Dikke buik

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Dikke buik

Bericht door Momophilly »

Hi iedereen,

Mijn kat was laatst gesteriliseerd. Het wondje was gaan ontsteken en heb hier voor amoxy gekregen. Het wondje is nu dicht.
Nu is het zo dat mijn kat gewoon nog naar de wc gaat maar het is wel veel en niet een normale drol vorm. Ze had paar weken terug ook diaree maar dat was weg gegaan door speciale pasta van de dierenarts.

Nu viel het mij op dat ze best een dikke buik heeft aan de zijkanten. Met name als ze op haar zij ligt en ik voel aan een beetje het einde bij de ruggengraat voelt het gezwollen. Niet hard ik kan er in deuken en doet haar ook geen zeer.
Verder speelt ze gewoon slaapt ze op mij vertoont geen ziektebeeld. Wel zit ze soms met haar poten onder zich opgekruld.

Zou ze ziek zijn of wat kan het zijn of gewoon te dik…? Ze vind de dierenarts bezoeken een ramp, moet altijd met veiligheidshandschoenen en al, wat haar heel veel stress geeft.

Ze is geboren op 1 mei dit jaar en komt uit griekenland.

Iemand een idee?

Thnx!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Dikke buik

Bericht door Anne »

Heeft ze ook gas in haar darmen?
Als ze al eens diarree heeft gehad kan het een voedselovergevoeligheid zijn
Maar het kunnen ook wormen zijn
Wanneer is ze voor het laatst ontwormd?
En wat krijgt ze te eten?
Je zou kunnen kijken of een sensitief dieet verbetering brengt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Momophilly
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 sep 2022 10:06

Re: Dikke buik

Bericht door Momophilly »

Anne schreef: 26 okt 2022 13:08 Heeft ze ook gas in haar darmen?
Als ze al eens diarree heeft gehad kan het een voedselovergevoeligheid zijn
Maar het kunnen ook wormen zijn
Wanneer is ze voor het laatst ontwormd?
En wat krijgt ze te eten?
Je zou kunnen kijken of een sensitief dieet verbetering brengt

Ik heb ze heel lang op gastro van hills gehad nu krijgen ze andere goede brokken. Vandaag toevallig weer pipetje gegeven omdat ze oormijt hebben. Laatste x ontworming etc was 11/9 en dan nu vandaag weer.

Wat overigens lastig was het lijkt op de vacht te liggen maar heb het echt goed op de huid gekregen zo ver ik kon zien. Ze haten de pipetjes…
Plaats reactie