Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

je bent alleen gestopt om te zien hoe het zonder de pillen ging toch? en hij is direct gestopt met eten? ben je nu inmiddels al weer begonnen met de pillen om te kijken of de eetlust weer toeneemt? Dat zou ik direct doen. En toch direct naar de dierenarts, want als hij te lang niet eet heb je kans op leververvetting!
Gast

Bericht door Gast »

ik heb inderdaad geprobeerd om weer te beginnen met de pillen maar hij eet niet he.........en hij is niet achterlijk dus weet precies wanneer ik 'm een pilletje probeer te laten eten..........en nogmaals, hij is nogal agressief dus met geweld een pilletje in z'n bek stoppen kan ik helemaal wel vergeten.........ik heb het dus zo maar even gelaten want van z'n huidaandoening is niks meer te merken.....en om nou steeds achter 'm aan te lopen met pilletjes.....dat doen we met z'n eten al steeds.....hij krijgt er bijna wat van......heb de indruk dat 'ie s'nachts wel een paar hapjes eet (dat moet haast wel) maar dat is niet te zien aan z'n bakjes de volgende morgen, maar omdat 'ie verder echt niet anders reageert dan 'ie altijd deed, z'n vacht ziet er mooi uit, z'n ogen staan helder, z'n neus is nat......snap het niet........
oh trouwens, iedereen nog een heel gelukkig 2004 gewenst !!!

EDIT 6 januari:
We zijn naar de dierenarts geweest.........pfoeh het was een hele bedoening maar er is een wonder geschied !! Tommie eet weer een beetje !! Wat bleek nou, door het stoppen met Alopectyl kreeg 'ie een soort van cold turkey, dus afkickverschijnselen........hij heeft vocht toegediend gekregen (want drinken deed 'ie ook niet) en een kleine shot van dat middel waaraan 'ie blijkbaar verslaafd was, blikjes astronautenvoer mee en warempel, meneer eet af en toe weer uit zichzelf, alleen van z'n eigen merk, dat astronautenvoer lust 'ie niet.
Tot nu toe gaat het goed, als hij weer stopt met eten moet 'ie worden opgenomen of krijgt 'ie nog een shot :wink:
Er is nu alleen een ander probleem, tja zo gaat dat dan he........hij heeft een zeer pootje, is waarschijnlijk te hard van de bank gesprongen vannacht (hij weegt 7,5 kg.) of de dierenarts heeft 'm te hardhandig uit de kooi getrokken..........morgen maar even bekijken en anders weer naar de dierenarts..........maar het eetprobleem lijkt in ieder geval opgelost.
Bedankt voor jullie reakties tot nu toe, jullie zaten aardig in de richting vind ik. Dus ga daar vooral mee door, het helpt in ieder geval al als je je probleem van je af kunt schrijven en er is iemand die "luistert" .
Groeten van Simone.

EDIT 11 januari:
Nou, we hebben te vroeg gejuichd hoor..........Tommie is inmiddels opgenomen bij de DA.......hij stopte weer met eten en dit keer kon je echt aan 'm merken dat er wat was........hij mauwde heel zielig steeds....
Sinds vrijdag is 'ie dus weg, het is stil in huis, maar we hopen er het beste van.
Uit het gedeelte van het bloedonderzoek dat inmiddels binnen was bleek dat er "iets" met de lever was, maar in welke mate kon de DA nog niet zeggen, morgen kunnen we bellen en weet 'ie hopelijk meer.
Ondertussen ligt Tom aan het infuus en hopelijk krijgt 'ie z'n eetlust terug.
Een verdrietige Simone.

EDIT 13 januari:
De DA had toevallig weekend-dienst dus kon 'm daar in de gaten houden en behandelen.
Tom is vandaag thuisgekomen, de DA kon verder eigenlijk niks meer onderzoeken. We hebben geleerd Tom te dwangvoederen met een spuit (en een handdoek over 'm heen zodat 'ie niet kan uithalen :smile: )
Uit de onderzoeken bleek dat er inderdaad sprake was van leververvetting en een licht verhoogd suikergehalte maar de DA dacht dat dat laatste misschien nog beter werd als 'ie weer ging eten en daarvan dacht 'ie dat het een kwestie van een dag was of twee...........
Tom z'n bekkie zat onder de opgedroogde korsten van het dwangvoeren door de DA en zag er eigenlijk niet uit..........ook nu hebben we eigenlijk de indruk dat het niet goed met 'm gaat maar hij is waarschijnlijk oververmoeid door alle stress.....hij staat niet goed op z'n pootjes en probeert de hele tijd te poepen maar dat lukt niet en dan gaat 'ie maar in z'n bak liggen van ellende......hij heeft gekotst, want als het er van achteren niet uit wil, dan maar van voren denk 'ie......
We hadden 'm om zes uur moeten voeren en een pilletje moeten geven maar een kat die zich zo vreselijk voelt........dat doe je'm toch niet aan?
We hebben ervoor gekozen 'm eerst maar 's bij te laten komen en als 'ie dan gepoept heeft voeren we 'm.......ALS 'ie gaat poepen, anders moeten we weer naar de DA voor een klisma.............het is toch wat.........
Bedankt dat jullie zo meeleven trouwens en wij hebben de hoop ook nog lang niet opgegeven hoor, morgen is er weer een dag....
Groetjes van Simone

