Puur Stomac

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

De Stomac werkte vanaf het eerste moment en werkt nog steeds. :eclap:
Ik heb de capsules via Bol gekocht omdat je bij Medpets gelijk wel een heleboel moest kopen, terwijl ik nog niet wist of het zou lukken.

Ik denk er nu over om de helft van de PEA ook in een capsule te doen, maar twijfel nog over de maat want in maatje 3 past niet zo heel veel. Nu meng ik de eerste helft nog met water en zuig het op, maar dat geeft ontzettend veel verlies. De volgende helft laat ik in de capsule zitten, maar daar knip ik wel een reepje vanaf, anders is de capsule veel te groot.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Puur Stomac

Bericht door Synemios »

Bedankt, dat is wel fijn dat je niet eerst 2 weken hoeft te geven.
Ik heb het voor Timmy in ieder geval besteld.

Ik gebruik voor de pea zelf maat 4, maar dat is wel een gedoe met vullen.
Maat 3 is dan denk ik nog iets beter.
Maat 4 is ook een stuk duurder.

Je zou eigenlijk voor de pea misschien een wat dikkere vloeistof moeten hebben.
Wij krijgen van de dierenarts cerenia suspensie die ze zelf maken, ik zal het binnenkort eens vragen wat ze daar dan voor gebruiken.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Het nadeel van PEA is dat het niet oplost en blijft drijven. Je zuigt dan ook voornamelijk water op en de natte poeder blijft in het bakje liggen. Dan spuit ik weer terug, roer opnieuw en zuig opnieuw op en uiteindelijk lukt het wel om het meeste in drie spuitjes te krijgen (3x ongeveer 1,3 ml), maar in een capsule zou beter zijn.
Ik heb er zo'n spijt van dat ik de PEA-capsules weg heb gegooid omdat ik ze veel te groot vond, maar nu ik heb gemerkt dat wanneer ik er iets afknip het prima lukt om ze Amber te geven, kom ik dus steeds een capsule tekort. En de maat 3 die ik nu heb voor de Stomac, is zo'n stuk smaller dan de PEA-capsule (na afknippen is de lengte wel gelijk).

Voor Stomac zou ik ook niet kleiner gebruiken dan maat 3 want je moet een maatschepje per dag geven en omdat Amber al zoveel supplementen krijgt, krijgt ze niet meer dan 2x per dag en dat is minder dan een maatschepje. Maar het is voldoende in haar geval en dat is het belangrijkste.
Wanneer je echter 3x per dag gaat geven, kan het wel.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Puur Stomac

Bericht door Synemios »

Ik heb het hier ook gedaan met oplossen in het begin voor Lizzy en inderdaad het bleef drijven, en uiteindelijk lukt het dan wel, maar handig is het niet.
Wat ik dan weer jammer vind is dat ze niet een katten variant hebben.
Je komt nu inderdaad altijd een capsule te kort.

Goed dat je het zegt over de stomac.
Ik geef Timmy capsules met kipsmaak die eet hij zo op en dat is maat 3 dus dan hoef ik daar geen kleinere voor te gebruiken,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Volledig off-topic, maar wel een eigen bericht (en de Stomac werkt nog steeds als een tierelier :edance: ).

Zeventien jaar geleden kwam Willow van Juliecat Dune in Doetinchem ter wereld. Willow werd na 13 weken Amber en al zijn de 17 jaar haar inmiddels wel aan te zien, ze doet het met wat hulp, nog prima. :eboohoo:

Amber: nog zeker een jaar erbij!!
Afbeelding

Ik breng mijn dagen het liefst slapend door
Afbeelding
Cerna

Re: Puur Stomac

Bericht door Cerna »

Jammer dat niemand Amber heeft gefeliciteerd met deze mijlpaal. :cry:
De kattensite is niet meer wat het ooit was.
Plaats reactie