Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ze kunnen inderdaad opeens de samenstelling van de brokjes veranderd hebben, maar sommige katten zijn na een tijdje hun dieetvoer (vooral de flauwe voedselallergie brokjes) beu, dus dat zou ook nog kunnen.

Ik ben het met je eens dat jouw kat genoeg moet eten met zijn gewicht ivm het gevaar van leververvetting, dus je zou bijvoorbeeld bij de dierenarts een proefzakje z/d van Hill's (brokjes of blikvoer) of Hypoallergenic van RC (brokjes) kunnen halen om te kijken of hij dat lekkerder vindt. Het kan wel zijn dat hij dit ook snel weer beu is, want vooral Hypoallergenic vinden katten erg saai.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door ArPaS elftal »

vind t zo vreemd want al een half jaat eet hij ze niet, nee hij VReet :lol: :lol: hij vond t echt lekker en at zn baklje er bijna bij op (bij wijze van)

Nu ruikt t ook niet meer zo sterk, houdbaarheidsdatum is oke, dus ja..... Arnoud gaat vandaag poging doen de fabrikant te bellen, om te kijken of de samenstelling veranderd is ofzo. heeft ook alle nummers overgenomen (productienummer ofzo) dus misschien dat er aan de hand daarvan nog iets te achterhalen valt?

Vanmorgen heeft ie wel weer gegeten hoor, hij eet er wel steeds van, maar niet wat ik van m gewend ben, hij laat meer staan dan anders.

Geef de ophoging hier in de straat er ook deels de schuld van, hij is afgeleid door elk geluidje (herrie van kranen, gesmijt met stenen) en wil 's middags wanneer t somds echt een pestherrie is de bench niet eens in, terwijl hij normaal al voor me uit rent :grin: :lol: :lol:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

niet tot weinig eten

Bericht door sammie1986 »

Sinds gister avond eet onze poes Shila niet tot nauwelijks ze neemt een klein hapje en daarna kijkt ze er niet meer naar om.
Ze krijgt altijd op vaste tijden eten dat ook nog eens van de DA afkomstig is dit krijgt ze nu al ruim 1 jaar.
katte snoepjes eet ze wel en ik heb daarstraks een klein beetje zacht voer geprobeert om te kijken of ze dat wilde en dit wilde ze wel normaal krijgt ze dit ook niet want hier krijgt ze vieze ontlasting van.
Afgelopen dinsdag ben ik met haar naar de DA geweest omdat ze een grote kappote korst onder haar hals heeft hiervoor heeft ze een spuitje gekregen tegen infectie. Kan het zijn dat ze hierdoor minder eetlust krijgt of kan het zijn dat het gewoon een periode is?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk denk ik niet dat het zomaar een periode is, want katten stoppen meestal met eten als er iets mis met ze is. Ik denk dus dat ze misschien niet zo lekker in haar velletje zit of misselijk is (bijvoorbeeld als bijwerking van de injectie) of ergens pijn heeft.

Katten moeten blijven eten, want anders kan hun spijsverteringssysteem plat komen te liggen en dan stroomt al het vet naar de lever en dan worden ze zo misselijk dat ze soms niet meer kunnen eten, ook al willen ze het wel, en daar kunnen ze zelfs aan overlijden (dit heet leververvetting).

Ik adviseer je dan ook om dit weekend alles te geven wat ze lekker vindt (blikvoer, snoepjes, andere brokjes), want dan blijft ze in ieder geval voldoende eten. Als het dan nog niet vanzelf over is raad ik je aan om maandag even naar de dierenarts gaan om haar te laten controleren. Hij kan haar dan even checken en een eetlustopwekkende injectie geven als dat nodig is en/of medicijnen mee geven.

Ik wens je veel sterkte en laat je ons even weten hoe dit verder afloopt?