EDIT 14 januari:
Tommie heeft nog steeds niet gepoept, maar hij is ook gewoon te zwak.
We hebben 'm gedwangvoederd al een paar keer en dat ging redelijk....de laatste keer hebben we er wat laxeermiddel doorgedaan.
Niet alles gaat erin maargoed, beter wat dan niks.
Hij is nergens in geïnteresseerd, liep zelfs niet weg voor de glazenwassers.....en ziet er gewoon niet gelukkig uit.........maarja hij heeft ook heel wat meegemaakt natuurlijk........
Toch heb ik het gevoel dat het wat beter gaat dan gisteren, hij staat beter op z'n pootjes en is toch wat alerter......als 'ie nou maar 's een poep ging doen.........nou ja, nog maar even afwachten weer......
Bedankt dat jullie zo meeleven, dat doet een mens goed !
Groetjes van Simone.

EDIT 16 januari:
HIJ HEEFT GEPOEPT !!!!
vannacht een paar harde keuteltjes in de kamer, gang en slaapkamer (en ook gekotst trouwens maar volgens mij kwam dat doordat 'ie niet van z'n drol afkon) en vandaag een gewone op de bak, jippieeeeeeeeee.
nou nog eten !!! want daar is uiteindelijk alles mee begonnen.........
hij slaapt de hele dag, loopt beter maar toch wil ik niet te vroeg juichen
hou jullie op de hoogte, voorlopig blijven we braaf doorgaan met dwangvoeren, dat geeft toch een fijn gevoel, dat 'ie in ieder geval voer binnen krijgt.........
groetjes van Simone en nogmaals bedankt voor het medeleven !!!
Gast

Katten eten dan weer slecht, dan weer goed

Bericht door Gast »

Onze poezen hebben wisselende trek/honger. De ene dag staan ze naast je te trappelen en gaat het bord in één keer leeg, de volgende dag trekken ze hun neus op en eten ze bijna niets. Nu weer zo'n periode; al een dag of drie/vier wordt er niet goed gegeten, hooguit twee eetlepels(2x per dag), terwijl ik zeshonderd zakjes met verschillende smaakjes heb. In brokjes zijn ze ook nauwelijks geïnteresseerd. Bij Minous maak ik me er niet zo druk om, maar bij de uk van 4 maanden toch wel...Herkennen jullie dit? En wat doen jullie er aan?
Laatst gewijzigd door Gast op 07 jan 2004 16:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

kan best kieskeurigheid zijn hoor,ik heb het met miss ook meegemaakt,die at alles en ineens moest ze nix meer,dus kon ik gaan uitzoeken wat madam wel lekker vond.toen was ze ook nog vrij jong.en nu is het zo met die 2 dat ze de ene dag meer eten als de andere ook die zakjes natvoer laten ze op het moment vaak staan.en zelfs snoepjes waar ze normaal gek op zijn,zitten ze je aan te kijken van...wat mot ik met die troep? :???: en lopen ze gewoon weg.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gast

Eten

Bericht door Gast »

Onze Droppie had het ook toen ze vier maanden was. Let er op dat ze voldoende vocht binnen krijgt, dat is belangrijk, verder gaat het meestal wel voorbij. Toch wel opletten bij dat kitten, en mocht het lang duren even naar de DA voor de zekerheid.
Het hangt er ook vanaf of de katten buiten komen, inderdaad, onze Lub ging ook lekker bij de buren eten. ook of ze ouder zijn, oudere katten eten soms minder en hebben ook minder voer nodig.
groetjes, Ineke
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Teddy is hier aan het wisselen en ging op een gegeven moment moeilijk eten, met grommen tijdens t eten van brokken. Ook heeft hij toen 2 keer over gegeven, omdat hij te snel at zonder te kauwen.

