Slecht eten of overgeven na voeding

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

In sommige brokjes zit anders ook erg veel zout hoor! Vaak in de wat "goedkopere" merken, waaronder dus ook Whiskas.

Als ik jou was zou ik gewoon brokjes blijven geven en geen natvoer meer. Blijkbaar kan je kat er niet goed tegen.
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Verminderde eetlust

Bericht door banoentje »

Hey, kan iemand me effe helpen?

Kimba heeft de laatste twee weken veel minder eetlust dan gewoonlijk.
Hij kreeg altijd brokjes en 1paté per dag en dat smikkelde hij altijd onmiddelijk op. Twee weken geleden begon hij z'n paté in stukjes op te eten (de helft direct en de helft na een paar uur).
Gisterenavond heb ik hem ook een paté gegeven voor ik ging slapen en dat staat er nu nog. Hij heeft er maar een klein beetje van gegeten.
Nu weet ik dat katten heel goed op droogvoer alleen kunnen leven, maar ik vind deze plotse ommezwaai toch raar.
Kimba is nu wel 10 maanden oud en is ongeveer volgroeid. Kan het hieraan liggen of kan er een andere reden zijn?

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Eet hij nog wel genoeg brokjes? Als je het niet weet, zou je het ook kunnen afwegen. Kimba moet in ieder geval niet vermageren, dat is heel slecht voor katten.

Je hebt wel steeds dezelfde smaak blik gekocht? Misschien vindt 'ie het nu gewoon niet meer lekker, zou ook kunnen, maar ik zou het wel in de gaten houden. Zeker als hij niet genoeg binnenkrijgt niet te lang wachten met naar de dierenarts gaan.

Groetjes,
Wendy
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Op zich hoef je je geen zorgen te maken als hij voldoende brokjes eet en niet vermagerd. Hij is niet meer in de groei en heeft dus minder nodig dan daarvoor en daarnaast kan hij ook gewoon zat zijn van de paté.

groeten,
Sandra
jenniegirl
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 feb 2007 07:58

Bericht door jenniegirl »

ik vind het ook raar dat hij dat nu laat staan

ze laten veel sneller hun brokjes staan dan een lekker stukje paté

kauwt hij misschien ook slecht op brokjes?

als ik jou was en hij ook niet zoveel brokjes eet was ik er even mee langs de dierenarts gegaan.

groetjes
jennie
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Hij is nooit echt gek geweest op brokjes, maar hij eet nog wel. Hij heeft net ook nog een kommetje kattenmelk op.
Ik geef van drie verschillende merken paté en ik weet niet hoeveel verschillende smaken. Hij krijgt dus voldoende afwisseling. Ik had z'n favoriete smaken geprobeerd, maar die liet hij dus staan.
Ik zal hem dit weekend even op brokjes zetten en zien wat er dan gebeurd. Hij is nog niet zichtbaar afgevallen, maar dat ga ik wel in de gaten houden. Hij is twee maanden geleden gecastreerd en ik had eerder verwacht dat hij dikker zou worden :???:

Enfin, ik hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
Minou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 okt 2006 09:15
Locatie: amsterdam

Bericht door Minou »

Hoi Banoentje,

Misschien helpt het hem om eens ander vlees te geven dan pate, stukjes vlees in saus ofzo?
Minou heeft ook wel eens dat ze vlees wat ze al een tijdje krijgt minder lekker vind, en dan is ze gewoon evn toe aan wat anders.

Ik hoop dat er niets aan de hand is!

groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Stukjes vlees in saus eet hij ook. Dat gaat wel goed omdat ik dat inderdaad nog niet zo lang doe.
Ik bedacht vanmorgen wel, ik geef hem nu wiskas (overschot na sterfgeval). Normaal krijgt hij friskies. Volgens mij vind hij wiskas ook niet heel lekker.

Ik ga hem dit weekend enkel brokken geven en daarna maar om de twee dagen een paté of zoiets.
Hij is nu lekker buiten aan het spelen dus ik denk dat hij het inderdaad gewoon effe beu was. Hij lijkt verre van ziek of zwak ;-)
Maar ik was toch niet helemaal gerust, als mijn poesje iets overkomt :-(

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

De kogel is door de kerk! Kimba is toch een beetje een kieskeurige kat.
Ik heb hem vandaag terug friskies gegeven en die eet hij rustig op. Die wiskas vindt hij dus écht niet lekker.
Hij heeft ook net een paté binnengespeeld.
Ik ga hem vanaf nu twee keer per week paté geven, dan blijft hij tenminste op gewicht :lol: en raakt hij ze niet zo snel beu.
Ben in elk geval blij dat hij terug goed eet :smile:

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

Mijn Misty moest van de week voor het eerst overgeven.

Nou moet ik zeggen dat ze d'r brokjes ook vrij snel naar binnen schrokt?

Kan dit te maken hebben met het feit dat ze uit een huis kwam met 4 katers? ( ofwel snel eten anders eten de anderen het op)

Groeten,

Misty & Patrick
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

He, gelukkig dat Kimba gewoon kieskeurig is :-P. Lynx en Linus eten nu ook al vier jaar Maine Coon brokken (hoewel Linus nu op nierdieet zit), Lynx blijft het eten, en vindt gelukkig het nierdieet vies (hij eet er nooit van).

Toen Linus klein was schrokte hij ook weleens brokjes naar binnen, en dan gaf hij ook weleens over, ik denk dat het inderdaad daardoor komt. Vaak gaan katten schrokken als ze inderdaad snel het eten moesten opeten, bijvoorbeeld omdat ze zwerfkat zijn geweest, of inderdaad misschien wel door hongerige nestgenoten/vriendjes. Lynx en Linus hebben altijd de hele dag door toegang tot eten, maar voor katten die zo schrokken is dat denk ik niet handig, die blijven dan eten, en dan worden ze erg dik ;-).
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

ah thnx :)

ze eet verder wel goed op het feit dat ze met d'r water speelt na :) i.p.v. van het op te drinken mept ze het water uit haar bakje of ze gaat er op de kop in liggen (op de een of andere manier krijgt ze het voor elkaar :P )
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Maar ze drinkt wel? Want drinken is wel erg belangrijk voor een kat. Als ze kattenmelk gewend is zou ik dit steeds meer aanlengen met water. Of blikvoer geven, dat is voor 80% water.
Gebruikersavatar
MistyStar
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:08
Locatie: Kampen
Contacteer:

Bericht door MistyStar »

ze drinkt wel zo nu en dan maar denk wel dat ze toc wel de helft eruit mept of als badwater gebruikt :)
Who is General Error, and why is he reading my disc?
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Gaat Misty naar buiten? Katten die buiten gaan drinken vaak liever uit plassen dan proper kraantjeswater ;-) . Zo lijkt het natuurlijk alsof je kat thuis niets drinkt terwijl hij z'n vocht van buiten haalt.

Groetjes Kathy en Kimba
Plaats reactie