Insect in braaksel

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Tansu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2020 11:58

Insect in braaksel

Bericht door Tansu »

Goedemorgen,

Ik heb een poes van 4 jaar kerngezond zover ik weet.
Nu heeft ze overgegeven en toen ik het wou opruimen kwam er een insect uit iemand enig idee wat ik hier tegen moet doen en wat het is voordat ik meteen naar de DA toe ga.

Ik heb hier ook nog een foto van alleen weet ik niet hoe ik het moet eropzetten.

Groeten tansu.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Insect in braaksel

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Kan het niet zijn dat ze net dat insect opgeslokt heeft, dat het is gaan kriebelen in d'r maag en dat ze daarna alles eruit gegooit heeft?

Insecten zijn nou niet echt beesten die in de maag lang kunnen overleven. Wormen wel.

(foto's moet je eerst op deelsites als https://imgbb.com/ zetten en dan de link hier tussen img-tags plaatsen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Tansu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2020 11:58

Re: Insect in braaksel

Bericht door Tansu »

Bedankt voor je reactie Rik.
Ik vond het inderdaad ook vreemd

https://ibb.co/HzJQRqF

Geen zorgen dus.
Als ik de img er tussen zet krijg ik kan niet afbeeldingen grootte bepalen controleer URL.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Insect in braaksel

Bericht door Dinky »

Ziet er uit als een zilvervisje op de foto.
Hier ook wel eens een insect in braaksel aangetroffen. Zolang de kat zich normaal gedraagt is er niets aan de hand. Zodra er sprake is van afwijkend gedrag is het wel verstandig om even de DA te raadplegen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Tansu
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2020 11:58

Re: Insect in braaksel

Bericht door Tansu »

Okee bedankt !!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Insect in braaksel

Bericht door Rik »

Tansu schreef: 14 okt 2020 14:35 Als ik de img er tussen zet krijg ik kan niet afbeeldingen grootte bepalen controleer URL.
Je kon voor de bb-insluitcodes kiezen en dan de medium versie met link. Maar zo kan het ook hoor want de link is gewoon aanklikbaar en zo zien we ook de grote foto (dus wel handig).

Het ziet er inderdaad uit als zilvervisje.
Of ze heeft die opgegeten en het 'beviel' niet zo goed (kriebel en dus uitspugen die hap) :lol:
Of het insect heeft onder het braaksel gezeten.
Maar ik denk het eerste.

Die dingen zijn in ieder geval niet giftig en verspreiden geen ziektes dus er is niets aan de hand.
(maar uiteraard zoals Mirjam aangeeft, bij afwijkend gedrag de DA raadplegen maar dat is eigenlijk met alles)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Insect in braaksel

Bericht door Anne87 »

Zilvervisjes schijnen niet zo lekker te zijn. Mijn katten hebben ze wel eens geproefd maar gingen ook over hun nek. Sindsdien ontwijken ze ze en mag ik ze mooi weer zelf doodmaken. Misschien dat jouw kat er ook misselijk van is geworden.
Plaats reactie