Zielige verstopte Chloë

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Chelpusi
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2021 23:17

Zielige verstopte Chloë

Bericht door Chelpusi »

Na 4 nachtjes vakantie; en goede verzorging voor mijn 4 poezekids was Chloë (16) niet in orde. Ze hield helemaal niets binnen en zag er ziek uit. Hup naar de dierenarts.... Chloë was uitgedroogd en kreeg gelijk vocht infuus, medicatie tegen anti braken en speciaal vier wat de verstopping eventueel zou helpen. Het hielp niets dus Chloë werd opgenomen na een klysma, wat niet deed wat het meest doen, ging ze onder narcose en is via , tja..ze noemen het 'massage' maar het betekend ..darmpjes spoelen en de harde ontlasting eruit drukken. Ik had wel echt buikpijn..gelukkig ontwaakte ze uit de narcose en was operatie darm.. gelukt. Onvoorstelbaar wat er nog uitgekomen is. Ik heb haar lekker weer mee naar huis genomen maar de eetlust is duidelijk minder en ze drinkt wel heel goed. Verder springt ze zo op de kast maar ze loopt wel iets voorzichtig en dat lijkt me logisch. Nooit problemen met haar ontlasting gehad, ze at altijd prima...suoer vrolijk en over alle poezen de baas. Ik heb niet een echt goed antwoord gekregen hoe dit zo ineens ontstaan is. Ik denk dat het ook te maken heeft met het vlooien virus..daar is zij heel gevoelig voor en had ik eerst pilletjes voor maar de dierenarts heeft dat veranderd naar 2 injecties per jaar. Want als ze er last van kreeg dan hield ze ook helemaal niets binnen ook geen drinken en ja..ala dat 2 dagen duurt dan zijn ze zo uitgedroogd. Iemand misschien ervaring mee?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Zielige verstopte Chloë

Bericht door Anne »

Nee geen ervaring maar wel benieuwd wat je bedoelt met het vlooienvirus
Dat zijn volgens mij 2 verschillende dingen
Heeft Chloe weleens vaker last van obstipatie?
Want dan zou je dagelijks laxatract kunnen geven
Beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie