Kater misselijk van darmkrampjes

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Kater misselijk van darmkrampjes

Bericht door yana »

Al sinds mijn verhuizing hierheen 2 jr terug heeft mijn 16 jarige kater Gizmo dit probleem.
Voorheen had ik nl een binnenplaatsje met onkruid om te grazen nu alleen een balkon waar niks groeit. Daarmee is het begonnen.
Wat gebeurt er: hij is misselijk en/of kotst en gaat meteen erna op/naar de bak. Hij gaat erop of gaat erbij staan. Of hij kotst óp de bak of vlak erná.
-Plassen gaat prima dus dat is het niet.
- net vd week bloedonderzoek gehad, alles ok. In mei ook aanvullend bloed gehad, ook ok
- urine uitgebreid onderzoek: alles top
- in mei buikecho gehad, alles ok
- hij eet mee met hypoallergeen voer hij krijgt alleen beetje snack om zn pillen in te prakken ( traumeel etc)
- tis altijd al een makkelijke kotser geweest. Hij heeft altijd al af en toe kotsdagen gehad (waarop hij 2/3x kotst gelijk na ete op 1 dag of hij kotst 2 dagen achter elkaar). Maar laatste tijd is het vaker. Dan gaf ik hem ff paar dagen wat Sensible 33 erbij ofzo. Hij kon altijd al slechter tegen blikvoer, daar kotste hij het meest van en werd hij winderig van. Hij krijgt nu geen blik meer. Maar hij heeft dus gevoelige maagdarm. Denk ik.
- poep ziet er normaal uit, geen diarree. Hij poept meestal om de dag ofzo. Al jaren.
- ze hebben waterfontein dus hij drinkt goed
Kattegras is lastig ivm dierlijke eiwit allergie van mn andere kat Spotje. En ik vind het zielig hem wél te geven en zij niet terwijl zij er ook dol op is.
Hij krijgt al 2 jr katalax maar lijkt wel of dat zn werking verliest?
Ik hoorde net ook gebubbel uit zn buikje net erna (hij lag bij me, werd misselijk ,ging weg en liep rechtstreeks nd bak. Ik liep mee om te kijken wat hij ging doen toen kwam hij alweer naar me toe, het was alweer over)maar weet niet of hij dat geborrel altijd heeft als dit speelt.

Iemand ideeen? Herkent iemand dit?
Plaats reactie