Herkent iemand dit patroon? Borrelbuik / overgeven

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
sjefke001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 feb 2020 11:51

Re: Herkent iemand dit patroon? Borrelbuik / overgeven

Bericht door sjefke001 »

Mvanprooyen schreef: 27 feb 2022 17:30 Het is precies een maand goed gegaan (ok iets minder want de laatste twee weken werd eten en activiteit al weer minder. Hij heeft dus het even heel goed gegaan op Orijen Six Fish. Ik ben er wel achter dat alles met kip, al is het gehydrolyseerd (wat jij bedoelt met bewerkte eiwitbron niet meer herkenbaar) er meteen uitkomt, dat is dus een heftige reactie en een no go... Dat wetende gaf me wel wat richting, maar dies dus nu ook weer uit. Ik heb hele lijsten met alle voeren die ik geprobeerd heb, en ik heb nu ff geen alternatieven meer. Het is zo frustrerend hé, daar weet jij ook alles van dus. Hij wil echt wel... en hij wil nu het liefste de hele dag lekker knuffelen, en hij vraagt gewoon om eten, maar als ik 'm iets voorzet, haalt ie zin neusje op (misselijk dus)

Maar wat jij ook al zegt van alle medicatie wordt het erger, Cerenia helpt niet, en met Predisnon ligt ie écht compleet voor pampus met volgens mij ontzettende hoofdpijn (hij knijpt dan heel erg met z'n oogjes) dus dat is ook geen optie.
B tekort had ie niet, maar dat kan inmiddels anders zijn (is jaren geleden geprikt). Wat had je als resultaat met B erbij?

Hoe is het inmiddels bij jou?
Wat is het toch frustrerend he... Elke keer nieuw voer en dan doen ze het weer even... Je ziet ze aankomen... en na een paar weken is het weer mis...

Het ene moment denk ik dat cerenia icm metamotyl (of zoiets) hielp... maar heb hem ook vaak zien liggen waarvan ik dacht... jij voelt je niet lekker.... Eten ging dan ook slecht... Als eten al niet goed wordt opgenomen... waarom zouden die tabletten het dan wel doen...

Heb op een gegeven moment ook kuur doxybactin gekregen... Die schijnt wat te doen voor het immuunsysteem... maar ja... tabletten...

Prikken hielpen bij Giz altijd het beste. En van de prednison werd hij vaak weer het vrolijke mannetje... Maar aangezien ik ook vaak wisselde van voer, kan dat ook een combinatie zijn geweest... Nadat vastgesteld was dat Giz al minimaal 3 maanden aan de diarree was, is er bloed geprikt om Vitamine B en foliumzuur te meten. Hier kwam uit dat Vitamine B12 te laag was en kreeg hij elke week injecties hiervoor. Daar knapte hij toen wel weer van op... daarna weer capsules... maar dat werkte gewoon niet...

Er was ook eigenlijk al afgesproken dat als Giz het goed bleef doen op de Prednison injecties, we die gewoon elke 14 dagen zouden geven... Gevaar bestaat dat je hem suikerziekte bezorgd... maar ja... dat nemen we dan maar op de koop toe...

Die dinsdag keek ik naar hem... had het gevoel dat hij ook bloedarmoede begon te krijgen... ik kon hem dit verder niet meer aan doen...


Ik hoop dat jij het juiste eten kunt gaan vinden eventueel in combinatie met medicijnen en dat je gewoon nog lang mag genieten van je schatje!!

Sterkte mvanprooyen!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Herkent iemand dit patroon? Borrelbuik / overgeven

Bericht door Synemios »

doxycycline heeft een immuungemedieerde werking maar dat moet je wel heel erg lang geven wil het werken.
Luna en Lizzy hadden pododermatitis en die behandeling met doxy heeft maanden geduurd, maar wel gewerkt.


Ik denk sjefke dat je voor Giz de beste keuze gemaakt hebt, als er echt geen verbetering meer is of als de periodes van het ziek zijn langer duren dan de goede periodes dan is dat naar mijn mening de beste keuze.
Nogmaals sterkte.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie