Ragdoll kitten diarree, hulp hard nodig!

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Berkel94
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2020 15:32

Ragdoll kitten diarree, hulp hard nodig!

Bericht door Berkel94 »

Goedemiddag,

Ik heb al een aantal topics gelezen, er nu toch maar zelf een geopend omdat wij ons geen raad meer weten.

Wij hebben circa 2 weken geleden onze ragdoll opgehaald, Ace.

Ace is inmiddels 14 weken oud.
Sinds ongeveer een week heeft Ace last van wisselende diarree en sindsdien is het eigenlijk bergafwaarts gegaan. Hij eet en drinkt verder wel zoals hij dat zou moeten doen.

Toen hij ongeveer 11 weken was heeft hij bij de fokker iets van een kerstversiering geplukt. Met meerdere dagen braken tot gevolg( ze hadden inderdaad een stukje plastic gevonden in zijn spuug).

Hij sliep en knuffelde heel veel vanaf het begin, maar nadat de diarree begon vonden wij hem toch iets te rustig voor zijn doen.

Voor de zekerheid zijn wij na dag 2 naar de dierenarts gegaan omdat wij vonden dat hij er niet op zijn best uitzag.
DA gaf aan dat hij uitdrogingsverschijnselen vertoonde. En wat aan de lichte kantwas (890-900 gram) Dit had dus ook een beetje te maken met het spugen van een aantal weken terug.

De Da gaf aan dat wij goed op zijn vochtinname moesten letten en gaf ons diarreeremmers en wat blikvoer mee waar hij van aan zou moeten sterken. Ook moesten wij ontlastingmonsters van 3 dagen verzamelen zodat dit naar het lab gestuurd kon worden.

Uiteindelijk geen verbetering gezien, hij reageerde wisselvallig op de diarreeremmers, de ene keer was het heel waterig en de andere keer iets vaster.

Nadat wij hier geen verbetering in zagen, toch weer terug gegaan naar de da.
Hij is binnen een week weer 40 a 50 gram afgevallen.
Vanwege het uitdroginsgevaar toch maar aan het infuus laten leggen voor de middag.

Aan het einde van de dag was er een deel uitslag binnen, geen giardia helaas.
Vanwege zijn symptomen lag onze ‘hoop’ hierop.

Gisteren Na het infuus zag hij er wel wat beter uit en ook bleef hij verder gewoon eten en drinken. Wij hebben speciaal licht verteerbaar voedsel meegekregen, sanimed intestinal.

Tot onze schrik zagen wij vanmorgen dat hij onwijze spuitdiarree had..
Uiteraard weer naar de dierenarts gebeld en langsgeweest.

De da geeft aan dat het er niet goed uitziet, hij is binnen een dag bijna 10 gram afgevallen en de diarree blijft aanwezig.
Hij is op dit moment veels te licht en te klein voor zijn leeftijd, hij zit nu rond de 810 gram..

De da gaf al aan dat ze verder niet veel bijzonders verwachtte van het onderzoek aangezien giardia negatief was.
Ze heeft nu zelfs al de optie op tafel gelegd om hem eventueel in te laten slapen..

Zoals jullie kunnen begrijpen zijn wij hier helemaal kapot van en zijn wij verbaasd dat er nog niets concreets uit is gekomen.


Ik hoop van harte dat er iemand is die zich herkent in onze situatie en misschien wat advies/ tips heeft we staan namelijk met onze rug tegen de muur!

Alvast bedankt!

Groetjes Tyrone en Demi
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Ragdoll kitten diarree, hulp hard nodig!

Bericht door Coraline »

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Heel nare tijd dit!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Ragdoll kitten diarree, hulp hard nodig!

Bericht door Anne »

Bizar dat de da al een inslaapadvies doet :-x
Is er ooit naar de mogelijkheid van een voedselovergevoeligheid gekeken?
Wat at de kitten bij de fokker, en bij jullie ten tijde voor de diarree?

Andere optie is dat wat de kitten als kerstversiering at voor een darmbeschadiging heeft gezorgd, was het iets scherps?

Wat ik ook zit te bedenken is dat stress ten gevolge van een verhuizing op het gevoelige spijsverteringstelsel van een kitten kan slaan
Plus daarna nog alle da bezoeken ( telkens maar in het reismandje)
Deze stress kan de diarree verergeren

Wat zijn de bijwerkingen van de medicatie die hij heeft gehad?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Ragdoll kitten diarree, hulp hard nodig!

Bericht door Kytumymo »

Hallo Berkel94,

bij Diba was de eerste giardia test via het lab ook negatief. Toen een andere dierenarts de test zelf ging doen was ze toch hartstikke positief en heeft ze er onnodig maanden mee rondgelopen. Als het toch giaria is dan is voedsel bestemd voor voedselallergie niet goed, giardia groeit namelijk goed op koolhydraten. Ik zou naar een dierenarts gaan die zelf de test kan uitvoeren. Stuk goedkoper (€27 bij alleen van 3 dagen ontlasting inleveren) en direct de uitslag. Ik heb 6 maanden in deze molen gezeten en ging er ook van uit dat de lab test moest kloppen, achteraf (heb je niets aan) had ik beter eerder naar een andere dierenarts kunnen gaan. Diba leeft na de kuur helemaal op en heeft geen vreemde ontlasting meer gehad. Want de ontlastingschommelingen (van dun naar plak en vise versa) passen echt wel bij giardia. Diba braakte ook wel eens, maar in die 6 maanden niet heel erg vaak.
Hopelijk kun je hier wat mee.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie