giardia nooit weg te krijgen?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: giardia nooit weg te krijgen?

Bericht door Nikki74 »

Ik heb een vraagje, wie weet dit. Bij Panacur is de stelling: je geeft zolang de pillen tot de diarree weg is + 2 dagen, met een maximum van 10 dagen. Hoe is dat met de gambamix? Ze heeft nu 2 dagen gambamix gehad, maar de keutel is nog niet helemaal stevig. Moet ik dan een derde dag geven?
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: giardia nooit weg te krijgen?

Bericht door Nikki74 »

Hallo allemaal, vandaag was de dag daar dat ik 2 weken na de laatste kuur een giardiatest mocht doen. In eerste instantie verscheen alleen een blauw streepje bij de C van het controlestreepje. Maar 10 minuten later was er ook een heel lichtblauw streepje te zien bij de T van de testzone. In de bijsluiter staat dat ook bij een heel lichtblauw gekleurd streepje er toch nog giardiacystes aanwezig zijn. Dus ook de gambamix heeft niets geholpen. Ik ben er zo klaar mee. Ik weet niet meer wat nog te doen.
groetjes Nikki en de 2 bengels
Gebruikersavatar
Nikki74
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 dec 2022 00:08

Re: giardia nooit weg te krijgen?

Bericht door Nikki74 »

Heb nogmaals het zwaarste schema gegeven wat je van Gambamix kan geven aan mijn inmiddels 9 maanden oude kat en haar getest. Nog steeds (licht) giardiacystes in haar inmiddels perfecte keutels aanwezig. Heeft het dan wel zin om nog een keer Gambamix te geven? Ook Panacur heeft ze hiervoor meermaals gehad. Kan het ook vanzelf weggaan of moet je altijd door blijven behandelen?
groetjes Nikki en de 2 bengels
Plaats reactie