Lichte prolaps kitten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Shafc22
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2023 17:52

Lichte prolaps kitten

Bericht door Shafc22 »

Hallo

Wij hebben sinds vorige week 2 katjes geadopteerd. Broer en zus. Missy is het vrouwtje en zij had hele licht ontstoken oogjes toen we haar kregen en dit hebben we behandeld met oogzalf van de DA. Ze zou alleen haar inenting nog niet krijgen, maar die week erna, als ze genezen was. Dat was deze week. Dinsdagavond zag ik echter dat er iets uit haar kontje stak. Ben gaan googlen en kwam uit op een prolaps, maar dat was allemaal super erg. Volgende dag naar DA en haar inenting gehad en zei hij wel is een lichte prolaps, maar haar ontlasting was niet hard dus daar kon het niet aan liggen. Misschien een keer harde ontlasting gehad en daardoor gebeurd. Zou vanzelf wel weg trekken. Kon het ook iets terug duwen. De volgende dag kwamen we weer (moesten oppassen op neefje) en leek het erger en iets zwarts eraan wat leek afgestorven. Ik gelijk weer bellen. Weer geweest, maar was iets opgedroogde ontlasting. Echter het kleine stukje zat er nog wel. Goed in de gaten houden, maar verder doet ze het super. Speelt veel met haar broer enz. Nu merkte ik net alleen nog op dat ze iets zachter heeft dan normaal, maar echt geen diarree hoor. Zijn er mensen met ervaring van een prolaps bij katten en dat dit vanzelf oploste? Hij heeft haar wel nog een keer ontwormingstabletje gedaan, want misschien is het wel een wormpje wat ertegenaan drukt zei hij?

Groetjes Sharon
Plaats reactie