Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

De avond/ nacht is goed verlopen. Toen ik wakker werd lagen ze alle 3 rustig op bed, Tut bij me op het kussen. Dus de laatste 2 pillen van deze reeks zal ook wel goed gaan. Dan hebben ze toch even 14 dagen pauze. De ontlasting van Diba is nog niet anders geworden. Die na 3 dagen verbetering gelden voor haar nog niet. De dames hebben net wel weer normaal Animonda carny gegeten. En Mythos en Diba in de deken stoppen met pillen geven ging ook perfect, ze wilden zelfs in de deken een lik Nutrigel dus geen stress. Over uurtje werken en sporten en dan weer verder met de schoonmaak en wasje ophangen die nu draait.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kikimax »

Hoe lang was dit kuurtje ook alweer??
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

5 dagen - 14 dagen pauze - 5 dagen

Ze hebben bij Diba en Tut (die een halve per keer moeten) wel 1 hele pil teveel gedaan. Bij Mythos niet. Ik zou Diba eventueel 7 dagen kunnen doen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kikimax »

Ik kan me herinneren dat het bij mijn pom dat het pas na de kuur wat beter werd. Het bleef wel brei, maar dat kwam bij ons doordat de darmflora van slag was. Na een kuur zoolac is dat beter geworden. Maar nog steeds heeft hij een nare geur, het is wel stevig,maar wel anders dan dat van de anderen. Ik denk door 4 kuren metrobactin de darmflora gewoon erg is aangetast
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Ik heb nu rode iep poeder, dat zou de darmwand moeten beschermen. Mythos zat dagen verstopt en nu drupte het er zo uit. Lag voor de bak, op het dekentje op bed. Wat is dat nu weer? Van de kuur? Die heeft in zijn hele leven nog nooit zoiers gehad.

Ik ga ook weer een probiotica aanschaffen, maar weet nog steeds niet welke de betere is en geld raakt ook nog eens op. Mijn zus neemt zo een paar zakken grit mee. Kopen kopen kopen :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Douraque
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:20

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Douraque »

Voor mijn kat werd de probiotica van Puur aangeraden door de internist. Hier zit volgens haar geen dierlijke toevoegingen in waar mijn kat op zou kunnen reageren. En tot nu reageert ze daar niet op.
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Oké, dank je Douraque!
(Edit: besteld bij dierapotheker met €5 korting €18,84)

Diba lijkt zich prima te voelen, ze heeft zich zowaar door mijn zus laten aaien en heeft haar high fives gegeven voor een cosma. Trotse kattenmama.

Mythos heeft nog steeds last. Gaan die parasieten krioelen of zo? Hij sleept met z'n gat over de grond, gaat wel op 3 bakken 'tegelijk' zitten druppen. Hij raakte met pil geven ook weer helemaal in paniek, was van zich af aan het happen (niet agressief, dat weet hij niet wat dat is. Het is een grote lieve sul. Angst, paniek). Gelukkig vanavond de laatste voor de komende 2 weken.

Vandaag neem ik een soort rustdag, even geen wasjes (mits er ongelukjes gebeuren). Alleen bakken bijhouden, dweilen dat soort dingen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kikimax
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 okt 2018 22:08

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kikimax »

Je doet het super zo te lezen hoor. Vervelend dat er heftig op het medicijn wordt gereageerd, maar net wat je zegt, het is maar voor even. Ik zou wel alle katten die probiotica geven, metrobactin is niet best voor de darmflora, maar gelukkig heel goed in het uitroeien van de giardia. Ik weet niet of giardia krioelt eerlijk gezegd. Liane
Groeten Liane, pootje van Puck, Max, Kiki, Kaatje en Pommetje. En Tom*, Fritsie* en Sam*
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Dank je, fijn om te lezen!
Ze krijgen ook alle 3 biogarde met rode iep poeder. Diba en Mythos likken het vrijwillig op, maar niet veel. Zo'n 2 theelepels.
En Tut doe ik een schepje van het mengsel in haar bekkie, die wordt er minder blij van.
Dinsdag komt de probiotica binnen en dan laat ik de biogarde voor wat het is.

