Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Zotvanpoezen schreef: 19 jan 2020 16:38 Ik heb ook het probleem om poN te bestellen! Overal uitverkocht. Te populair geworden? Ik hoop dat ik toekom met het restje dat ik nog heb. Gelukkig eten ze hier ongeveer maar 80 gr per dag (Duvel en Froufrou samen)
Diba en Tut eten ook voornamelijk Animonda carny, maar als Tut haar 2e portie natvoer niet snel genoeg krijgt eet ze toch van de PoN. Ze denkt gewoon iedere keer dat ik in de keuken ben dat ze Animonda krijgt, laten we dat maar niet doen.

Ik denk ook dat het populair is geworden en dat de fabriek daar niet op ingesteld was, aangezien alle 3 webwinkels het niet meer hebben en rond dezelfde tijd weer verwachten.

Heb even gezocht op bloed in de ontlasting bij krolse katten. Maar blijkbaar heb ik weer 2 uitzonderingen want kan er niets over vinden. Maar overleggen met de dierenarts of ze haar nu wel mag steriliseren.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Zotvanpoezen »

Zit er ook bloed IN de ontlasting? (kan door labo onderzocht worden) Of is het echt gewoon wat bloed dat met de ontlasting meekomt? Dan kan het van een gesprongen bloedvaatje komen. Dat maakt wel een verschil voor de diagnose en de behandeling.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Op de bak zag ik niets, alleen lag er een mini poepje voor de bak met een vers druppeltje bloed. Heb gisteren niks meer gemerkt/ gezien. Ze heeft zaterdag wel van mijn moeder een beetje kattenvla (?) gehad, dat kent ze niet dus misschien viel dat niet goed en heeft ze kramp gehad en te hard geperst. Dus maar niet meer doen, de darmen zullen best nog erg gevoelig en kwetsbaar zijn. Was ook eigenlijk voor Mythos maar die moet het natuurlijk weer niet, hij ging nog net niet kokhalzen toen ie het rook :roll:

Ik heb een 2kg Porta 21 cats heaven graan'vrij' brokjes bij de blikjes Animonda carny mee besteld. Eens kijken of ze dat lusten als ik dat een beetje meng. Is toch wat saver als ze dat lusten ga ik voortaan wel Porta en PoN mengen. Voor het geval dit in de toekomst vaker voorkomt dat de PoN 2 a 3 weken niet leverbaar is.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 365
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Zotvanpoezen, ik heb net bij Heimfutter PoN kunnen bestellen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Plaats reactie