Niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Bedankt Anne.
We doen nog even een paar dagen ons best, maar dan moet ze toch echt weer zelf gaan eten (met de Cerenia). Het maagpoeder vind ik lastig. Ik probeerde één schepje in lege capsules te doen, maar met drie capsules red ik het niet. Zoveel capsules naar binnen forceren, is ook weer een worsteling. En als ik het door de spuitvoeding doe, dan wordt het voeren nog meer een straf voor Tibby.
De da vertelde gisteren dat de Primperid drie keer per dag moet worden gegeven, teveel stress.
Tibby heeft vanmorgen heel veel gedronken uit een pot met regenwater in de tuin.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

We waren al aan het dwangvoeren voordat Tibby aan de antibiotica ging, daarom ben ik toen naar de da gegaan. Omdat de Mirtazipine niet of nauwelijks meer werkte. Daar waren we een aantal maanden daarvoor mee begonnen, omdat het eten slecht ging. Dat werkte een tijdje heel goed.
Ze is 17 jaar en heeft jarenlang bij ons een mooi leven gehad.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5085
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten

Bericht door Synemios »

Ik kan mij je beslissing goed voorstellen.
Ik zou nu sowieso met die stomac stoppen.
En wat anderen ook zeggen, jij kent haar het beste en elke keer die strijd is niet leuk voor jou en ook niet voor haar.

Je zou kunnen kijken of ze thuis ingeslapen kan worden.
De meeste dierenartsen doen dat wel en anders zou je een andere da kunnen zoeken die dat doet.

Heel veel sterkte met je beslissing.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Bedankt voor alle steun.
We hadden vanmiddag rond half een spuitvoeding gegeven. Daarna naar een verjaardag geweest. Bij thuiskomst zag ik dat ze zelf wat had gegeten. De spuitvoeding is nu dus weer de reden geweest om zelf wat te eten. Alleen vermoed ik dat zodra de spuitvoeding stopt, het zelf eten stopt.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Nog geen Cerenia gegeven. Om eerlijk te zijn, denk ik dat het toch niets zal doen, omdat de halve pil gisteren ook niets deed.
Puur Stomac heeft ze nu twee dagen niet gehad.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Zojuist toch een halve Cerenia gegeven. Ze heeft vannacht niets uit haarzelf gegeten namelijk. Dus toch nog maar een keer proberen. Ik gaf haar eerst zonder hulp een half spuitje restorative care en daar bleef ze wel kalm onder. Straks wil ik meer geven, met mijn man samen. Daar knapt ze meestal zo van op. Liquid snack wilde ze weer niet, vond ze voorheen altijd zo lekker. Ze nam net wel wat niet-nierdeet brokjes uit mijn hand. Ik heb nog Slippery El. Bark staan, ik zit te twijfelen of ik daarvan wat door het voer zal mengen.
Gisteren is ze volgens mij niet naar de vijver in de straat geweest. Ik liet haar juist buiten en toen ging ze naar de pot met regenwater, maar dronk niet. Nu ligt ze buiten in een stoel. Meestal na de Restorative care gaat ze heel goed drinken.
Weer slechte nacht gehad vanwege het malen. Heb het er moeilijk mee dat we afscheid moeten gaan nemen, maar ik heb niet de indruk dat Tibby opknapt nu ze geen antibiotica meer krijgt. Eigenlijk zou ze meerdere keren per dag kleine beetjes spuitvoeding moeten krijgen, maar dat is dan meer dan één keer per dag dat geforceer.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ik ben informatie aan het zoeken geweest en in Slippery Elk Bark zit calcium.
Keek buiten even bij Tibby en ze lag lekker op haar zij te slapen in de tuinstoel.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Niet eten

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat forceren is inderdaad niet leuk. Zowel voor Tibby niet als voor jou.
Als er hier een katje te ziek is om te eten, geef ik Nutribound. Daar knappen ze ook van op.

Wat ligt ze er mooi bij op die foto :verliefd:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is allemaal en dat je ligt te malen en aan het twijfelen bent
Vooral als je de foto ziet waar ze op de stoel ligt
Sterkte met alles, het valt allemaal niet mee
Nierfalen is slopend, al die zorgen die je hebt om het wel of niet eten, wel of niet dwangvoeren en alle medicatie en supplementen die je er ook nog in moet zien te krijgen wil het allemaal van een leien dakje lopen.....
Ik kan me voorstelllen dat je uitgeput bent van steeds maar weer creatief zijn, oplossingen zoeken, het malen en het twijfelen
Toch denk ik dat je de juiste beslissing hebt genomen
Maar dat is voor mij makkelijk om te zeggen natuurlijk, na alles wat ik met Hummel* heb meegemaakt
Sterkte met alles!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Anne je verwoordt het precies zoals het is. Ik moet nu zelfs de bloeddruk pil naar binnen forceren, terwijl ze die altijd met een Liquid snack nam.
Nutribound heb ik in het verleden geprobeerd, maar dat vond ze niet zo lekker. Al zoveel geprobeerd over de jaren, ook wat soorten voer betreft. Ze heeft een paar maal wat brokjes uit mijn hand gegeten, ook dieet brokjes, maar zelf naar haar bakjes gaan, doet ze niet.
In het verleden heb ik een tijd lang wietolie gegeven en dat beviel goed. Ben er alleen mee gestopt toen Tibby aan de Amlodipine moest.
Geloof dat ze nu toch weer naar de vijver is.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Tibby geeft geregeld de indruk te willen eten, maar ze eet niets.

Ze probeerde een beetje Liquid snack vanmorgen, maar liet zeker de helft liggen. Wel weer naar de vijver geweest om te drinken. Ik vraag me af wat het met dat water is dat ze het zo lekker vindt.

Straks de dierenarts bellen. Ik heb gehoord dat ze een mobiele praktijk heb en daarmee aan huis komen. Ook om in te slopen. Maar het moet wel snel kunnen. Ook namen/adressen van andere ambulante dierenartsen gekregen van een paar mensen.
Laatst gewijzigd door Tibby op 27 sep 2021 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Niet eten

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat was ook zo bij Pitoe, één van mijn vorige katjes. Ze was 19 en had ook nierfalen. Een infuus en een inspuiting hadden ervoor gezorgd dat ze even opflakkerde en weer wat ging eten, maar het was helaas voor korte duur...
Ik vond het zo zielig om aan te zien dat ze wel elke keer naar haar eetbakje ging, maar te zwak en te misselijk was om te eten.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ja, heel sneu.

Ik kan me ook voorstellen dat steeds alleen maar Restorative care (met Ipakitine) niet goed is voor Tibby. Ze zou haar nierdieet moeten eten.
Overigens at ze juist wel nierdieet brokjes uit mijn hand.
Plaats reactie