Twijfel nog steeds of ik 2 dagen langer aan Diba zal geven, moet het morgen voor 19 uur beslissen.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Zotvanpoezen »

Die probiotica van Puur geef ik ook aan mijn tijgers als ze niet tegen een medicijn kunnen en er diarree van krijgen. Er zit ook prebiotica bij.
Het werkt heel goed en snel.
Ik heb Filou een kuurtje van een maand gegeven in de zomer toen hij ziek was, en zijn vacht is nog nooit zo zacht geweest als nu :grin: . Het poeder ruikt naar vanille.
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Ojee, als ik er zelf dan maar geen milkshake van maak :-)
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Rik »

Zitten Mythos en Tut inmiddels ook aan de diarree?
(Omdat Mythos met zijn gat sleept)

Hopelijk is die eerste 5 dagen voldoende (en de 14 niet te lang). Je zou zeggen dat de diarree nu minder zou moeten zijn. (Daarom staat er denk ik voor de panacur 5-10 dagen, tot 2 dagen na de diarree over is maar nooit langer dan 10).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Kytumymo schreef: 29 nov 2019 15:20 Mythos zat dagen verstopt en nu drupte het er zo uit. Lag voor de bak, op het dekentje op bed. Wat is dat nu weer? Van de kuur? Die heeft in zijn hele leven nog nooit zoiers gehad.
Tut heeft geen last van diarree en was net als Diba gisteren heel actief, rende met de verenstok door de kamer (10 jaar 2kg, te schattig dat kleine rennende bosje haar). De dierenarts vroeg maandag 'Heeft zij van die korte pootjes?' Haha nee, ze heeft veel en lang haar rond deze tijd waardoor je de pootjes niet zo goed ziet. Volgens mij dacht ze dat het een Munchkin was, maar daar ben ik zo op tegen, dat heb ik niet in huis.

Mythos is dus wel aan de diarree, meer zwart water (de PoN is bijna zwart).
Bij Diba blijft het brei. Heb gisteravond ander (grof wit) grit in de bakken gedaan in de hoop het beter te kunnen zien. Maar sindsdien hebben Tut en Diba alleen nog maar geplast. Over 1 1/2 uur de laatste pil. Diba misschien zondag en maandag ook nog, ik laat het even aan haar ontlasting afhangen van de komende 24 uur.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Kytumymo
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 26 nov 2017 14:17

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Kytumymo »

Wat vinden jullie, zal ik Diba nog 2 dagen doorgeven? Ze heeft er geen vervelende bijwerkingen van voor zover ik kan zien en ik kan het ook redelijk makkelijk geven. Zie geen stress, ze is veel te gefocust op het lekkers die ze erna krijgt.

Ik ga er van uit dat de diarree bij Mythos door de metrobactin komt, hij heeft ook nog nooit eerder medicatie nodig gehad dus snap wel dat hij na 3 dagen reageert met diarree. Het is best pittig spul.
Het vreemde gedrag was bij hem en Tut wel weg na 3 dagen.

Voor Mythos en Tut zitten de 5 dagen erop. Nu is het nog even afvragen of ik 10 of 14 dagen aanhoudt qua pauze. Volgens mij schreef Kikimax dat het niet uitmaakte als ik het goed heb onthouden.
♥ Mythos 8 ♂ Tut 10 ♀ Diba 0,8 ♀ ♥
† Shiva (5) '96 † Duvel (6) '06 † Vinci (0,6) '07 † Gizmo (17) '12 † Kylian (11) '17 † Moreeke (15) '19
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Diba's ontlastingsproblemen blijken toch door giardia. Hoe nu verder?

Bericht door Rik »

Volgens mij staat op meerdere plaatsen dat je het 5-7 dagen kunt geven (ook in de bijsluiter). Dus nog 2 dagen geven lijkt mij geen probleem voor Diba. Dan is de rustpauze voor haar wat korter. (Ik neem tenminste aan dat je genoeg tabletjes hebt.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie