saar is ziek

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
kittentjes

saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Gisteren zijn wij thuis gekomen van vakantie, saar was aanhankelijk en aanwezig mauwen kopjes geven ed. Ook at zij met smaak een stukje zalm (speciaal voor katten als tractatie). Echter eigenlijk vrij snel zag ik dat ze veel naar de bak ging, kleine beetjes waterdunne poep had. Echt stipjes. Later ook iets meer maar vrij weinig. Ze braakte s avonds die zalm uit en heeft niets meer gegeten van wat ik aangeboden heb. Ze heeft altijd brokken staan in haar eigen bak maar naar mijn idee zijn die niet aangeraakt. Ik heb haar vanochtend wat water gegeven met een spuitje en hierna nam ze zelf een paar likjes van water uit een bekertje wat ik voor haar zette. Ze wilde niets weten van brokjes, natvoer, geweekte brokjes, snoepje maar wel de anti haarballen pasta en anti stress pasta heeft ze gegeten. Ik heb iets van het natvoer gedwangvoert naar binnen gekregen. Ze is duidelijk niet lekker, zoekt rust plekjes en ligt in een holletje verstopt. Ze poept steeds mini beetjes slijm of nu lichte ontlasting, spugen doet ze niet meer. Haar poepgaatje is helemaal gezwollen en rood. Arm beestje....

Kan zoiets echt 'gewoon' ziek zijn zijn? Temp meten lukt niet, het doet haar denk ik ook pijn maar ze gromt en rent weg dus ik krijg het niet voor elkaar. Als het zo door gaat bel ik natuurlijk de DA maar misschien is dit een klein virusje en is het ineens weer over of klinkt dit voor jullie bekend en is het echt acuut?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: saar is ziek

Bericht door Dinky »

Zou voor mij uitmaken of er eten in blijft of niet
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Ze heeft weer wat gegeten gelukkig en even rondgelopen. Ze is intussen niet op de bak geweest en ook niet gespuugd...dus wie weet toch een virusje. Is net weer in haar holletje van de krabton gaan slapen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: saar is ziek

Bericht door Anne »

Dat klinkt al iets beter
Goed dat je iets hebt ingegeven, anders kom je in een vicieuze cirkel terecht
Je kunt het nog even aankijken als het blijft gaan zoals het gaat en dan maandag de da bellen voor overleg
beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Ja dat bestaat ;)
Ik ben afgelopen jaar voor “ niks” met Tommy en Timmy naar de dierenarts geweest die hadden het ook.
Achteraf was het een virus.
Het mag alleen niet te lang duren, en als ze eten wel weer gaat uitspugen en de diarree blijft aanhouden dan zou ik maandag wel even langs de dierenarts gaan.

Gelukkig heeft ze nu wel wat gegeten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: saar is ziek

Bericht door Rik »

Klinkt inderdaad als een virusje. Als het slecht gaat kan de dierenarts wel een prikje geven ter ondersteuning (meer kan die dan ook niet doen).

Gelukkig eet ze weer wat.
Hopelijk is ze er snel overheen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Ze heeft een paar hapjes zalm gegeten maar de rest laten liggen, natvoer wilde ze niet. Helaas begon ze s avonds weer te spugen dus alles wat ze had gegeten is er weer uit...ook weer wat diarree maar was dit keer wel weer normaal bruin. Heb haar nog helemaal niet zien plassen....
Ze is hierna weer in het holletje gaan liggen maar heeft toen ik wat gaf nog een paar brokjes gegeten en gedronken en kwam daarna lekker bij mij liggen.


Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Je zou als het een virus is en het morgen nog zo is maandag bij de dierenarts een prikje tegen de misselijkheid en het braken kunnen halen.
Eventueel kun je dan daarna zelf cerenia of zoiets geven voor een paar dagen, zodat het eten en drinken in ieder geval binnen blijft.

Wat Rik al zegt tegen een virus is niet heel veel te doen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: saar is ziek

Bericht door ErikPhilippus »

Ik ben wat minder snel met de veronderstelling van een 'klein virusje'.
Terug van vakantie, dus er was een oppas voor Saar neem ik aan? Heeft die niets gemerkt?
Is er een mogelijkheid dat Saar iets verkeerds heeft gegeten? Ik vind het toch wel serieus klinken eerlijk gezegd.
En je hebt haar nog niet zien plassen? Ik had al bij de dierenarts gezeten in jouw plaats....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: saar is ziek

Bericht door Dinky »

Omdat ze alles er weer uit heeft gegooid zou ik vandaag toch even overleggen met de da van dienst wat wijsheid is. Helemaal omdat je eigenlijk niet weet hoe lang het al aan de gang is en ze dus niets binnen houd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Vanochtend heeft ze iets gespuugd, gelig/groen maar ook daarvoor iets gelige anti stress pasta gegeten. Sindsdien niet meer gespuugd. 1 keer iets diarree. Had wat natvoer gegeven en brokjes met water. Dit ging er mondjesmaat in, het natvoer lijkt haar niet te bekoren. Heb bij de supermarkt goedkoop natvoer gehaald en ze heeft 1 heel zakje naar binnen geschrokt, kennelijk smaakte die haar beter dan de animonda carny die ik altijd geef. Dit zit er nog steeds in gelukkig. Ze ligt nog veel in haar holletje, maar maakt zo nu en dan een loopje. Het gaat ietstje vooruit heb ik het idee. Morgen weer verder kijken, dan bel ik de DA als het nog zo is. Ik heb ook ontworming gegeven overigens.

Erik, de oppas heeft niets aan haar gemerkt. Op de bak had ze ook geen diarree gehad enkel dus nadat ik thuis gekomen was. Ook toen pas begonnen de niet-eet problemen. Maar het is voor de oppas ook vrij lastig te zien, ze heeft wel steeds natvoer gegeten toen maar als wij op vakantie gaan doe ik brokken uit een voer silo zodat ze vrij kunnen eten. Dan zie je niet wie er heeft gegeten achteraf.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat.
Verstandig om morgen even te bellen als het nog zo is.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Ik ben toch gaan bellen. Saar heeft alles uitgespuugd. Kon meteen terecht. Ze is afgevallen (3,75kg nu, was 4,1) en was bijna uitgedroogd. Onderhuids infuus gekregen, injecties tegen buikpijn en misselijkheid. Ook diarree remmers (finidiar) mee en zakjes natvoer RC sensitivy control. Ze mag nu niet meer spugen, anders morgen weer bellen. Diarree mag nog max 2/3 dagen aanhouden.
Ze verwacht eigenlijk geen virus omdat Moos en Siep (nog) nergens last van hebben. Misschien toch iets verkeerds gegeten maar wat dan he. Belangrijk is dat ze er bovenop komt nu, want ze is echt heel erg zielig. Ze zat helemaal te trillen op de behandeltafel, heb ik nog nooit meegemaakt. Was opvallend rustig ook. Ze diarreerde ook nog de reismand helemaal onder op de terugweg, gelukkig heb ik altijd een handdoek erin liggen maar die lucht....o mensen...arm beestje.
Ze is nu weer snel in haar holletje gekropen.
kittentjes

Re: saar is ziek

Bericht door kittentjes »

Saar net thuis even aan het wassen want weer diarree...Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5080
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: saar is ziek

Bericht door Synemios »

Ach wat zielig.
Tommy had ook alles onder gepoept dus ja ik weet hoe dat is.
Het duurde hier een paar dagen voor Timmy het ook had.
Maar ook een virus kan lelijk uitpakken daarom ben ik toen ook naar de dierenarts gegaan.
Ik hoop dat ze zich snel beter gaat voelen na het vocht en de prikjes.
Ze is wel echt veel afgevallen...
Krijgen moos en Siep hetzelfde eten als Saar?
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Plaats reactie