Onverklaarbaar afvallen. Wie heeft het antwoord?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Marloesoe88
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020 21:50

Onverklaarbaar afvallen. Wie heeft het antwoord?

Bericht door Marloesoe88 »

Hallo allemaal.

Na meerdere malen bij de dieren arts te zijn geweest en vele dingen onderzocht te hebben, weet ik het echt niet meer.

Mijn kater van 9 jaar blijft afvallen en heeft ingevallen heupen. Zijn bloed is onderzocht, niks gevonden. Zijn nieren zijn goed en zijn schildklier ook. Zelfs zijn hart is nagekeken, ook daar is niets te vinden. Zijn ontlasting is normaal.

De dierenarts wist het ook niet meer, dus die zei, geef hem eens kitten brokken en kijk of hij aankomt.
Dit heb ik gedaan, hij kwam inderdaad aan. Maar sinds een paar dagen weer gestopt met kittenbrokken en in die paar dagen (!!) al zijn extra gewonnen vetjes alweer kwijt.

Ik weet en voel dat er iets mis is met mijn schat, maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb al mijn geld opgemaakt aan hem want mijn kat is mijn alles. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kan ik nog doen?

Groetjes Marloes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Onverklaarbaar afvallen. Wie heeft het antwoord?

Bericht door Anne »

Wat frusterend lijkt me dit. Eet je poes wel goed?
Als een kat mager is word er ook weleens gezegd dat hij/zij veel kikkers en muizen eet
Hier is Roedi ook altijd erg mager geweest terwijl ze toch altijd goed at
Wat je nog kan proberen is high energy brokjes geven
Of anders nierdieet, daar zitten ook meer calorien in
Is de bloedsuiker ook goed nagekeken?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Onverklaarbaar afvallen. Wie heeft het antwoord?

Bericht door yana »

Ik gok op pijn. Zet hem eens paar weken op metacam. Kun je dat uitsluiten.
Ook kun je een antihaarbal pasta oid proberen. Van haarballen kunnen ze ook afvallen. Ook eten ze dan vaak alleen kleine beetjes (meer plek is er dan immers niet in de maag).
Is de alvleesklier gecheckt? Die is belangrijk voor de spijsvertering. Alhoewel je dan doorgaans meer symptomen hebt dan alleen afvallen.
Urine onderzoek gehad? Eiwitverlies kan ook tot gewichtsverlies leiden. Al zie je dat meestal niet erg als nierwaardes goed zijn. Was sdma ook goed? (voorspeller voor nierfalen)
Verder kan stress vb verhuizing/verbouwing ook zorgen voor afvallen
Plaats reactie