Giardia in cattery waar wij kitten hebben gekocht

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Brenda1974
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2020 14:15

Giardia in cattery waar wij kitten hebben gekocht

Bericht door Brenda1974 »

Wij hebben onlangs een kitten gekocht. Deze is nu ongeveer 4 weekjes oud. Echter is er onlangs giardia in de cattery geconstateerd.
Hoeveel invloed kan dit hebben op het latere leventje van het kitten? Wij hebben onze kat al verloren aan hcm en willen geen probleem-katje en zoveel stress En ellende om een beestje dat steeds ziek is. Hoe moeilijk het ook is want we kijken zo uit naar de komst van dit kleintje.
Iemand ervaring met een kitten dat giardia heeft gehad terwijl het nog zo klein was?
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Giardia in cattery waar wij kitten hebben gekocht

Bericht door ErikPhilippus »

Ja, wij hebben 3 maanden geleden een kitten gekregen die Giardia uit de cattery heeft meegenomen. Hij was twee dagen hier, en kreeg 's nachts een aanval van ernstige diarree, het liep er gewoon allemaal uit. Ik had toen nog niet in de gaten dat het Giardia was, want achteraf gezien had ik het kleintje meteen in quarantaine moeten zetten. Want Giardia is enorm besmettelijk, en dus kregen de andere katten ook klachten. We zijn nu 3 maanden verder, en we zijn er nog steeds niet klaar mee. Af en toe gaat het beter, maar dan steekt het toch weer de kop op.

Giardia is een hele vervelende parasiet, vooral bij kleintjes kan het behoorlijke schade aanrichten, die soms tot levenslange problemen met de darmen kunnen leiden. Is je verteld wat de cattery gaat doen om het kitten en de moeder zo snel mogelijk van de Giardia af te helpen?

PS
Het is toevallig toch niet de cattery waar wij onze Mikki vandaan hebben? WoWbengaals in Froombosch (Groningen)?
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Giardia in cattery waar wij kitten hebben gekocht

Bericht door Pikachu »

Geen ervaring bij katten, heb het wel gehad in mijn rattengroepje vroeger.

Ik zou het kitten niet meenemen zolang er niet zwart op wit bewezen is dat alle katten helemaal giardia-vrij zijn. De cattery moet dan na de behandeling de stoelgang van 3 opeenvolgende dagen laten controleren bij de dierenarts. Vraag zeker om die uitslag van die testen in te kijken.

Het kan enorm hardnekkig zijn helaas :(
Plaats reactie