tabletje primperid.
me myself and my cats...
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Het is ook eng, zelf prikken, vooral je eigen dieren. Als de da zo dichtbij zit, kun je het inderdaad ook laten doen.
Sterkte!

Heb je enig idee hoe die maaginfectie heet? Stomatitis? (Handig om te weten als waarschuwing voor mensen bij jullie in de buurt).
Gebruikersavatar
Alix
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 aug 2003 13:52
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Alix »

Ik weet niet hoe het heet Marjolein. Ik zal het donderdag wel even navragen. Hopelijk hoef ik niet eerder;)

Ik ga ze nu verblijden met de eukaneuba (of hoe je het ook al weer schrijft) brokjes. Ben benieuwd wat ze ervan vinden.
me myself and my cats...
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Bah Alix, wat naar voor Elton en Nikita. En voor jullie natuurlijk, zieke katjes kunnen zo zielig zijn.
Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan! Dikke knuffel voor ze!
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

't is dus erg besmettelijk. Wat naar zeg. Gelukkig kon je weer snel bij je dierenarts terecht. Veel sterkte voor ze.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Getsie het zit ook niet echt mee. :???: Gaat het met de ene kat weer een beetje en dan begint de volgende weer. Gelukkig wonen jullie dan zo dicht bij de dierenartsenpraktijk, ben je er in ieder geval snel.
Nou beterschap dan maar weer.
groetjes Sharon
Gesloten