Bloeduitslagen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Bloeduitslagen

Bericht door Marleen1980 »

Hm. Ik lees dit:

https://ibb.co/xqhFYDg
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bloeduitslagen

Bericht door Synemios »

Doxybactin/ Doxycycline krijgt Luna nu ook voor pododermatitis, dat gaat bij haar goed.
Maar alle ab's kunnen bijwerkingen geven, goed in de gaten houden.
En als je je zorgen maakt over de doxy en wat je net gelezen hebt dan zou ik toch nog met de dierenarts overleggen.

Hoe gaat het vandaag met Leo?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Bloeduitslagen

Bericht door Marleen1980 »

Synemios schreef: 23 mei 2023 19:05 Doxybactin/ Doxycycline krijgt Luna nu ook voor pododermatitis, dat gaat bij haar goed.
Maar alle ab's kunnen bijwerkingen geven, goed in de gaten houden.
En als je je zorgen maakt over de doxy en wat je net gelezen hebt dan zou ik toch nog met de dierenarts overleggen.

Hoe gaat het vandaag met Leo?
Oké, ja ik ga het zeker goed in de gaten houden. De dierenarts zei dat hij een vrij lage dosering krijgt, dus het kan geen kwaad. Vandaag de eerste dosis gegeven om 17:00u. Ik was eigenlijk bang dat hij er van moest overgeven maar tot nu toe gaat het goed. Of kan dat nog komen? Heb wel cerenia voor het geval dat.

Ik heb het idee dat het vandaag iets beter gaat met Leo. Hij eet (wel iets minder dan normaal, maar ben allang blij!) en drinkt uit zichzelf, hij komt lekker bij ons liggen ook. Maar vanavond wilde zijn kattenvriendje bij hem komen liggen, maar dat vond hij niks! Dat herken ik niet van hem. Ze zijn dikke vrienden normaal gesproken. Ook merk ik dat hij soms wat ongemakkelijk ligt, door pijn in zijn buik denk ik. Als hij drinkt gaat hij er bijna languit bij liggen. Sommige houdingen vindt hij blijkbaar onprettig.

Al met al wel verbetering. Hopelijk slaat de antibiotica ook snel aan.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bloeduitslagen

Bericht door Synemios »

Ja hij zal wel buikpijn hebben en ik heb hier ook gemerkt dat ze dan weinig van elkaar kunnen hebben.
Heb je voor thuis geen pijnstilling gekregen?

Wel fijn dat hij eet al is het minder dan normaal.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Re: Bloeduitslagen

Bericht door Marleen1980 »

Synemios schreef: 24 mei 2023 00:11 Ja hij zal wel buikpijn hebben en ik heb hier ook gemerkt dat ze dan weinig van elkaar kunnen hebben.
Heb je voor thuis geen pijnstilling gekregen?

Wel fijn dat hij eet al is het minder dan normaal.
Ik heb Metacam gekregen, maar durf het niet zo goed te geven omdat het een NSAID is. Ik moet zeggen dat hij vandaag al een stuk opgeknapt is weer. Hij stond vanmorgen als vanouds miauwend voor de slaapkamerdeur, hij had honger! Hij heeft goed gegeten en ligt nu in de vensterbank te zonnen. Hoopvol dit!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bloeduitslagen

Bericht door Synemios »

Dat klinkt positief.
Als je toch denkt dat hij pijn heeft zou ik vragen om temgesic/ buprecare, zeker omdat hij al eerder een alvleesklierontsteking gehad heeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie