Volle anaalklieren

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Loontje schreef:Kun je aan dat sleetje-rijden zien dat ze er last van hebben?

Ik vraag me namelijk af hoe je het merkt :ethink:
Sleetje rijden doet Gaya niet, volgens mij is sleetje rijden een teken van wormen :silly:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hi Elsje,

Max krijgt van mij brokjes en blikvoer van Gourmet.
Jij zegt nu iets waar ik vanochtend ook aan dacht.
Ik koop die pakkenin 4 kg.en ik ben van de week begonnen met de zak met rundvlees etc .van alles wat erin zit.
Vanaf dat moment maar niet zo erg als gisteren vind ik hem stinken.
Daarvoor had ik een zak met visbrokjes etc. ook van 4 kg. maar daar stinkt hij niet van.
Omdat ik niet wist of dat spul van die anaalklieren vochtig is vroeg ik dat.
Ik heb Max net eens goed bij het borstelen bekeken en ik krijg de indruk dat hij gewoon schoon is maar hij ruikt nog wel.
Het zal toch niet zo zijn dat de stumper alleen maar zo stinkt van dat voer?
Ik ga straks even een ander soort dat jij voorstelt halen en het dan even afwachten.
Misschien hoeft hij niet naar de da.
De optie voor een operatie overdenk ik niet eens,het is al erg genoeg als er echt iets geopereerd moet worden.
Dan denk ik net als jij als het echt de anaalklieren zijn maar een keer extra naar de dokter.
bedankt voor je suggestie jullie horen nog van mij,
groet Laurina1
Gebruikersavatar
blauwzwart
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 dec 2004 15:52
Locatie: Belgie

Bericht door blauwzwart »

Summer doet de laatste tijd ook iets raars nadat ze in de bak is geweest, ze gaat op haar achterste poten zitten en trekt zich voort over de grond op haar voorenste poten. Waardoor er een sliert kaka op mijn vloer blijft hangen. Mijn vraag is: heeft ze ook last van haar anaalklieren of heeft dit een andere reden? Als het anaalklieren zijn dan ga ik woensdag ook naar dierenarts! Ik zie mij da zelf ook nie uitduwen eigenlijk,... :oops:
Summer heeft er een zusje bij: Kitty!!!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Elsje schreef: Sleetje rijden doet Gaya niet, volgens mij is sleetje rijden een teken van wormen :silly:
Blauwzwart, als er al zoveel antwoorden staan, is soms een vraag wat overbodig ;-)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hallo allemaal,

we zij inmiddels ruim een week verder.
Max heeft van de da een ander voer gekregen te weten Royal Canin.
Het heeft even geduurd maar de stank die hij van dat andere voer GOURMET had is verdwenen.
Het was dus niet wat we veronderstelden volle anaalklieren.
Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor het meedenken en in het bijzonder kattenbella.
Wel is Max onder zijn gewicht voor een gecastreerde kater,ik probeer hem nu met lekkere hapjes tussendoor zonder er een bedelaar van te maken ;-) een beetje zwaarder te krijgen.
Dat lukt nog niet erg want het is niet zo'n grote eter en je kunt nu eenmaal niet meer eten dan je op kunt niet waar? :smile:
We zullen zien hij is in ieder geval kern gezond en dat is het belangrijkst.
Groetjes van Laurina1
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Begrijp ik het goed als het in dit topic over een POES gaat met volle anaalklieren?
Dacht dat alleen katers die hadden.
Is dat spul ook wat poezen gebruiken bij het sproeien?
Hebben volle anaalklieren invloed op hoe vaak ze sproeien?
Is dat dammelen met de kont en trillen met de staart zónder dat er wat uit komt een teken van verstopte anaalklieren?
Kan gewone plas ook ruiken naar dat spul?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Nee dat gebruiken ze niet bij het sproeien, het gaat om volle anaalklieren en niet om klieren die sproei-activiteit geven. Dat is een wezenlijk verschil ;-) Volle anaalklieren kunnen bij kater en poes voorkomen, en zitten vol met talg dat zich niet normaal oplost.
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

klieren leeg bij aaien?

Bericht door yana »

Had gister iets geks met onze poes Spotje (1.5jr). Ze zat op schoot en ik was haar uitgebreid overal aan het aaien. Ze spinde volop. Ineens rook ik wat en zag ik aan haar 'broek' 2 soort van druppels hangen, bruinig, en zat er vlek op m'n trui die stonk. Rook niet naar poep/plas, was bruinig van kleur. We vinden vaker druppeltjes op de vloer, bruinig, waarschijnlijk ook van Spotje. Vlg de DA kunnen ze, als ze keutelen zeker, makkelijk af en toe druppeltjes verliezen; de wand is erg dun en door de keutels kan er dan druppeltje uit geduwd worden. Zoiets was het. Dan kan er al druppeltje uitkomen als ze een wind laten ofzo. Maar dat het ook bij aaien kon? Zou het overstimulatie zijn ofzo? Geloof niet dat ik me zorgen hoef te maken, ze eet gewoon en is lief en vrolijk. Iemand ervaring met zoiets?
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Yana,

Volgens wat ik lees, gaat het hier over haar anaal-klieren. Dit moet je toch goed in de gaten houden hoor, als die spontaan gaan druppelen, kan het zijn dat ze ontstoken zijn, of overvol zitten, en dan moet de da ze leegmaken.

Er is hierover al een topic, waar je meer info kan vinden, als je de zoekfunctie gebruikt kan je het vinden.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Hoi Yana,

Heel herkenbaar!!

Ons Tatum heeft dat ook. Haar klieren zitten niet vol maar van pure opwinding laat ze soms wat vocht lopen en stinkt ontzettend. Veelal gebeurd dit wanneer ze zich ontspant (op schoot bij het aaien.. :shock: )
Ook tijdens het spelen kan ze van pure opwinding wat laten gaan.

Kan geen kwaad alleen het stinkt zo erg :-(

Waar het eigenlijk op neerkomt....wanneer Tatum stinkt heeft ze het reuze naar haar zin :roll:

Groetjes Renate
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Wat een zweetlucht.....wat is dit???

Bericht door ArPaS elftal »

Zojuist zit Luna voor de 2e maal deze avond naast me op de leuning op de bank en krijgt zoals gewenst door haar een lekkere flinke aaibeurt....

Opeens ruiken we een verschrikkelijke stank!! En niet alleen wij, de andere katten ruiken het ook: alle neuzen de lucht en en ze komen allemaal Luna's kant op....

mijn hand stonk ook erg dus die heb ik maar ff onder de kraan gehouden ook al had Luna zelf m ook al gewassen!!....

Luna heeft zichzelf zojuist een uitgebreide poeetsbeurt gegeven, met name van achteren, en staart en achterpootjes, nu ligt ze weer lekker rustig en de anderen ook en de lucht ruik ik ook niet meer....

Het rook NIET naar pies en ook niet naar poep.. ;) meer naar...... zweetvoeten ofzo??


Wat is/was dit? Heb dit nml nog nooit geroken.... een sproeiende poes? ik weet dat dat kan maar..... ik sta voor een raadsel even...
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Zou het niet iets van volle anaalklieren kunnen zijn? Volgens mij ruikt dat niet expliciet naar poep.. Maar of het naar zweetvoeten ruikt betwijfel ik :lol:

Er zijn hier wel mensen die weten hoe je dat kunt herkennen. Heeft Luna dit al eerder gehad?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Misschien is ze krols en laat ze dit met een geurtje weten of is ze gesteriliseerd? Of anders zou sproeien ook heel goed kunnen.

Weet je eigenlijk zeker dat de geur van achteren komt? Ik rook namelijk ook steeds een hele vieze lucht van een asiel kat (en moest ook na het aaien mijn handen wassen) en die had dus een ontstoken oor vol met pus. Misschien heeft ze ergens een etterend wondje zitten en ruik je dat?

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
ArPaS elftal
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 mar 2006 08:59
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Bericht door ArPaS elftal »

José schreef:Zou het niet iets van volle anaalklieren kunnen zijn? ?

deze anaalklier-optie heb ik inderdaad al meer gehoord inmiddels......... en vol zijn ze nu dus niet meer........... sjeeeeeeeeeeeeeee!!! Wat een lucht :shock: :shock:
groetjes, Patricia en cats!

http://arpaskattenjungle.blogspot.com
Gebruikersavatar
Rebbe
Poema
Poema
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 feb 2005 17:44
Locatie: Brabant

Bericht door Rebbe »

Lees even mijn berichtje boven jouw vraag...volgens mij exact hetzelfde en ja dat zijn de anaalklieren 8-)
Gesloten