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

Ik heb net andere brokjes gekocht bij de super markt van de Felix en hiervan heeft ze net wel wat van gegeten dit blijf ik dit weekend geven en ga dan na het weekend haar eigen brokjes erbij in mengen als ze het dan weer laat staan is ze misschien uitgekeken op haar brokjes of is er iets anders mis en ga ik als nog naar de DA toe om haar even na te laten kijken ik denk dat ik zowiezo wel even bel om te horen wat zei er van vinden en of ik toch voor de zekerheid even langs moet komen. want ik heb wel het idee dat ze wel zin heeft in eten dit heeft ze dan net ook wel gedaan maar vaak nieuwe brokjes vinden ze altijd wel lekkerder en interesanter dan hun eigen brokjes.
ik ga het van het weekend nog even zo proberen en als er veranderingen zijn dan laat ik het jullie weten.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

vandaag heeft Shila weer erg slecht gegeten een paar hapjes van de brokjes en dat was het ze heeft er wel zin in heb ik het idee maar heeft er ook al gauw genoeg van.
ik ga morgen voor de zekerheid toch maar even naar de dierenarts want het zit me niet lekker.
ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

Ik ben vanmorgen met Shila naar de DA geweest.
De DA vond een soort van blaasjes langs haar tandjes (tandvlees)
en had ook het idee dat het wondje onder haar kin wat gevoel was.
Shila had een klein beetje koorts maar verder is ze best fit en dat zei de DA ook.
Ze heeft een spuit gekregen voor de pijn die ze waarschijnlijk heeft aan haar mondje en onder haar kin, ook heeft ze voor 2 dagen nog een tablettje gekregen (pijnstiller).
het moet nu binnen die 2 a 3 dagen zo goed als over gaan anders moet ik zeker nog even terug komen om haar verder te laten onderzoeken. dus we gaan er vanuit dat het binnen deze dagen over is.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Fijn dat je toch even naar de dierenarts bent gegaan, hopelijk is ze er nu inderdaad over een paar dagen vanaf. Ze had dus pijn aan haar gebit bij het eten, vandaar dat ze zo weinig at, de arme schat, wel honger, maar niet kunnen eten....

Misschien kun je de komende dagen wat blikvoer pureren en met wat warm water geven of een blikje mouse aanschaffen en dat met wat warm water vermengend, dan kan ze het eten oplikken zonder te kauwen, dat doet vast minder pijn.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

bedankt voor de tip.
ik prak nu ook al het blikvoer een beetje fijner en dat eet ze opzich wel goed.
vanmiddag heeft ze weer wat harde brokjes gehad. dus ik denk dat het zeker de goede kant op moet gaan.
voor andere veraderingen hou ik jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

de pijnstillers zijn nu op van shila ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met eten.
gister en vandaag heeft ze goed gegeten vandaag zelfs alleen haar harde brokjes.
dus ik ben weer helemaal blij en shila zo te merken ook!
Gebruikersavatar
sammie1986
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2006 13:23
Locatie: borculo

Bericht door sammie1986 »

jippie Shila eet weer goed!!!
het is weer helemaal als vanouds. Gelukkig!!!1
Gebruikersavatar
Sanne85
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 12:59
Locatie: Enschede

Bericht door Sanne85 »

Hallo

Wij hebben sinds februari een kat, Tommie, die inmiddels 2,5 jaar oud is. Sinds afgelopen zaterdag (gisteren) hebben we er een poesje bijgenomen, genaamd Lotje (7 maanden oud). Sinds ze hier is heeft ze nog niets gegeten, geen brokjes en geen natvoer. We hebben aparte bakjes voor Tommie en Lotje, dus daar zou het niet aan kunnen liggen. Het ligt ook niet aan het voer, omdat we van Lotje's oude baasje voer hebben meegekregen dat zij daar altijd at.

Wat kunnen we doen?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Heb je al geprobeert om de brokjes nat te maken ? Anders zou ik ander voer proberen of dwangvoeren. Je kitten moet zo snel mogelijk eten want het is niet goed als hij zolang niet eet. De darmen mogen namelijk niet stil komen te liggen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Sanne85
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2007 12:59
Locatie: Enschede

Bericht door Sanne85 »

Lotje eet nu normaal, het was allemaal wat wennen denken we, eerst een reis met bus en trein, vervolgens in een vreemd huis met vreemde kat, het valt niet mee. We kwamen er ook achter dat ze 's nachts eet. Dat hadden wij natuurlijk niet door. Verder had ze wel al veel gedronken. Nu gaat het weer goed dus.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Bericht door rieneke »

gelukkig maar! en nu genieten van je nieuwe aanwinst :grin:
Plaats reactie