Stress en overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kyrapip
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 sep 2021 07:54

Stress en overgeven

Bericht door Kyrapip »

Mijn kat geeft sinds een week vaak over. Soms brokken maar meestal alleen wat slijm. Het overgeven is voornamelijk eind van de nacht, tussen 4-7uur.
Ze pikt heel snel stress van mij op en ik weet ook bijna zeker dat dit ook nu de oorzaak is.
Alleen duurt het nu al best wel lang.
Vandaag voor het eerst ook wat bloed in het slijm, dus heel licht roze gekleurd. Gelukkig drinkt ze wel goed en eten gaat redelijk, al is ze wel wat afgevallen.
Wat kan ik doen om de stress voor haar te verminderen?
Is er een kalmerende spray of iets wat echt helpt? Want ik heb het idee dat ze er een beetje in blijft hangen. Mijn eigen stress is namelijk al weer een stuk minder, al zit er onbewust natuurlijk nog vanalles.
Cerna

Re: Stress en overgeven

Bericht door Cerna »

Je denkt dat het stress is, maar dat weet je niet zeker en daarom zou ik een afspraak maken met de dierenarts om zaken uit te sluiten. In de tussentijd (ik hoop dat de kliniek op zaterdagmorgen open is) zou je alvast een tube lax-a-past kunnen kopen en haar een lik kunnen geven (sommige katten likken het zo van je vinger, bij andere katten moet je het aan het gehemelte smeren. Op de voorpoot kan ook, maar wanneer ze het niet lust en daarna naar de kattenbak gaat wordt het een vieze smeerboel).
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5146
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Stress en overgeven

Bericht door Synemios »

Als je nog niet bij een dierenarts geweest bent dan zou ik dat eerst doen.
Naar mijn mening is stress pas een optie als andere dingen uitgesloten zijn.

Ik heb een kat die gaat overgeven als hij een tijd niets eet, sinds ik hem in de nacht ook via een timerbak eten geef is het overgeven gestopt.

Ik dacht daar aan omdat je zei dat het aan het einde van de nacht is, maar misschien staat er altijd eten en dan is dat niet het probleem.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stress en overgeven

Bericht door Anne »

Het kan ook een haarbal zijn. Maar als je kat blijft afvallen is dat niet goed
Je kunt kijken of haarbalpasta helpt als er geen verbetering is na de tips van Denise zoals snachts ook eten geven, mocht ze dat nog niet krijgen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kyrapip
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 sep 2021 07:54

Re: Stress en overgeven

Bericht door Kyrapip »

Sorry voor de late reactie, ik had mijn meldingen blijkbaar uit staan.
Heel erg bedankt voor het meedenken en reageren.

Ik ben niet bij de dierenarts geweest, dit was niet nodig gelukkig. Al begrijp ik natuurlijk dat dat jullie eerste gedachte / reactie was.
Er bleek een buurtkat te zijn die een paar keer in onze slaapkamer was geweest en later daar had gesproeid, doordat er gesproeid was rook ik het en begreep ik wat er aan de hand was. mijn kat komt altijd pas halverwege de nacht in bed slapen en mag overdag niet in de slaapkamer. Dus dan pikte ze de geur van de buurtkat op en dat gaf haar de stress denk ik. Mijn man zei later dat hij inderdaad de buurtkat een keer uit het raam zag springen toen hij de slaapkamer op kwam.
Ze vonden die kat sowieso al eng want die komt ook in onze tuin en jaagt mijn katten dan het huis in, en volgt ze zelfs tot in huis. Ik heb er stroomdraad voor opgehangen zodat die kat niet meer zou komen maar helaas geen respect voor een flinke schok 😳

Ik ben serieus aan de slag gegaan in de slaapkamer met schoonmaken en neutraliseren en daarna was het vrijwel direct over.
Voortaan het raam minder ver open zetten zodat de buurtkat er niet meer in kan💪🏼
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Stress en overgeven

Bericht door Anne »

Fijn dat je de oorzaak hebt te vinden en het gelijk aangepakt hebt :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie