Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Dit probleem had onze Ragdoll ook. Ik ben blijven zoeken naar voer dat hij wel verdraagt en heb dat nu gevonden. Soms zit er wel een haarbal in de weg en blijkt dat pas later, maar nu kotst hij vrijwel nooit meer. Het kan ook dat hij gewoon te schrokkerig eet.

Onze Ragdoll lust trouwens helemaal geen blikvoer. Ik denk dat je gewoon brokjes moet blijven geven zoals je nu doet. Soms kotsen is niet erg.
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

Hoi!

Hier geeft onze Maine Coon Smokey ook soms dr brokken over. Bij haar gebeurt dit 1 keer in de zoveel tijd of een paar keer achter elkaar. Vaak ook omdat ze te snel eet inderdaad.

Sinds kort heeft onze htk kater ook last van overgeven. Ook hij is naar de DA geweest en kreeg er voor 3 dagen pilletjes voor (tegen het braken). Dit hielp perfect tot ze weer op waren. Toen begon hij weer.
Toen zijn we begonnen met vijf keer eten geven op een dag. Daarna vier.
Af en toe ging dit fout en hebben we nog een stapje terug gedaan. Nu geven we hem tijdelijk alleen even Iams pate, dit verdraagt hij beter dan brokken.
Dit is onze laatste poging om hem langzaam aan weer te laten wennen aan zijn oude brokken en grotere porties. Anders wordt het voor hem ook weer de DA, ben ik bang.

De DA zei overigens dat het inderdaad een haarbal kon zijn die dwarszat. Aangezien Linus nooit haarballen heeft overgegeven zou dit kunnen. Maar we vinden het maar apart. We zijn nu 1,5 week met hem bezig. :???:

Misschien moeten we ook over op altijd kleinere porties brokken en niet meer als voorheen 2 'grote' porties. Hij krijgt al RC Sensible en was al op dieet dus kreeg al niet zoveel.

Nja, we moeten het hier ook maar afwachten hoe het verder loopt.

Ik zou dus ook kleine porties brokken adviseren, dat gaat hier ook bij Linus het beste. Onze DA zei ook dat 2 keer in de week overgeven niet ernstig was bij katten. Omdat katten dit vrij snel en makkelijk deden.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Wel toevallig dat ik net ook met dit verhaal zit!

groetjes Babiche
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Bedankt voor jullie reacties!
Zal waarschynlyk dus aan het schrokken liggen!
Alle katten hebben haarballen, in meer of mindere mate.
Soms gaan ze gewoon via de achterkant eruit, soms van voren! :wink:
Katten kotsen inderdaad makkelijk, ook omdat ze een hele zure maag hebben.
Zelf ben ik geen voorstander van middeltjes tegen kotsen, stel dat er wat uit moet, vb een haarbal.
Dieetvoer is mogelijk; lam&rijst is heel licht verteerbaar en speciaal voor katten met maag-darm problemen.
Ook is er speciaal voer tegen haarballen.
Mijn DA had eerst 10dgn isogel voorgeschreven, dat vormt glad laagje om de evt haarbal zodat deze er makkelijker uit komt.
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Spugen van nieuw voer???

Bericht door DarkElf »

Sinds kort geef ik onze katten carocat..
Ze vinden het erg lekker en de prijs is leuker dan die van RC vinden wij.

Nu spuugt Eva sinds een week meer dan anders, en dat weet ik eigenlijk aan haar medicijnen en bronchitus...
Loei spuugde dit weekend ineens af en toe, maar die was helemaal van slag door Eva haar radicale gedragsveranderingen....

Maar nu vind ik ineens een haarballetje, nog nooit gehad met RC...

Toen ik ze net eten gaf had ik ineens een Oooh gevoel... Gevoeglijk laat misschien maar misschien ligt het helemaal niet aan Eva haar medicijnen of aan Loei zijn onzekerheid... misschien zijn hun maagjes gewoon van streek door het voer....

Misschien ben ik door alle problemen en zorgen om en met Eva wel gewoon veel te veel gefixeerd daarop en zie ik zoiets redelijk simppels daardoor over het hoofd.??

Hebben jullie ervaring met katten die gingen spugen van nieuw voer, dit is nl. helemaal nieuw voor me mocht het zo zijn....
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

Aart gaat in ieder geval een zak RC halen, kijken of het inderdaad aan de carocat ligt....
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat is natuurlijk heel goed mogelijk! Ik kan Quinto ook geen Felix geven want dan raakt hij aan de diaree. Dus het zou best kunnen dat het daardoor komt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hebben ze altijd al RC gehad en nog nooit iets anders? Het kan goed zijn hoor maar ik heb er geen ervaring mee. Ik vroeg me alleen maar af of ze het vroeger nooit hadden bij ander voeding?
Of je kunt even snel een belletje geven aan je da om dit te vragen.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

Heb inderdaad de DA gebeld en die zei dat het best daarvan kan komen aangezien ze al jaren RC krijgen.

Loei en Pol al hun hele leventje en Eva al een jaar of 4.....

(maar ze hebben net heerlijk staan schransen allemaal van de RC dus het zal mij benieuwen de komende dagen)
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Ah wat goed dat je naar de da hebt gebeld. Dat voelt al wat beter voor je als je weet dat het daaraan kan liggen.
Zul je ze toch maar lekker RC moeten geven. :lol: Poezen zijn toch verwend hé ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

Ja goedkoper voer vinden ze gewoon beneden hun stand... :lol:
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

vannacht is er door niemand overgegeven...

ben benieuwd..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als je overstapt op ander voer, moet je het eigenlijk een week lang afmengen totdat je op het nieuwe voer zit.
Ik heb dat vorige week ook niet gedaan en drie dagen lang werd hier alles aan elkaar gekotst :???:
Het kan dus zijn dat ze van de RC opnieuw gaan spugen; meng het dan met Carocat en steeds minder RC en kijk hoe dat gaat. Succes!
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

thenks voor de tip..
inderdaad niet aan gedacht, heb ze meteen RC gegeven, ook omdat ik het zo stom van mezelf vond dat ik er niet aan gedacht had dat dit de oorzaak van het spugen kon zijn....

en wilde meteen weer het goed maken met ze... :oops:

*zucht* Nou ja, iedereen ligt tevreden te maffen in de zon nu..... :cool:
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Van dat mengen wist ik ook niet Em. Als ik nou voor Goya even een ander merk geef, meng ik niet. Maar ik heb dan het geluk dat hij er zelf geen last van heeft... Hij laat het gewoon staan :lol:. Hangt ervan af welk ander merk ik geef, anders eet hij het wel gewoon op.
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
DarkElf
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 dec 2003 00:30
Locatie: ergens in vlaanderen

Bericht door DarkElf »

Niet gemengd dus... maar het gaat prima!

:) Gelukkig spuugt niemand meer en daar ben ik heel blij mee.
Plaats reactie