een paar maanden geleden zat ik op het nier en urinewegen forum, voor mijn 12 jarige kater Stitch, die in de beginnende fase nierfalen zat. Sindsdien zit hij op Puur Kidney, en Sanimed renal. In augustus zouden we opnieuw laten prikken, maar we vonden hem zo goed gaan, dat we hebben afgesproken, dat als het slechter zou gaan, we dan zouden komen. Dat was dus vanmorgen. Om half 6 begon Stitch met overgeven. Grote bruine plas met wat onverteerd voer. Daarna elk half uur spugen, maar dit was slijm. Hij had wel interesse in eten, maar dat kwam er na een half uur onverteerd uit. De snoepjes die hij wel wilde eten, die bleven binnen

Om half 9 DA gebeld, kon hem om kwart voor 10 afleveren. Ik was er van overtuigd dat hij zwaar misselijk zou zijn door een te hoog ureum, wat de laatste keer ook te hoog was, maar ureum en crea waren normaal. Geen eiwit in de urine, alleen de SDMA was van 10 naar 18. Wat wel heel hoog was zijn leverwaarde ALP (geloof dat het ALP is, mag niet hoger dan 130 zijn, was 240)
Stitch heeft geen pijn, en kon dus goed op de buik gevoeld worden. Hij is helder en drinkt prima. Hij heeft een spuit Cerenia gehad, en moet hierop niet braken, anders gaat hij morgen terug, voor verder onderzoek. De DA weet op dit moment ook even niet welk etiket ze erop moet plakken. Pancreatitis zou kunnen. Ze heeft extra bloed afgenomen, die ze eventueel binnen 5 dagen naar het lab kan sturen. Het zou een virusinfectie kunnen zijn. En het zou ook kunnen dat hij morgen nergens last van heeft.
Ik ben een piekeraar, dus ik kan met kreten zoals "wordt verdacht van" helemaal niks. We hebben hem nu thuis. Snoepjes gaan er in, natvoer niet, en brokjes zo af en toe 1. Wel lijkt hij moeite met kauwen te hebben. Begin dit jaar complete gebitsreiniging gehad.
Ik ben dus helemaal niet thuis in leverproblemen, want ik was helemaal ingesteld op nierfalen. Pancreatitis schijnt echt vervelend te zijn voor zowel kat als personeel, en kan het lang duren, dus ik hoop maar op een virusje ofzo. Iemand met ook zo'n vage kat?