Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Ze hebben voor Diba en Tut een pil te veel erin gedaan (6 voor beide) en ze hoeven maar een halve. Dus ik heb 2 pillen (4 dagen) over als ik me aan de 5 dagen zou houden.
Mythos moet wel een hele en voor hem had ik er ook 10.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Bij Mythos zat er vanmorgen weer een soort van vorm aan, het was geen 'water' meer dus het gaat de goede kant weer op.

Bij Tut blijft het prima en bij Diba lijkt het nu ook de goede kant op te gaan (als het van haar was wat op de bak lag). Ik ga haar wel 2 dagen doorgeven gezien ze er toch geen vervelende bijwerkingen van heeft voor wat ik kan zien.

Dinsdag de Puur Probiotica geven en dan hoop ik dat de darm wat rust krijgt en kan herstellen voor de tweede kuur begint.

Ik las ergens dat het goed is om de achterkant van de katten te wassen na de kuur. Na de hele kuur of na de eerste helft? Dat stond er niet. Anders doe ik beide. Alleen de achterkant is wel goed te doen, zijn ze al gewent. Heb het bij Mythos ook al 2 keer gedaan met zijn gedrup.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Anne »

Sterkte er mee met alles wat erbij komt kijkten. Ik heb geen advies voor je, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Ik ben aan het duimen dat alles goed komt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Dankjewel Anne.

Volgens de dierenarts is het op het moment wel enorm raak met de giardia patiëntjes, ze vernam het ook van andere praktijken. Als ik dat zo hoor dan mag ik in mijn handen klappen (of was het knijpen :-) )dat ik het ook nog nooit eerder heb meegemaakt omdat ik toch wel vaak kwakkelende katten heb gehad.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Heb het nu eindelijk gezien, Diba heeft net zo'n donkere brei als Mythos. Door de grove witte korrel in de bak kan ik het nu beter zien. Dus Tut is de enige die daar geen last van heeft.
Heb gisteren pil nummer 6 aan Diba gegeven. Zal straks de dierenarts even bellen voor de zekerheid. Het heeft maanden geduurd dus zal ook niet zomaar weg zijn misschien. Aan mijn poets en was skills kan het bijna niet liggen. Bijna iedere minuut steek ik erin. Gister de vriezer na ruim 2 dagen leeggehaald met mandjes en speeltjes. Voor de zekerheid de 3 mandjes van de nieuwe krabpaal er zo in, ook al hebben ze die niet gebruikt. Zekere voor het onzekere.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Telefoongesprek assistente dierenarts:

Ik: Goedemorgen, ik hoor niets, veel lawaai.
Assistente: Hallo, het is druk dus gewoon door blijven praten graag.
Ik: Oké.... (gelijk helemaal afgeleid) Diba is nog steeds aan de diarree en Mythos nu ook, is dat normaal.
Assistente: Hallo, zucht kreun steun pfff, tja wel als ze zolang al met giardia loopt, ze is 'zwaar besmet'
Ik: Is het goed dat ik 2 dagen heb verlengd voor Diba, kon ook niet bellen om het te overleggen.
Assistent: pfff kreun, ja u heeft het nu al gedaan, maar dan moet u wel pas vanaf dinsdag de 14 dagen pauze laten ingaan.
Ik: Ik schrob ook het hele huis en draai veel wasjes
Assistent: Dat zal allicht iets helpen
Ik: vanaf morgen wil ik probiotica gaan geven
Assistent: Wat? Welke?
Ik: Merk Puur
Assistent: Moment ga het even navragen kreun pfffff...... Ja, was goed, zal niet helpen tegen de giardia maar kwaad kan het ook niet.
Ik: Nou, bedankt voor de info, fijne dag!
Assistent: U ook.

Verhelderend
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Zotvanpoezen »

Leerrijk was dat gesprek niet! En die assistent is ook niet bepaald empatisch :-( .

Waarom kies je dan voor dit beroep, vraag ik me af...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Zotvanpoezen schreef: 02 dec 2019 10:23 Leerrijk was dat gesprek niet! En die assistent is ook niet bepaald empatisch :-( .

Waarom kies je dan voor dit beroep, vraag ik me af...
Daar loop ik regelmatig tegenaan, dat ik denk: waarom kies je voor dit beroep als je geen zin hebt om vriendelijk te doen.
Ik was ook gelijk van mijn apropos en dan schiet ik op de automatische piloot en heb mijn lijstje met vragen eigenlijk niet meer echt erbij gepakt.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Even terug van een forumpauze.
Met het hoofd weer terug bij de dagelijkse beslommeringen. Boekje lezen tussendoor, hoofd weer leeg maken.

