Terugkerende alvleesklierontsteking? Incl. Bloedwaarden

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Marleen1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 mar 2019 06:50

Terugkerende alvleesklierontsteking? Incl. Bloedwaarden

Bericht door Marleen1980 »

Goedemorgen,

Een aantal jaar geleden hier eens een topic geopend over Leo, hij had ernstige alvleesklierontsteking. We waren ergens al bang dat het chronisch zou worden en ik denk dat het toch zover is.
Leo werd in de nacht van zaterdag op zondag ziek. ‘s Ochtends zagen we dat hij het hele huis ondergespuugd had, er lagen wel 8 plasjes braaksel. Leo zelf was uit zijn doen, wilde niks eten ook. De alarmbellen gingen meteen af bij me! Dienstdoende dierenarts gebeld (50km rijden, in onze woonplaats helaas geen dierenartsen meer voor spoed in de avond of het weekend). We hebben de dierenarts verteld over zijn alvleesklierontsteking in het verleden, maar zij dacht dat hij misschien blaasproblemen had omdat hij begon te piepen toen ze daar voelde. Ik vertrouwde er maar op, zij is de professional, ik niet. Hij kreeg wel wat prikjes:

Cerenia 1ml
Metacam/novacam 1ml
Buprenorfine 0,3mg

In de avond heeft hij gelukkig weer uit zichzelf gegeten.
De volgende ochtend (gisteren) vond ik hem nog steeds uit zijn doen, bovendien had hij ook niet de typische symptomen voor blaasproblemen, dus ik toch maar onze eigen dierenarts gebeld. We mochten meteen komen. Ze constateerde dat Leo toch echt wel buikpijn had en ze wilde voor de zekerheid zijn bloed onderzoeken. Daar kwam uit (als ik het goed heb onthouden) dat er wel wat ontstekingswaarden zijn gevonden in zijn bloed, en de waarden die kunnen wijzen op alvleesklierontsteking licht verhoogd.
Ze heeft meegegeven:

Onsior (ik dacht dat dat niet mocht met alvleesklierontsteking? Kan iemand dat beämen?)
Cerenia
Metrobac

Leo lijkt al iets op te knappen, hij eet helemaal zelf (heb nog geen Cerenia gegeven) en hij wou zelfs even snuffelen in de tuin.

Ik heb foto’s van de bloeduitslagen maar daar word ik niet wijzer van. Iemand hier verstand van?
Ik probeer foto’s door te linken.

Bedankt alvast voor het lezen en wellicht het bekijken van de bloeduitslagen.

Groeten, Marleen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie