heel veel kwijlen

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

heel veel kwijlen

Bericht door Muis »

Hallo allemaal

Het viel ons net op dat Gonzales heel erg veel loopt te kwijlen. Het loopt gewoon uit zijn bekkie! Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groetjes, Muis en Jake
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Storm had dit een tijdje geleden ook. Overal waar hij lag, lagen plasjes kwijl. Elke 7 seconden viel er een druppel uit zijn bekkie. Dat heeft 2 dagen geduurd. Na een injectie gehaald te hebben bij de DA was het snel over. De DA keek eerst in zijn bek en keel om te zien of er niets raars vastzat of te zien was. Dat was niet het geval.

Wel zagen we later dat hij een hoekje van een vinylvloertegel had afgeknaagd, maar of dat de oorzaak was weten we nog steeds niet. Ik weet wel dat als sommige katten eenmaal beginnen te kwijlen, door wat voor oorzaak ook, ze soms niet uit zichzelf stoppen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hoi Roland,

Jouw verhaal is inderdaad erg herkenbaar. We hebben net even de dierenarts gebeld, die zei dat we het nog een dagje moesten aankijken. Het kan zijn dat hij een lichte keelontsteking heeft.

Hier wat foto's van zijn kwijlbekkie en kwijlplekkie;
Afbeelding
Deze kwijlplek is van 2 druppels, gefabriceerd in enkele seconden;
Afbeelding

Groetjes, muis
Gebruikersavatar
Babiche
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 jan 2003 17:32
Locatie: Baarn

Bericht door Babiche »

He getsie, vervelend zeg!
Hopelijk trekt het snel weg. Gek dat ie dat opeens heeft!

En hij heeft ook niet op rare plekjes rondgehangen en iets van schoonmaakmiddel ofzo opgelikt? Daar kunnen katten toch ook van gaan kwijlen dacht ik?

Ik hoop voor jullie en hem dat het gauw ophoudt! En dat hij geen pijn ofzo heeft!

groetjes Babiche
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Agossie....
Ik hoop dat Gonzales snel weer de oude is. En gewoon morgen afwachten en niets veranderd dan gewoon de da weer bellen!
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Boris heeft kwijlen als bijwerking van een frontline ampul tussen de schouderbladen tegen vlooien e.d. Hebben jullie Gonzales misschien toevallig ook tegen vlooien behandeld??

Of hij heeft misschien iets gegeten wat hem irriteert? Ik hoop maar dat het snel over is, want vaak vinden ze het zelf ook niet prettig.
Boris in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Hij heeft geen frontline gehad. Ook heeft hij alleen maar brokken gehad en verder niets anders.
Vannacht heeft hij een stuk minder gekwijld, ik hoefde mijn bed niet uit te zwemmen :lol: Vandaag gaat het gelukkig ook een stuk beter, maar ik zal hem nog goed in de gaten houden.

Groetjes, muis
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

hij kan natuurlijk iets gegeten hebben dat jullie niet hebben gezien/gegeven :wink:
Gelukkig dat het al minder wordt.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

ik dacht dat ze kwijlden als ze misselijk zijn...
misschien voelde ie zich gewoon niet zo lekker.
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

En nu snap ik het helemaal niet meer....
Was Gonzales net van het gekwijl af, begint Zedd vanancht flink te kwijlen! Dus weer geen droog bed voor ons. Het arme ventje lag met zijn koppie op zijn flank, dus die was ook helemaal nat. Vandaag heb ik hem eigenlijk niet meer zien kwijlen. Toch vreemd dat Zedd nu begint. In de kerstnacht heeft hij ook flink lopen kwijlen, dat weten wij en ook de dierenarts toen aan een eventuele val, aangezien zijn neus ineens heel erg dik was en ik vlak daarvoor veel lawaai had gehoord op de trap.

Raadsels in Casa el Muis e Jake
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Misschien toch keelpijn die 'besmettelijk' is??
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Hebben jullie geen planten in huis staan waar ze misschien aan knagen? zo kan het best dat het steeds een ander is die ineens gaat kwijlen.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Planten? Wat zijn dat? :lol: Nee we hebben speciaal voor de katten géén planten in huis, dus dat kan het ook niet zijn!

groetjes, Muis
Gast

Bericht door Gast »

hoi!!

Het kan ook tandsteen zijn. Dat heeft een van mijn katten ook gehad, en nadat we dat bij de dierenarts hebben laten verwijderen is alles goed gekomen.

Suc6!
Gesloten