Morgen beginnen met het tweede deel van de kuur, zie er wel een beetje tegenop gezien het geven van de grote pillen niet altijd even makkelijk ging. Maar voor ik het wist was het eerste deel ook zo klaar.

Bij Diba is er qua ontlasting nog niets veranderd, ondanks 2 keer per dag Puur probiotic
(die ook al bijna op is na 10 dagen, nieuwe is onderweg. Maar ja, hebben 3 katten 2 x per dag van gehad.).
Met Tut gaat het goed. Maar moest vorige week na het eten van Animonda carny een keer bloed overgeven, natuurlijk erg geschrokken, maar het bleef bij die ene keer. Zal iets scherps in het eten hebben gezeten.
Mythos had 3 dagen na de eerste kuur ook weer normale ontlasting.

Hopelijk gaat het met Diba na het tweede deel wel beter.
Ik weet niet of darmen zich nog volledig kunnen herstellen na 5 maanden diarree met een parasiet? Weten jullie dat zo?
Gelukkig is ze wel erg levendig en raced het hele huis door.
Standaard 20 uur 's avonds zitten ze alle 3 klaar op het kleed omdat ik dan met de verenstok moet spelen. Slimpies :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Anne »

Jammer dat er kwa ontlasting nog geen verbetering is
, ik duim er voor dat deze twede kuur met pillen gaat helpen en ook dat het ingeven makkelijk gaat!
Ik weet niet of darmen zich nog volledig kunnen herstellen na 5 maanden diarree met een parasiet? Weten jullie dat zo?
Ja dat is een goede vraag. Belangrijk is dat je de darmen ontziet met licht verteerbare voeding. Hypoallergeen zou helemaal mooi zijn.
Maar ik snap dat je dat niet kunt geven ivm de koolhydraten en giarda?
Misschien dat je dan na alle kuren weer kunt overgaan op hypoallergeen, om de darmen te ontzien en te laten herstellen
Sterkte met alle rompslomp erom heen!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Dank je!

2 weken na de kuur moet ik de ontlasting van Diba weer afgeven bij de dierenarts. Als de test dan negatief is durf ik (eventueel) pas voer rijk aan koolhydraten te geven. Ik heb nog 2kg RC hypoallergeen dus het zou kunnen. Misschien geeft haar vrolijkheid in iedergeval aan dat ze zich wel beter voelt, kan het alleen maar gokken. Ze eet goed en heeft ook niet meer gebraakt.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Zo, de eerste pillen zitten er weer in. Diba krijgt weer 7 dagen, Mythos en Tut weer 5 dagen.
Deze keer niet om 19 uur maar om 8.30 uur vanwege werk, kerstborrel en verjaardag, dan kan ik ze na de pil beter in de gaten houden. Wil gewoon dat het 'perfect' gaat. Ze waren deze keer alle 3 aan het tegenstribbelen, maar het is even niet anders.

De nieuwe pot probiotica kan ieder moment binnenkomen. Ik lees nogal verschillende verhalen over het geven van de probiotica gelijktijdig met AB. De ene website schrijft een half uur voor of na, de andere 3 uur voor of na.

Wat is wijsheid? Nu heb ik het net een half uur na de pil gedaan om ze dan te verwennen met natvoer met probiotica. Vraag me af of dat niet te vroeg is. Als je het voor de tijd zou doen, maakt de AB de probiotica dan niet 'kapot'? Of maak ik het weer veel te groot nu?
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Rik »

Kytumymo schreef: 12 dec 2019 11:03 Als je het voor de tijd zou doen, maakt de AB de probiotica dan niet 'kapot'?
Ik zou me eerder zorgen maken dat de probiotica de AB ineffectief maakt (het AB valt dan de goede bacteriën aan en kan misschien minder zijn werk doen op de slechte bacteriën). Maar Giardia zijn geen bacteriën dus ik weet niet in hoeverre dit dan ook nog geldt.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Dan geef ik het voor de zekerheid wel bij het avondmaal om 17 uur, dan zit er 8 1/2 uur tussen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Cerna

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Cerna »

Ik kan je geen advies geven want ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar wil je veel sterkte wensen en hopelijk heeft Diba over twee weken weer mooie drolletjes!
Plaats reactie