Terugkerende verstopping kater

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Terugkerende verstopping kater

Bericht door jeen »

Goedemorgen,

Vorige week heb ik mijn kater Mellow (13) naar de dierenarts gebracht omdat hij weer eens verstopping had. Hij is vrij onhandelbaar dus ik had mazzel dat ik hem in de reismand kon krijgen.
Hij krijgt elke dag al laxatract door wat blikvoer en het is tijden lang goed gegaan. In het verleden ben ik al 2 a 3x eerder naar de dierenarts geweest met dit probleem :( overloopdiarree en doodzieke kat.

Ik merk dat het warm weer extra lastig is voor hem en ik zag hem dus net weer op de kattenbak zitten (en dat terwijl hij alles buiten doet en alleen bij dit soort dingen opeen Missy's kattenbak gebruikt). Heb een extra hoeveelheid laxatract door blikje natvoer gedaan en hoop dat het niet erger wordt nu. Hij oogt nog niet ziek, maar dat kan nog komen.

iemand ervaring hiermee? geef op advies 2x per dat 2 ml laxatract, maar ik word er echt hopeloos van :( ben zo bang dat ik nu weer naar de dierenarts moet vandaag of morgen. Voor hem niet leuk en voor mij niet.
Mellow (13), Missy (2)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Terugkerende verstopping kater

Bericht door Anne »

Nee dat is zeker niet leuk
Een kennis van vroeger had ditzelfde probleem en moest ook elke dag laxatract geven
Daarnaast kreeg haar kat alleen nog maar natvoer op advies vd da
Ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd?
Bij haar kat ging het toen goed
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: Terugkerende verstopping kater

Bericht door jeen »

Ja laxatract dagelijks, natvoer krijgt hij ook naast brokken. Ja mijn dierenarts gaf aan er beetje mee op te passen omdat hij snel te dik wordt. Ik ga de tip wel onthouden en anders voorleggen aan de dierenarts. Dankje.
Mellow (13), Missy (2)
Cerna

Re: Terugkerende verstopping kater

Bericht door Cerna »

Ik ben een groot fan van het merk Puur (het doet wat het belooft).
Heb je dit al wel eens geprobeerd? https://www.medpets.nl/puur+psyllium+hk ... ping%20kat

Dit vond ik ook nog: https://www.medpets.nl/puur+digest/?sqr ... ping%20kat
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: Terugkerende verstopping kater

Bericht door jeen »

Top, die ga ik even opslaan!
Mellow (13), Missy (2)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Terugkerende verstopping kater

Bericht door Anne »

ik hoop dat je iets hebt aan de linkjes van Annet

Je kan natuurlijk vast proberen of het al beter gaat als je hem continu op natvoer zet
Daar zou ik gelijk mee beginnen
Mijn kennis heeft haar kat tot twee maal toe moeten laten "'ontstoppen" door de da
en dat was geen pretje
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
jeen
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:46
Locatie: Alkmaar

Re: Terugkerende verstopping kater

Bericht door jeen »

Ja het was dus eerst 1x per 1.5 jaar dat het raak was (laatste keer was jaar terug al) en in totaal is het nu 3 a 4x gebeurd. Ik ga zeker alleen natvoer aanbieden nu en even kijken wat dat psyllium kan betekenen voor hem.
Mellow (13), Missy (2)
Plaats reactie