is het spoed!!??

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Roosla
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2020 12:02

is het spoed!!??

Bericht door Roosla »

van de week vond ik een spoelworm naast de kattenbak. (ik heb drie katten?)meteen alle drie wat tegen wormen gegeven
bij eentje vond ik dat de anus een beetje opgezet was ,dus denk dat die het was.
nu merkte ik gister dat ze ook waarschijnlijk niet had gepoept . de anus is erg rood en ik vind dat haar anaalklier nu erg opgezwollen is.
ze is normaal levendig , speelt en likt er haast niet aan. ze eet een paarbrokjes en drinkt genoeg uit de fontein.
maar als ze niet poept duurt het nog drie dagen voor ik naar de dierenarts kan., en die klier kan gaan scheuren.
vinden jullie dit een noodgeval????
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: is het spoed!!??

Bericht door TessaB »

Dit is misschien een late reactie, maar mijn regel is altijd: als je je zorgen maakt, dan bel je naar de dierenarts.
Heb je ondertussen iets gedaan? Als onze kater 'verstopt' zit, geven wij wat olie (op aanraden van de dierenarts).
Wat die klieren betreft kan ik niet helpen. Onze kater leegt die - helaas- zelf op de meest onverwachte momenten 😅
Roosla
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2020 12:02

Re: is het spoed!!??

Bericht door Roosla »

ja, vanmorgen zag ik haar op de bak gaan.. en een plas doen en waarachtig daar kwam ontlasting!
ik ga nu maandag wel meteen naar de DA. ik geef nu wat mousse blikvoer ipv brokjes .
ik heb haar kontje ingespoten met Veterin .
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: is het spoed!!??

Bericht door TessaB »

Toch goed dat ze al een kakje heeft gedaan! Dan was de paniek niet nodig 😉
Ik ben zelf ook zo, hoor ! Als je maandag naar de dierenarts belt/gaat zal je wel weer gerust zijn!
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: is het spoed!!??

Bericht door marloes501 »

Is haar anus nu minder rood? en haar anaalklier minder gezwollen?
Fijn dat ze gepoept heeft.
Sterkte!
Roosla
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 dec 2020 12:02

Re: is het spoed!!??

Bericht door Roosla »

ik ben maandag meteen naar de DA geweest. en hoorde daar dat ze het zelf heel goed schoon had gehouden, het wondje van de gebarsten anaalklier zat al een korstje op. dus er hoefde helemaal niet meer aan te gebeuren! ze hoefde ook
geen antibiotica .
nou, dat was een geruststelling!!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: is het spoed!!??

Bericht door nellebel »

fijn om te horen dat het probleem zichzelf al had opgelost. toch een zorg minder
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie