Niet eten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Zojuist met de assistente gesproken en overlegd. Ze zei dat ik de Emeprid nog kan proberen, wat ik natuurlijk al wist. Ik moest het zelf zeggen als ik euthanasie wil laten plegen. Ik overdenk het even of dat niet alleen maar weer uitstel is op niets af. Wat ik natuurlijk al heel veel heb overdacht en eigenlijk het antwoord al op weet. Maar het is best moeilijk om te zeggen we zetten er een punt achter. De volgende optie zou een buikecho zijn, maar daar ga ik zeker niet meer aan beginnen. Ben bang dat het Emeprid ook weer een struggle wordt. En rare bijwerkingen geeft.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Hier heeft Roedi* ook een tijdlang primperid gehad
Daardoor bleef haar eten binnen
Het is altijd goed om dingen uit te proberen, nee heb je en ja kun je krijgen
Ik hoop dat ze nu beter gaat eten
Sterkte!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ik weet niet of ik dat nog wel wil doen...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Dat is geheel aan jou
Misschien helpt het als troost straks als ze er niet meer is, dat je kunt zeggen alles geprobeerd te hebben en niet dat je dan schuldgevoelens krijgt of spijt, zo bedoel ik dat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ik begrijp het. Maar het probleem is een beetje dat ik langzaamaan banger wordt dat ik teveel met haar aan heb lopen dokteren. Eerst was wel de angst niet alles te hebben geprobeerd het grootst.
Ik vind Tibby haar gedrag anders. Onrustig, niet ontspannen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Om die reden zou ik zelf een buikecho laten zitten
Het was wat anders geweest als ze nog jong zou zijn geweest
Luister en vertrouw op je gevoel met haar
Jij kent haar het best
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Bleek dat ze honger had. Vanmorgen geen dwangvoeren gedaan, ik dacht dat doen we vanavond en overdag bied ik dan af en toe brokjes aan uit de hand. Ik gaf wat nierbrokjes die ze al even niet heeft gehad (geen associatie met misselijkheid). Daar at ze een aantal van. Daarna kalmeerde ze.
Ik ben op Facebook bevriend met een vrouw die al heel lang actief is in de dierenbescherming. Ik ken haar niet persoonlijk. Ze belde vanmorgen om te zeggen dat ik niet steeds maar door moet dokteren.

Ik denk steeds: wat hangt ons nog weer meer voor ellende boven het hoofd mocht ze hier toch doorheen komen? Weewr een blaasontsteking, weer alvleesklierontsteking, weer vele verstoppingen, nog meer hongerstakingen? Nog weer een nieuwe complicatie? Ze eet nu wat brokjes, maar hoe ga ik haar zo laxeren als ze geen Liquid snack neemt en als ik zou stoppen met dwangvoeren. Amlodipine hebben we vanmorgen ook naar binnen moeten forceren.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ben zo moe dat ik niet meer helder kan denken.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Niet eten

Bericht door Synemios »

Misschien zou je de emeprid nog een kans kunnen geven maar veel meer dan dat zou ik niet meer doen.
Tibby geeft ook aan dat ze het dwang voeren/medicijnen krijgen niet tof vind en je zei eerder dat ze zich zelf ook niet goed meer kan verzorgen.
Maar wat je ook doet het is ok, Jij kent Tibby het beste.
Ze is 17 jaar, Misschien is dit haar manier om te zeggen het is goed zo.
Ik kijk zelf altijd in de ogen en vaak weet/voel ik dan het antwoord wel, klinkt stom misschien.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Ja, ze laat zichzelf helemaal vervuilen en vervilten. Ze is begonnen spontaan brokjes uit haar etensbakjes te eten.
Ze zat net een beetje typisch met haar achterpootje. Zag dat er een stukje ontlasting uit haar achterkant stak. Heb het met wat keukenrolpapier weggehaald. Toen ging ze een klein beetje wassen, maar het kost haar moeite erbij te komen. Ze was steeds zo onrustig heen en weer aan het lopen, misschien door de ontlasting. Het is lastig met laxeermiddel. Probeerde net met een nat doekje haar witte befje schoon te maken waar opgedroogde Restorative care opzat. Kreeg het er lastig vanaf.
Dit soort dingen maakt het ook allemaal minder katwaardig. Omdat ze altijd zo enorm netjes op zichzelf was.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Beetje onwerkelijk, maar Tibby is vandaag meerdere malen naar haar bakjes gegaan om brokjes te eten. Out of the blue is ze begonnen te eten. Afwachten of het stand houdt. Vandaag geen spuitvoeding gegeven.
Het enige is nu dat ze uren lang amper een moment stil heeft gezeten, op een paar hazenslaapjes na. Ze ligt nu gelukkig wel tegen me aan te slapen. Ze ging niet op haar bak, wel een aantal keren naar buiten.

Nu aankijken hoe het eten verder blijft gaan.
Na de hele rollercoaster de afgelopen weken ben ik behoorlijk murw.
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Vannacht niet gegeten. Na de spuitvoeding vanmorgen eet ze nu wel weer brokjes. En ze nam vanmorgen Liquid snack met laxeermiddel. Amlodipine heb ik voor de zekerheid wel ingegeven. Vanaf volgende week moet ik vaker naar kantoor. Drie maal per dag een middel geven, is dan geen optie. En als dit een blijvend probleem is, dan zou ze continu dagelijks behandeld moeten worden.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Wel fijn dat ze beter is gaan eten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Tibby
Poema
Poema
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 mar 2020 11:43

Re: Niet eten

Bericht door Tibby »

Dat wel, maar het is niet genoeg wat ze binnenkrijgt om niet verder af te vallen en ze heeft al niet veel reserves meer.
Ik heb buikpijn van de spanning, omdat ik steeds denk dat ik er een punt achter moet zetten. Er komt zo niet veel werk uit mijn handen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Niet eten

Bericht door Anne »

Sterkte met alle zorgen
Het is loodzwaar :-|
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie