Zo gefrustreerd, onverklaarbare anorexia

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Zo gefrustreerd, onverklaarbare anorexia

Bericht door Pisces2202 »

Ik ben gister even bij mijn moeder geweest. Even afstand, even met rust laten, en toen begon ik eigenlijk in te zien dat ik op dit moment het probleem ben. Als ik hem zie eten, dan denk ik, mooi hij heeft honger, hier jongen eet nog wat. Ik wil hem te snel weer op normaal hebben. Hij heeft bijna 4 weken lang op vloeibaar voer gezeten, dus die maag moet wennen. Ik moet hem dus de kans geven om langzaam te laten wennen ipv hier is je bak, succes ermee, want dan gaat hij teveel in 1x eten, en dan gooit hij het eruit. Overgeven is dus meestal met voer, of hele brokken of half verteerd. (Schrokken)

Maar geef ik hem dan bv elk uur 15 brokjes ofzo, of om de 2 uur? Hoe laat je een kat weer langzaam aan eten wennen, want hij wil wel.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Zo gefrustreerd, onverklaarbare anorexia

Bericht door Synemios »

Ik zou om de 2 uur doen.
Ik geef Timmy om de 3 uur 6 gram brokjes en snachts krijgt hij dat ook dmv een timerbak.
Dat is de normale hoeveelheid die hij kan hebben zonder aankomen of overgeven maar Timmy is verder gezond.
Die braakt als hij te lang niet eet, vandaar dat hij snachts ook krijgt want die tijd was voor hem te lang.
De rest krijgt snachts geen eten.
Deze hoeveelheid hoef je nu nog niet te halen, en het ligt ook aan je kat hoeveel ze mogen hebben.
Verpakkingen geven meestal meer aan dat wat ze nodig hebben, dus als je eronder zit en zeker nu is dat ook prima.

Ik zal straks eens kijken hoeveel brokjes dat zijn met verschillend voer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Zo gefrustreerd, onverklaarbare anorexia

Bericht door Pisces2202 »

Otis heeft door dit hele gebeuren een flinke jas uitgedaan. Hij was een slanke 5.5 kilo nu een graatmagere 4.6

Zou dus wel graag willen zien dat hij weer wat bil gaat krijgen. Vind het bijna een eng gezicht.

Doe vandaag om de 2 uur 10 gram. Zowaar heb ik het idee dat het nu een dag gewoon goed gaat. Hoe ik dat vannacht ga doen weet ik nog niet. Heb geen timer bak, en onbeperkt gaat nog niet goed.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Zo gefrustreerd, onverklaarbare anorexia

Bericht door Synemios »

Om de 2 uur 10 gram brokjes is wel veel.
Dat eten mijn gezonde katten niet eens op een dag.
Tommy is een grote kat die 6 kilo mag wegen en die krijgt 60 gram per dag.

Aankomen kan misschien later als hij alles binnen houdt naar gekeken worden.
Afvallen gaat hard inderdaad als ze zo ziek zijn.

Maar fijn dat het vandaag weer wat beter gaat,
Als het toch niet gaat zou ik hem wat minder geven.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Zo gefrustreerd, onverklaarbare anorexia

Bericht door Pisces2202 »

Update Otis:

Hij is weer helemaal het heertje... diagnose blijft onbekend, maar hij eet weer met smaak (rc hypoallergenic) speelt, jaagt op muizen (en eet ze op) en doet weer zijn Otis dingen.

Geen idee wat het is geweest, maar blij dat hij er nog is.
Plaats reactie