DA gebeld en toen bleek hij gewoon pijn/ last van zijn tanden te hebben. Dus hebben we hem toen pate in kleine beetjes gegeven. En dat ging beter.

Nu eet hij weer gewoon zoals vanouds en zijn er al 2 ondertandjes gewisseld.

groetjes Babiche
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties! Inmiddels eten ze allebei weer als bootwerkers, dus we houden het maar op 'iets' in de lucht. Kattenmelk lust Minous niet, maar Tibbe is er gek op dus dat staat ook in de koelkast te wachten. Ik zal het wisselproces een beetje in de gaten proberen te houden.
Gebruikersavatar
ramses
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2003 18:46
Locatie: nieuwegein

Kat krijgt diarree bij Whiskas blikvoer

Bericht door ramses »

Wat mij de laatste tijd op valt is dat als ze hier whiskas blik voer krijgen, wat ongeveer 1x per week is, dat Amun aan de diarree gaat. Komt dit jullie bekend voor?
Een koppie van Ramses,Amun,Shakira en Amr...
Gast

Bericht door Gast »

ik denk dat amun wat gevoelige darmen heeft. Mijn kat had als kitten ook steeds diarree na allerlei medicijnen geen nat voer meer gegeven en toen was het over. In de vakantie logeerde ze bij mijn ouders waar ze wel weer nat voer kreeg en ze had weer diaree. Ze krijgt nu 1 x per week nat voer en ze kan er al veel beter tegen. Als ze het neit zo lekker vond kreeg ze het helemaal niet maar ja..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Is heel logisch. Blikvoer bestaat uit heel veel vet en dus wordt de ontlasting daar automatisch dunner van.
De ene kat is hier alleen gevoeliger voor dan de ander en blijkbaar is die van jou er heel erg gevoelig voor, dus kan je misschien beter eens vis of kipfilet geven als extra'tje.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Gisteren had Tom een kleine opleving, hij reageerde weer alert en zag er vrolijk uit, het poepen en plassen ging goed en keurig op de bak.
Vandaag ligt 'ie er weer voor pampus bij, je ziet 'm nauwelijks, komt niet op schoot voor z'n dagelijkse kambeurt (dat heeft 'ie trouwens niet meer gedaan sinds 'ie terug is van de DA).
We schotelen 'm de lekkerste dingen voor maar niks helpt om 'm uit zichzelf aan het eten te krijgen, dus we dwangvoederen maar gewoon door.
We beginnen de hoop een beetje te verliezen want dit is toch ook niks voor 'm, het dwangvoeren is geen pretje en zorgt voor veel stress (bij ons allemaal) en voor de rest zit er ook geen leven in 'm.
Misschien moeten we in gaan zien dat dit het einde is..........................
Groetjes van Simone.

EDIT 19 januari:
Gisteren ging het weer iets beter......tja..........hij kwam op schoot (tenminste, we hebben 'm eropgetild) en liet zich lekker kammen.
Hij ziet er niet uit van dat gedwangvoer, overal harde stukken haar onder z'n kinnetje (voornamelijk veroorzaakt door de dierenarts want wij maken 'm na het eten schoon met een lekker warm washandje en dat vindt 'ie heerlijk) die je er nauwlijks uitkrijgt (da's natuurlijk ook al niet lekker voor zo'n beestje he).
Hij taalt nog steeds niet naar z'n eigen eten en vermagert onder je handen want die hoeveelheid voer die 'ie gedwangvoederd zou moeten krijgen, krijgen we er niet in met zo'n klein spuitje, dan mogen we er wel de hele dag voor uittrekken en we willen 'm zo weinig mogelijk "pijnigen".
We wachten af en gaan voorlopig niet meer met 'm naar de dierenarts.
Het is wel even genoeg zo........
Later..
Simone.

EDIT 20 januari:
Tom eet nog steeds niet maar toch hebben we de indruk dat 'ie bijna weer "de oude" is, hij wordt sterker, is alert, neemt af en toe 1 likje uit z'n etensbak, slaapt genoeg en vindt het heeeeeeeerlijk als je 'm onder z'n kinnetje kamt of kriebelt, ook plast 'ie goed en de poepjes die eruitkomen gaan keurig op de bak en komen er gemakkelijk uit (ook al omdat we wat laxeermiddel bij z'n dwangvoederpartijen geven).
Al met al is dus nog steeds het enige punt dat 'ie niet uit zichzelf eet.
Heeft iemand hier ervaring met hoe lang dit kan duren?
Een dierenarts vertelde me dat zolang we dwangvoeren, hij niet gaat eten maar dat betwijfelen we........eigenlijk vinden we het niet eens meer zo'n probleem om dit zo te blijven doen, want Tom blijkt toch buiten het voeren om redelijk goed te pas te zijn en best een lekker leventje te hebben. Hij is sinds 'ie van de dierenarts terugkwam iedere dag eigenlijk wat beter geworden, op een paar dipjes na.
Groetjes van Simone.

