Puur Stomac

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Cerna

Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Amber is sinds een paar weken weer bijna dagelijks aan het spugen en Zitac helpt nauwelijks (en van Emeprid krijgt ze alle bijwerkingen die op de bijsluiter staan). Ook eet ze heel moeizaam, zelfs met Mirtazapine.
Ik ben op zoek gegaan naar een alternatief voor Zitac en kwam bij Puur Stomac terecht.
Op Medpets staan veel lovende recensies, maar dat gaat bijna alleen over honden en daarom wil ik hier ook iets over het middel zeggen (heb ook een recensie op Medpets gezet) voor het geval iemand het zou willen aanschaffen.

Het spul ruikt heel erg sterk (naar salmiak) en smaakt ook erg vies.
Op hoop van zegen heb ik Amber een half schepje opgelost in 1 ml water gegeven en ze begon verschrikkelijk te speekselen en raakte volledig in paniek.
Misschien is het goed spul, maar ik ga het Amber niet meer geven want het geeft veel te veel stress voor dat arme dier.

Ik heb gisteren ook bloed laten prikken en vrijdag hoor ik de uitslag.
Duimen dat er niets ernstigs aan de hand is.
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Ik heb inmiddels toch een manier gevonden om de Stomac te geven, namelijk verstopt in een lege capsule (had ik nog van de PEA). Het ging nu moeiteloos naar binnen.
Nu nog aan meer capsules zien te komen (Medpets heeft alleen grootverpakkingen).

Heeft er iemand een handige manier om de poeder in zo'n kleine capsule te krijgen?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Puur Stomac

Bericht door nellebel »

kun je van een papiertje niet zo'n "frietzakje" draaien waar je de punt vanaf knipt?

wat fijn dat je nu een manier hebt gevonden. hoop dat het medicijn gaat helpen. had het vorige week met guusje, enorm speekselen en paniek bij de AB. vreselijk om te zien he, wat zielig.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Bedankt voor de tip!

Ik heb wat geknutseld en een fraai trechtertje gemaakt. Toen in de gereedschapskist op zoek naar een elektriciteitsdraadgeleider waar de capsule rechtop in kan blijven staan en ik beide handen vrij heb om de poeder in de capsule te krijgen.
De theorie klinkt nu goed, vanavond in de praktijk kijken of het ook zo werkt (heb inmiddels 100 capsules besteld bij Bol en die krijg ik morgen).

De dierenarts die bloed heeft geprikt heeft met mij afgesproken dat hij mij ook de uitslag door zal geven. Dat is zo de gewoonte in de praktijk, tenzij er hele schokkende dingen uit het onderzoek komen want dan belt een collega eerder.
Vanmiddag ging de telefoon twee keer en twee keer sloeg mijn hart over (gelukkig een gezond hart :smile: ), maar geen dierenarts. Het is echter wel een nerveuze toestand wanneer je drie dagen op de uitslag moet wachten. :cry:
Ondertussen eet Amber nog steeds bar slecht en heeft vannacht ook weer gespuugd. Alle brokjes die ik er met moeite gisterenavond om 21.00 uur in had gekregen, lagen volledig verteerd op de vloerbedekking.
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Dit topic wordt een monoloog, maar dat geeft niet want dan heb ik het voor mijn eigen archief. :-P

Net de uitslag van het bloedonderzoek binnen gekregen.
In juli hebben we een klein bloedonderzoek laten doen (omdat Amber weigerde om meer bloed af te geven) en toen waren de SDMA- en Ureumwaardes licht verhoogd. Nu een volledig geriatrisch profiel en de uitslag is eigenlijk niet veranderd: SDMA is met twee-tiende omhoog gegaan, maar dat vindt de da niet onrustbarend. De ureumwaarde is ook stabiel gebleven en alle andere waardes zijn binnen de referentie.
Helemaal blij! :edance:

Ik realiseerde me vanmorgen wel dat Amber op dit moment twaalf (!!) momenten heeft waarop ze iets krijgt. Cochi zat toen op tien en dat vond ik al veel te veel, maar twaalf is natuurlijk buitenproportioneel.
Ik ga kijken hoe ik dit kan minderen, maar in principe heeft ze wel alles nodig: 2x daags op dit moment een kwart Zitac, maar zodra het spugen minder wordt (vannacht niet gespuugd), ga ik weer terug naar 1x daags en hopelijk - wanneer Puur Stomac goed aanslaat - naar nul; 1x daags 1 ml Puur Sinus; 2x daags een capsule Puur Stomac (is goed gelukt!); 2x daags Puur Nier; 2x daags een halfje Bronchohexine tegen dik slijm; 1x daags 3 spuitjes met elk 1 ml opgelost PEA tegen de artrose.

