Bloeddruppeltjes in de kattenbak

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bloeddruppeltjes in de kattenbak

Bericht door Miranda »

Hoi,

Zoals sommigen onder jullie wel weten, heb ik afgelopen twee weken op drie forumkatten mogen passen (Caroline's Boris, Romeo en Remi).
Vandaag zijn de baasjes aan de terugreis begonnen, morgen verwachten zij thuis te zullen komen.
Alles is verder goed gegaan, maar net ontdekte ik wel iets...

Ik schepte, voor waarschijnlijk de laatste keer, de twee kattenbakken uit, waarin ik in de tweede niet alleen drollen en plasjes vond, maar ook een paar druppels bloed!

Ik schrok in eerste instantie wel, maar gelukkig was het geen grote hoeveelheid, en het was ook niet superrood gekleurd, maar toch echt wel bloed.
Nu weet ik niet wie van de drie, maar ik verdenk Boris, omdat hij degene is die het meeste (en bijna als enigste) de kattenbak boven gebruikt.

Omdat hun baasjes morgen thuiskomen, zat ik zelf te denken om het hen morgen voor te leggen, zodat zij verder kunnen beslissen wat te doen, of om het nog even aan te kijken (het kan namelijk ook zo zijn dat het eenmalig is).

Tenzij... iemand van jullie weet wat het eventueel kan zijn. Mochten dat ernstige dingen zijn, ga ik vandaag nog naar de dierenarts. Maar ik denk dat het nog wel meevalt, en ik weet ook niet van wie het afkomstig is...

Nu mijn vraag aan jullie of iemand enig idee heeft wat het eventueel zou kunnen zijn? Of wie hier ervaring mee heeft? Of het ernstig is in de meeste gevallen (bloed in kattenbak) of dat ik het morgen moet voorleggen aan de baasjes zelf? Vertellen aan de baasjes doe ik in ieder geval wel.

O ja, de druppeltjes lagen los van drollen of plasjes, misschien dat dit ook handig is om te weten...

Alvast heel erg bedankt,

Miranda
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Miran, ik denk dat je weinig kan. Omdat je zelf al zei dat je niet zeker weet van wie het afkomstig is. Aangezien ze morgen weer worden opgehaald zou ik het morgen doorgeven aan de baasjes. En hou ze zolang gewoon allemaal extra goed in de gaten.
Succes!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ben benieuwd of de eigenaresse nog contact heeft opgenomen met de dierenarts om te vragen hoe of wat !

Groetjes, Femmy
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

nee dat heb ik niet. Ik wacht het eerst nog even af en houd ze goed in de gaten. Hoe vaak ze op de bak gaan en of ze zich anders gedragen etc. en of ik het nog een keer tegenkom. Misschien hebben ze wel hardhandig gestoeid en komt het daar vandaag, dat heb ik al eerder meegemaakt, alleen vond ik toen bloedspetters op bed en later een wondje.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ja Carol, ik was het ook net aan het denken. Waarschijnlijk een vechtpartijtje gehad ofzo en dan bloed aan het pootje gehad. Zie je iets aan een pootje bij één van de drie?
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Ik denk dan weer dat als ze hardhandig hadden gestoeid, het bloed ergens anders zou hebben gelegen en niet op de kattenbak.
Tenzij, zoals Angie zegt, ze een wondje aan de pootjes hebben (maar dan zou het ook op de trap zitten, lijkt me...). Maar Angie, daar had ik gelijk al naar gekeken, of ze niet gewond waren, maar dat was niet het geval :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hoi,

Is het je opgevallen of een van de katten vaker dan normaal naar de bak gaat, of miaauwt tijdens een plasje?
Het kan namelijk ook zijn dat een van de katten een blaasontsteking heeft, dan vindt je ook vaak bloeddruppeltjes in de kattebak.

Succes!

Groetjes, Anita :zwaaien:
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

nee, ook dat is me niet opgevallen. Maar dat is bij Boris ook lastig want die is nu weer hele dagen buiten. Maar die gaat de hele nacht niet op de bak, dus het lijkt me niet dat hij dan een blaasontsteking heeft want dan zou hij het niet zo lang op kunnen houden. lijkt me.

Ook ben ik niets meer tegengekomen in de bak bij verschonen, dus het iets eenmaligs geweest denk ik.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Gelukkig dan maar!
Dan blijft het misschien toch wel een mysterie...?!?

Zo zie je maar weer, hoe onvoorspelbaar katten kunnen zijn! :D

Groetjes, Anita :zwaaien:
Gesloten