EDIT 25 januari:
Tom heeft gegeten !!! gisteravond ging 'ie uit zichzelf lekker uit z'n bakje zitten smikkelen.........later nog een keertje, totdat het bijna op was.
Vanmorgen hetzelfde ritueel en brokjes eet 'ie ook tussendoor.
We hebben 'm dus al twee keer niet zelf hoeven voeren, hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zou het dan toch goedkomen met 'm?
Wil niet te vroeg juichen maar het ziet er nu toch naar uit dat het de goeie kant op gaat.
Wordt vervolgd !
Groetjes van Simone.

EDIT 31 januari:
Het gaat nog steeds goed met Tommie, hij is weer helemaal de oude alleen slanker (ook fijn want hij was erg dik) en het lijkt zelfs wel of 'ie gelukkiger is. En wij zijn ook weer helemaal gelukkig, dit hadden we natuurlijk gehoopt maar op een gegeven moment hebben we die hoop toch bijna opgegeven. Zo zie je maar !
Misschien dat anderen nog iets hebben aan dit verhaal, netzogoed als dat ik veel heb gehad aan jullie reakties, dank daarvoor.
Zal hier dan ook nog regelmatig rondkijken en reageren als ik iets zinnigs te vertellen heb.
Veel groetjes van Simone.
Gast

Kat geeft over van Gourmet

Bericht door Gast »

We hebben iets vaags. We hebben onze 2 katten (die we nu 5 weken hebben) altijd Whiskas gegeven. Dat ging altijd goed. Op een gegeven moment hebben we een keer wat Gourmet blikken gekocht om te kijken of ze dat ook zouden lusten. Ze lusten het allebei erg graag.

Alleen gaat er 1 van de 2 katten (we hebben nog niet gezien welke het is) na een uurtje overgeven. We hebben de proef op de som genomen en 2 dagen Gourmet gegeven en daarna weer een blik Whiskas. En inderdaad, 2 dagen kots en vandaag gaat het weer goed.

Zou er een van de katten niet tegen iets kunnen wat in de Gourmet blikken zit? Ze vinden het allebei wel hardstikke lekker.

Heeft iemand soortgelijke ervaring?
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Niet zo extreem, wel diarree van bepaalde merken. Ik weet niet hoe oud je katten zijn, maar ik zou Gourmet gewoon niet meer geven en blikvoer als een extraatje beschouwen en vooral brokjes geven omdat hier over het algmeen (ligt een beetje aan het merk) veel meer voedingswaarde in zit.

Groetjes, Carol
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het is inderdaad bekend dat katten vaak wel tegen het ene merk kunnen maar niet tegen het andere.
Ik heb dat ook gehad. Quinto kreeg altijd whiskas maar ik had toen eens felix en daar raakte hij erg van aan de diaree. Terug op whiskas was er niks meer aan de hand, dus nog eens felix geprobeerd en weer had hij diaree.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Slecht eten of overgeven na voeding

Bericht door yana »

Onze Ragdoll (half-langhaar)geeft wel eens over direct na het eten.
Dan komt het eten er dus weer uit (binnen 10 min na het eten)
Het beestje lijkt echter verder kerngezond; ze speelt, is alert en eet goed.
Ik ben al eens op consult geweest by DA maar die zei dat ze kerngezond was, hij kon dus niets vinden.
Meestal zit er geen haarbal bij, ze verliest ook weinig haar, ook niet als je aait.
Ze is ontwormd.
Vreemd is wel dat de harde brokjes er onaangeroerd uitkomen, dwz, niet gekauwd. Ze schrokt dus nogal.
Ze heeft het 9 vd 10 keer alleen bij harde brokjes en niet bij blikvoer.
We zijn overgestapt op het geven vd brokjes in 2x zodat ze niet alles in 1x op kan schrokken en meestal gaat dat prima.
Haar blikvoer krijgt ze meestal in 1x en dat gaat goed.
Ze heeft speciaal dieetvoer, lam-ryst, voor poezen met maag-darm klachten.
Meestal gaat het nu dus goed, maar soms komt het er nog wel eens uit.
Wat moet ik doen?
Grote brokjes zodat ze moet kauwen? Of juist kleine? Of de brokjes weken?
Plaats reactie