Gelukkig kan ik het allemaal zonder problemen geven, maar is het wel gezond?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Puur Stomac

Bericht door Dinky »

Fijn dat de bloedwaarden stabiel zijn!
Qua aantal momenten dat ze iets krijgt, is dat niet te verminderen door dingen te combineren? Bijvoorbeeld door het in capsule te doen waardoor het aantal toedieningen lager wordt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Mirjam, ik durf niet zoveel te combineren want ik weet niet hoe dat samen reageert.
De Stomac had ik liever in een keer gegeven, maar de capsules zijn daarvoor te klein (en in een grotere zal ze zich verslikken) en wanneer de poeder in de capsule zit, past er verder niets meer in.
Puur Nier en Broncho geef ik tegelijkertijd, maar dan moet wel twee keer de bek open (geef ik het samen dan spuugt ze een van beide uit)en samen in een capsule? Het zijn kleine pilletjes en dat doe ik liever dan een grotere capsule. En PEA gaat in drie spuitjes omdat het niet mogelijk is om 3 ml in een keer te geven (dan laat ze het grootste deel uit de bek lopen).

Voor nu moet het maar even zo.
Wanneer Stomac helpt dan ga ik Zitac afbouwen, wanneer het niet helpt dan stop ik met Stomac. En zodra het voorjaar wordt heeft ze ook geen Sinus nodig. Scheelt toch alweer drie keer geven.
Het 'probleem' met oude katten (en mensen) is dat ze allerlei niet-levensbedreigende kwaaltjes krijgen die je kunt accepteren omdat het bij de ouderdom hoort, maar wanneer er dan een mogelijkheid is om het leven wat aangenamer te maken dan vind ik dat je dat ook zou moeten doen.

Maar alles staat en valt met Ambers medewerking.
Had je me dit anderhalf jaar geleden verteld dan had ik je voor gek verklaard want ik kreeg er helemaal niets in.
En nu is ze zo mak als een schaap. Of dat ook met de leeftijd te maken heeft?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6796
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Puur Stomac

Bericht door Dinky »

Wellicht werkt ze mee omdat ze merkt dat ze er comfortabeler door is ;-) Zolang Amber er geen probleem van maakt zou ik dat als mens ook niet doen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Puur Stomac

Bericht door nellebel »

Knap hoor hoe je het doet. Zou ik echt niet voor elkaar krijgen. Ik worstel nu al twee keer per dag met de Ab. Ben blij als dat over twee dagen klaar is.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Alle complimenten voor Amber, Wendy want wanneer zij niet mee wil werken, begin ik ook niets. :eclap:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Puur Stomac

Bericht door nellebel »

Nee dat klopt, maar jij stelt haar wel gerust, ze vertrouwd je

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Puur Stomac

Bericht door nellebel »

hoe gaat het nu met amber?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Haha, je was me net voor.

Het gaat weer goed met de oude dame.
Sinds donderdag niet meer gespuugd en ik ben gisteren overgegaan tot 1x daags Zitac.
Kijken of ik over een tijdje helemaal met Zitac kan stoppen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5422
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Puur Stomac

Bericht door nellebel »

Fijn om te horen.

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5045
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Puur Stomac

Bericht door Synemios »

Wat goed dat Amber de capsules accepteert.
Ik zag je reactie bij medpets, niet zo handig inderdaad dat ze daar zelf niet aan denken.

Hoe snel werkte de puur stomac bij Amber Annet?
En werkt het nog steeds?

Ik wil het eigenlijk eens bij Timmy proberen, bij L&L durf ik het niet aan want daar is meer aan de hand.

Het vullen van de capsules is al gelukt zie ik.

Ik koop mijn capsules online bij een smartshop want ze moeten vegetarisch zijn hier ivm allergieën bij Luna en Lizzy.
En medpets had alleen capsules op gelatine basis.
Sommige drogisten verkopen ook lege capsules.
Edwin vult ze met een pijltje van papier ( van die schietpijltjes) en ik gebruik een speciaal mini “schep lepeltje”
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie