Braken

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Jiska_x
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2021 11:14

Braken

Bericht door Jiska_x »

Hi allen, ik heb een vraag.
Mijn poes van 7 maanden doet Of heel netjes. Of er is iets aan de hand..

Gister en vandaag gaat ze opeens naar de kattenbak om te braken? Ze doet dit dus heel netjes in de bak. Vandaag 1x en gisteren ook. Het is oranje van kleur en daarna speelt ze weer heel wild met de andere poes. Ze eet, drinkt, slaapt, speelt.. urine en poep is normaal. Maar ik kan niets vinden over oranje braaksel op het internet. Het is ook niet heel veel. Een shotglaasje zeg maar.

Reden tot zorgen? Of ben ik aan het piekeren en heb ik gewoon een super nette poes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Braken

Bericht door Anne »

Dat een poes eens een keer braakt is volkomen normaal. Vaak zijn het haarballen die worden uitgekotst
maar de oranje kleur zou mij wel zorgen baren
Je kan vrijblijvend de da bellen om te vragen of je je hier zorgen over moet maken?
Of zitten er oranje kleurstoffen door het voer? ( wat mij ook ongezond lijkt maar dat is weer een ander onderwerp)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Braken

Bericht door Synemios »

Is het echt oranje of geel?
Kotsen op de bak kan ook wijzen op pijn, en van pijn kunnen ze ook gaan braken.
Of gaat ze echt naar de bak om te braken en niet om eerst te proberen te plassen of poepen en ze dan meteen moet braken?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
SIB-Lover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2021 15:37

Re: Braken

Bericht door SIB-Lover »

Ik zou een foto maken en dit aan je dierenarts laten zien. Als ze verder niet ziek is kan je het aankijken, maar ik zou persoonlijk niet te lang afwachten. Wellicht zit er toch wat bloed bij aangezien de kleur?
Plaats reactie