saar is ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Ja ze eten allemaal hetzelfde. Maar Saar doet al langer moeilijk met brokjes eten daarom heeft zij een surefeed en kan zij als enigste de hele dag brokjes eten wanneer zij wil. Natvoer at ze altijd goed. Het niet geweldige eten heeft ook te maken met de stress rondom de andere 2, die rond haar hangen als zij gaat eten (als zij op dat moment niks hebben).
Maar de DA vond ook wel opvallend dat ze zoveel afgevallen was en had wel gezegd dat het ook langer kon spelen, al is dit overgeven en diarree echt wel pas vanaf vrijdag.
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Ze had trouwens 39.1 was net randje verhoging.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Meer omdat je anders nog zou kunnen denken aan bedorven voedsel.
Maar dat is het dan ook niet.
Met flinke diarree en overgeven kunnen ze wel ook echt veel afvallen in korte tijd.
Luna was 400 gram afgevallen ( zitten er nu weer 200 bij) maar dat is trouwens ook geen virus.
Die had randje onder temperatuur.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: saar is ziek

Bericht door Rik »

Het kan ook een bacterie zijn waartegen het lichaam vecht. Een bacterie of virusje. En met een virusje kan het best zo zijn dat Moos en Siep nét een wat sterker gestel hebben om dat te bevechten.

Uitdrogen is natuurlijk een gebaar bij overgeven en diarree. Dus fijn dat ze daar wel voor geholpen is.

Hopelijk is ze snel weer beter (mijn duimpjes draaien).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Het lijkt goed geholpen te hebben. Ze is wat levendiger en eet haar zakjes als een bouwvakker. Inmiddels 3 halve leeg en alles zit er nog in. Ook geen diarree meer gehad. Net de bak verschoond want mevrouw wilde er niet op en ze had nog steeds niet geplast. EN ja dat was de oplossing. Met grommen en blazen haar erop gezet en ze rook even aan het grit en ja hoor toen ging ze plassen.
Ze ligt nog steeds wel graag in haar holletje verstopt. De andere 2 veroorzaken veel stress voor haar, wat al zo was is nu nog erger.
Cerna

Re: saar is ziek

Bericht door Cerna »

Ach, ik lees dit topic over zieke Saar nu net pas. Maar ik lees ook dat het vandaag alweer wat beter gaat.
Hopelijk knapt ze snel weer helemaal op (dierenartsen hebben soms wonderspuitjes) :epray:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: saar is ziek

Bericht door Dinky »

Fijn dat het weer wat beter gaat!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Fijn dat het weer wat beter gaat.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: saar is ziek

Bericht door nellebel »

Beterschap lieve Saar

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: saar is ziek

Bericht door Zotvanpoezen »

Arme Saar met die kwelduiveltjes rond haar.
Heb je al eens overwogen om een gedragstherapeut in te schakelen? Kan je je hart eens luchten bij een ervaren kattenmadam (of meneer). Ik heb er in elk geval van genoten ;-)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Net weer naar de DA geweest met Saar. Ze heeft vanaf gisteravond laatste zakje natvoer niet meer gegeten en was duidelijk misselijk. Wilde niks, kokhalzen als ik het alleen al voor haar zette. Ze poepte alleen bloedstipjes/slijm uit. Heel zielig.
Nu antibiotica mee gekregen en cerenia tegen de misselijkheid. Daar alvast een injectie prevomax gerekregen tegen de misselijkheid dus hopelijk wil ze straks wat gaan eten en voelt ze zich wat beter.
Ze plast wel weer goed, hele ballen in de kattenbak. Vindt haar zo zielig...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: saar is ziek

Bericht door Dinky »

Katten die zich niet lekker voelen zijn ook zielig ;-) Je doet in ieder geval wat je kan ook al voel je je zo machteloos aan de zijlijn. Hopelijk knapt ze snel echt weer op en wordt ze snel weer de oude.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Pfff ze kokt nog steeds als ze al iets ruikt van het eten...

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5081
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Dat is ook zielig en frustrerend.
Als de prevomax injectie ( cerenia) niet werkt heeft ze misschien toch wat anders nodig.
Emeprid bijvoorbeeld.
Cerenia zonder eten kan ook weer voor misselijkheid zorgen, dus dat schiet niet op dan.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Heb met een spuitje er net water in gekregen met wat natvoer vocht erdoor zodat ze toch wat binnen heeft maar poeh het is een hele toestand. Antibiotica heb ik er ook in gekregen maar dat was ook geen pretje.

Arme beest komt wel gewoon op mn schoot liggen nu, je zou denken dat ze woest is op me.

Ik weet ook niet zo goed hoe lang ik nu nog kan wachten voor ze eet en dwangvoeren ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg bij haar...met water gaat dit natuurlijk ietsje makkelijker.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Plaats reactie